شاسی بلند هیبریدی آرکیوس برای کاربری نظامی ، همراه مشخصات فنی

به گزارش ناق، آرکیوس از خودروی نظامی هیبریدی و چهار چرخ فرمان اسکارابی رونمایی کرد که از پیشرانه دیزلی خورجینی شش سیلندر و موتور الکتریکی با قدرت مجموع بیش از 400 اسب بخار بهره می برد.

شاسی بلند هیبریدی آرکیوس برای کاربری نظامی ، همراه مشخصات فنی

خبرنگاران - هاموی (Humvee) را می توان یکی از شناخته شده ترین خودروهای نظامی چهار چرخ در جهان دانست. این برند معروف شاسی بلند نظامی در سراسر جهان هواداران زیادی دارد؛ اما در جهان وسایل نقلیه نظامی بیشتر از آنچه فکر می کنیم وجود دارد. به گزارش موتوروان، یکی از این محصولات توسط شرکت فرانسوی آرکیوس (Arquus) فراوری شده است و اسکارابی (Scarabee) نامیده می گردد و این شرکت اخیراً آن را در ابوظبی در نمایشگاه IDEX 2021 به نمایش گذاشته و از پیکربندی های مختلف خودرو رونمایی نموده است.

آرکیوس اسکارابی یک خودروی شناسایی و زره پوش سبک نظامی با ویژگی های منحصربه فرد به شمار می رود که یکی از جالب ترین آن ها، پیشرانه هیبریدی است. اسکارابی از باتری و یک موتور الکتریکی قدرتمند بهره می برد که به گونه ای طراحی شده است تا در طول عملیات نظامی با حالت کاملاً الکتریکی، یک لایه پنهان کاری اضافه به خودرو ببخشد. موتور الکتریکی 103 اسب بخاری با پیشرانه دیزل خورجینی 6 سیلندر با قدرت 300 اسب بخار ترکیب می گردد. این خودروی نظامی در بیشتر اوقات به تمام قدرتی که بتواند وزن زره پوش را حمل کند، احتیاج دارد.

مشخصات فنی

ویژگی جالب دیگر اسکارابی، فرمان چهار چرخ آن است. سیستم استرلینگ نه تنها امکان چرخش بسیار زیاد در میدان جنگ فراهم می نماید، بلکه به اسکارابی اجازه می دهد بدون مشکل خاصی سریعاً عقب نشینی کند و احتیاجی به انجام مانورهایی که باعث می گردد در معرض آتش دشمن قرار بگیرد، نداشته باشد. این ویژگی تقریباً یکسان در خودروی الکتریکی جی ام سی هامر هم دیده می گردد. اندازه کوچک، قابلیت حمل سه یا چهار سرنشین و نیروی محرکه قوی، آرکیوس اسکارابی را به خودرویی سریع برای اهداف مختلف تبدیل نموده و قادر به دستیابی به سرعت 130 کیلومتر بر ساعت است.

آرکیوس سه مدل مختلف از اسکارابی را ارائه داده است: گشتی، شناسایی و امنیتی.ضد تروریستی. نسخه گشتی از مسلسل 12.7 میلی متری بهره می برد؛ درحالی که مدل شناسایی دارای توپ 30 میلی متری است. اندازه جمع وجور اسکارابی به آن اجازه می دهد برای حمل ونقل با هلیکوپتر یا هواپیمای C-130 مسئله ای نداشته باشد. این وسیله نقلیه به گونه ای طراحی شده است که ضمن ایمن نگه داشتن خدمه خود، می تواند به سرعت از مکان های خطرناک خارج گردد. راننده در کابین فاصله نزدیکی با شیشه جلو دارد و به راننده دید 200 درجه از جلو را ارائه می دهد تا بهترین میدان دید را داشته باشد که در مکان های خطرناک، کلیدی است.

منبع :زومیت

منبع: بیت ران
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1523

به "شاسی بلند هیبریدی آرکیوس برای کاربری نظامی ، همراه مشخصات فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند هیبریدی آرکیوس برای کاربری نظامی ، همراه مشخصات فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید