اروپا: خواستار توافق با لندن البته نه به هر قیمتی هستیم، ابراز دلسردی جانسون از فرایند کُند مذاکرات برگزیت

به گزارش ناق، رئیس کمیسیون اروپایی در گفتگویی تلفنی با نخست وزیر انگلیس بر لزوم دستیابی به توافقی با لندن البته نه به هر قیمتی تاکید نموده و جانسون هم درباره فرایند کند مذاکرات ابراز دلسردی کرد.

اروپا: خواستار توافق با لندن البته نه به هر قیمتی هستیم، ابراز دلسردی جانسون از فرایند کُند مذاکرات برگزیت

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا زمستان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، در مناقشات درباره یک توافق تجاری با انگلیس اتحادیه اروپا می خواهد مهلت معین شده توسط انگلیس که تا امروز (15 اکتبر) معین شده بود را نادیده گرفته و به مذاکرات فشرده در هفته های آینده ادامه دهد.

هفته نامه اشپسگل این خبر را با استناد به پیش نویس سند نهایی نشست اتحادیه اروپا که در روزهای پنج شنبه و آدینه در بروکسل برگزار می گردد منتشر نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس همچنان این مسئله را که مذاکرات با اتحادیه اروپا بعد از این تاریخ را متوقف خواهد نمود باز گذاشته است.

جانسون شب گذشته در گفتگوی تلفنی با اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی و چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی دستیابی به توافقی با اتحادیه اروپا را مطلوب دانسته و در عین حال اظهار داشت که در دو هفته اخیر هیچ پیشرفتی در این راستا حاصل نشده است.

در این گفتگوی تلفنی جانسون اشتیاق خود برای شنیدن نتایج نشست دو روزه اتحادیه اروپا را نشان داده و اظهار داشت که انگلیس بعد از آن درباره گام های بعدی تصمیم گیری خواهد نمود.

جانسون چندی پیش تهدید نموده بود که اگر تا 15 اکتبر توافقی تجاری درباره مناسبات آینده با اتحادیه اروپا به دست نیاید مذاکرات در این باره را متوقف خواهد نمود. این توافق تجاری مناسبات مالی بعد از مرحله گذار برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تنظیم می نماید. البته همچنان طرفین از دستیابی به توافقی در این باره فاصله زیادی دارند.

جانسون قبل از مذاکرات تلفنی با میشل و فون در لاین اظهار داشت که بعد از نشست دو روزه اتحادیه اروپا در این باره تصمیم خواهد گرفت که آیا به مذاکرات با این اتحادیه ادامه خواهد داد. اروپا و انگلیس همچنان بر سر مسائل مهمی درباره مناسبات تجاری آینده با هم اختلاف نظر دارند.

میشل شب گذشته در پیغام کوتاه توئیتری تنها اظهار داشت: ما با جانسون صحبت نموده ایم. در آستانه نشست شورای اروپایی ما مجددا بر دستیابی به پیشرفت هایی در میز مذاکرات تاکید داریم.

فون در لاین هم در پیغامی توئیتری تاکید نمود که اتحادیه اروپا برای دستیابی به تواقی با انگلیس البته نه به هر قیمتی کار می نماید. وی اضافه نمود: شرایط باید از نظر ماهی گیری، شرایط رقابتی و نظارت بر توافق آینده مناسب باشد.

پیش از این هم یک مقام اتحادیه اروپا اعلام نموده بود که انتظار داریم در این سه مسئله امتیازتی را از لندن دریافت کنیم. وی گفته بود: ما در نقطه حساسی قرار داریم.

در پیش نویس سند اجلاس دو روزه اتحادیه اروپا همچنین شورای اروپایی درباره ناکافی بودن پیشرفت های بدست آمده در مسائل مهم ابراز نگرانی نموده است. اتحادیه اروپا اعلام نموده که همچنان خواهان دستیابی به توافق است. همچنین بروکسل از مذاکره کنننده ارشد اتحادیه اروپا درخواست نموده که مذاکرات را فشرده تر کند تا درباره دستیابی به توافقی تا اول ژانویه سال 2021 اطمینان حاصل گردد.

در این شرایط انجمن صنایع آلمان به همراه انجمن های تجاری فرانسه و ایتالیا بار دیگر خواهان دستیابی به توافقی با انگلیس شده و در بیانیه مشترکی هشدار داده اند که در صورت عدم دستیابی به توافق خطر واقع بینانه ای ایجاد می گردد.

سران اتحادیه اروپا در نشست دو روزه ای که از امروز در بروکسل برگزار می گردد همچنین به مسئله تغییرات آب و هوایی و مناقشات گازی ترکیه و یونان در دریای مدیترانه هم خواهند پرداخت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1209

به "اروپا: خواستار توافق با لندن البته نه به هر قیمتی هستیم، ابراز دلسردی جانسون از فرایند کُند مذاکرات برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا: خواستار توافق با لندن البته نه به هر قیمتی هستیم، ابراز دلسردی جانسون از فرایند کُند مذاکرات برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید