رومینگ تلفن همراه در ترکیه

به گزارش ناق، اپراتورهای تلفن همراه علاوه بر خدمات داخلی برای مشترکانی که به سفر خارجی می­ فرایند نیز خدماتی ارائه می­ دهند. برای این منظور استفاده از این خدمات به نام رومینگ تلفن همراه شناخته می­ شود. یکی از کشورهایی که اپراتورهای ایرانی برای ارائه خدمات رومینگ با آن قرارداد دارند، ترکیه است و شما در سفرتان به این کشور نیازی به خرید سیم کارت جدید ندارید.

رومینگ تلفن همراه در ترکیه

فعال سازی رومینگ تلفن همراه چطور است؟

به صورت پیش فرض، رومینگ برای سیم کارت شما فعال است و به محض روشن کردن تلفن همراه تان در ترکیه، تلفن شما در حالت رومینگ قرار می گیرد. اما اگر به هر دلیل، رومینگ تلفن همراه شما فعال نبود و از مشترکان همراه اول هستید برای فعالسازی رومینگ همراه اول می ­توانید شماره #29*10*را گرفته یا عدد 29 را به شماره 10 ارسال کنید. آن دسته از مشترکان همراه اول که پیش شماره آن ها 0910 است بدانند که این شماره ­ها سرویس رومینگ ندارند و در صورت نیاز باید با حضور در دفاتر مربوطه با پرداخت هزینه آن را فعال نمایند. اگر از مشترکان ایرانسل هستید می ­توانید رومینگ تلفن همراه خود را از طریق #1*1*130* فعال کنید.

اگر رومینگ تلفن همراه به صورت اتوماتیک فعال نشد، چه کنیم؟

ممکن است پس از فعال کردن رومینگ تلفن همراه ارتباط شما برقرار نگردد یا به عبارتی رومینگ تلفن همراه شما، به صورت اتوماتیک فعال نگردد، برای حل این مشکل می­ توانید از منوی تنظیمات، خدمات رومینگ را به صورت دستی در تلفن همراه خود فعال کنید.

هزینه رومینگ تلفن همراه چقدر است؟

مسئله مهم در استفاده از خدمات رومینگ تلفن همراه، هزینه رومینگ در ترکیه است. ابتدا باید توجه داشت که فعال­سازی رومینگ همراه اول و ایرانسل هزینه ­ای ندارد. هزینه دیگر خدمات رومینگ در ترکیه، بسته به اپراتورهای مختلف، متفاوت خواهد بود. هزینه رومینگ در ترکیه برای مشترکان همراه اول به این شکل است:

اگر کسی با شما در ترکیه تماس بگیرد، در واقع تماس دریافتی داشته باشید، دقیقه­ ای 14000 ریال برای شما هزینه خواهد داشت. اگر شما با ایران تماس تلفنی برقرار کنید به ازای هر دقیقه مکالمه باید 19000 ریال پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که حتی اگر با شماره ­ای در ترکیه تماس بگیرید برای شما هزینه مشابه تماس با ایران در نظر گرفته خواهد شد. ارسال هر صفحه پیامک 6000 ریال هزینه خواهد داشت، هرچند دریافت پیامک رایگان است. اگر می­ خواهید از خدمات اینترنت همراه خود استفاده کنید پیش از هر چیز توجه داشته باشید که بسته­ های اینترنتی شما در حالت رومینگ غیرفعال خواهد بود و شما باید به ازای هر مگابایت استفاده از اینترنت در حالت رومینگ تلفن همراه در ترکیه 4000 ریال پرداخت کنید.

اگر از رومینگ ایرانسل استفاده می­ کنید، پیامک دریافتی برای شما رایگان است اما ارسال هر صفحه پیامک 7000 ریال هزینه خواهد داشت. در تماس تلفنی اگر با شما تماس گرفته شده باشد رومینگ تلفن همراه در ترکیه دقیقه­ ای 15000 ریال هزینه خواهد داشت اما اگر شما با ایران یا ترکیه تماس بگیرید باید دقیقه­ ای 20000 ریال پرداخت کنید. در نهایت با توجه به غیر فعال شدن بسته­ های اینترنتی در حالت رومینگ هزینه هر مگابایت اینترنت 1000 ریال خواهد بود.

هزینه مکالمات در حالت رومینگ چطور محاسبه می گردد؟

نکته ­ای که باید به آن توجه داشت این است که در حالت رومینگ تلفن همراه، هزینه مکالمات بر اساس دقیقه حساب می گردد، به عبارتی دیگر، هزینه مکالمه یک دقیقه و یک ثانیه­ ای برابر است با هزینه تماسی که یک دقیقه و پنجاه و نه ثانیه طول کشیده.به هر ترتیب هزینه تماس با استفاده از خدمات رومینگ تلفن همراه در ترکیه گران­تر از ایران است اما استفاده از این خدمات می­ تواند گزینه خوبی برای ارتباط با عزیزان، هنگام سفر باشد.

در حالت رومینگ چطور تماس بگیریم؟

اگر می­ خواهید در حالت رومینگ تلفن همراه در ترکیه با یک شماره تلفن موبایل در ایران تماس بگیرید ابتدا باید کد ایران یعنی 0098 را گرفته سپس بدون صفر اول شماره مربوطه را شماره گیری کنید، به طور مثال 00989121234567. اما اگر می خواهید با تلفن ثابت تماس برقرار کنید باید کد شهر را هم در شماره گیری لحاظ کنید، به طور مثال یک شماره در تهران را به این شکل شماره ­گیری می کنیم: 00982122222222.

در نهایت برای برقراری تماس در ترکیه، علاوه بر سیم کارت نیاز به رجیستر کردن گوشی خود دارید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مطلب همه چیز درباره رجیستر گوشی در ترکیه را بخوانید.

منبع: دالاهو
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 741

به "رومینگ تلفن همراه در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رومینگ تلفن همراه در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید