زیر ساخت های فرهنگی برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی فراهم گردد

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران، سید حسین توکلی روز دوشنبه در اولین جلسه کارگروه یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد گشتن اراضی کشاورزی که با حضور جمعی از مسئولان برگزار گشت اظهار کرد: قانون جلوگیری از خرد گشتن اراضی کشاورزی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در اسفند 85 به تصویب رسیده است.

زیر ساخت های فرهنگی برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی فراهم گردد

وی اضافه نمود: بر اساس ابلاغیه وزارت جهادکشاورزی؛ در صورت ترغیب کشاورزان به یکپارچه سازی اراضی؛ امتیازات و تسهیلات ویژه به بهره برداران پرداخت و تحت یارانه حمایتی قرار خواهند داد.

توکلی اضافه نمود : این یارانه و تسهیلات توسعه و نوسازی باغات کشاورزی، روش های نوین ابیاری و ... پرداخت خواهد گشت.

مدیر کل یکپارچه سازی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور در ادامه اعلام کرد : بحث یکپارچه سازی کاری پیچیده ای است که احتیاج به کارهای فرهنگی و ترویجی دارد که برای اجرای این امور بایستی از ظرفیت های اطلاع رسانی به شوراهای اسلامی روستاها و همچنین صدا و سیما استفاده کرد.

توکلی یاد آور گشت : با ابلاغ این دستورالعمل از این پس تخصیص و توزیع اعتبارات با محوریت تجمیع اراضی کشاورزی بایستی انجام گردد.

وی خاطر نشان کرد : یکپارچه سازی و هماهنگی برای تشکیل تشکل های تعاونی در قالب کشت و صنعتی های خرد 70 الی 100 هکتار با در نظر گرفتن زنجیره فراوری نیز لحاظ گردد.

توکلی توضیح داد : هدف از تشکیل این کارگروه به عنوان یک اطاق فکر برای اجرای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد گشتن اراضی کشاورزی است.

مدیر کل یکپارچه سازی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور تاکید نمود : از تمام ظرفیت ها و امکانات استانها و معاونت ها باید استفاده کرد تا کشاورزان را برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه استفاده بهینه از منابع آب و خاک یک وظیفه ملی است اعلام کرد : باید برای صیانت از این منابع اهتمام خاصی داشته باشیم.

توکلی یاد آور گشت : باید از ظرفیت کاداستر و برطرف تداخلات برای اجرای طرح یکپارچه سازی استفاده کرد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 29 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 11

به "زیر ساخت های فرهنگی برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیر ساخت های فرهنگی برای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید