سفر 4 روزه وزیر خارجه ایتالیا به کی یف و مسکو

به گزارش ناق، خبرنگاران: وزیر خارجه ایتالیا امروز دوشنبه سفر چهار روزه خود به مسکو و کی یف را با هدف آنالیز راهکارهای حل و فصل بحران اوکراین شروع می نماید.

سفر 4 روزه وزیر خارجه ایتالیا به کی یف و مسکو

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، شروع سفر 4 روزه فدریکا موگرینی وزیر خارجه ایتالیا به روسیه و اوکراین در شرایطی است که ایتالیا ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش موگرینی در این باره تاکید نمود: ایتالیا میخواهد به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا اولویت خود را برای حل و فصل بحران اوکراین قرار دهد و پس از امضای قرارداد همکاری با کی یف به دنبال برقراری تعادل در روابط بروکسل با مسکو است.

وزیر خارجه ایتالیا بارها بر لزوم برقراری آتش بس دو جانبه در جنوب شرقی اوکراین تاکید نموده و از دو طرف خواسته است تا ضمن احترام به مفاد آتش بس همه ناظران بین المللی را آزاد نموده و زمینه لازم برای ایجاد سیستم کنترل مرزهای روسیه و اوکراین را توسط ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا فراهم نمایند.

وزیر خارجه ایتالیا پیش از این در مورد راهکارهای حل و فصل بحران اوکراین با وزرای خارجه روسیه،اوکراین،آلمان و فرانسه و همین طور رئیس جمهور سوییس که ریاست سازمان همکاری و امنیت اروپا را بر عهده دارد رایزنی و تبادل نظر نموده است.

سفیر روسیه در ایتالیا نیز در این باره تاکید نمود: سفر موگرینی به مسکو درخواست های مکرر سیاستمداران ایتالیایی برای حمایت از تبادل نظرهای سیاسی با روسیه را نشان می دهد. رم بر این باور است که حل و فصل تنش و چالش کنونی در اوکراین بدون مذاکره سازنده با مسکو امکان پذیر نخواهد بود.

ایتالیا به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا تاکید نموده است که روسیه شریک راهبردی مهمی برای اروپا به شمار می رود. وزارت خارجه ایتالیا نیز اعلام نمود: بدون برقراری ثبات در جنوب شرق اوکراین این مساله سخت خواهد بود که همکاری راهبردی بین روسیه و اتحادیه اروپا بر اساس توافقنامه های استراتژیک ادامه یابد و این مساله تعامل بین ناتو و روسیه را نیز با چالش جدی روبرو خواهد نمود.

موگرینی امروز دوشنبه وارد کی یف خواهد شد و با نخست وزیر و وزیر خارجه اوکراین دیدار و تبادل نظر خواهد نمود. دیدار وی با رئیس جمهور اوکراین هنوز تایید نشده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 399

به "سفر 4 روزه وزیر خارجه ایتالیا به کی یف و مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر 4 روزه وزیر خارجه ایتالیا به کی یف و مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید