شگفتی های آذربایجان

به گزارش ناق، جاذبه های گردشگری آذربایجان

آذربایجان سرزمین شگفتی هاست. از کوه های سوزان گرفته تا طبیعت مجذوب کننده این کشور باعث می گردد در سفر به آذربایجان هر لحظه تجربه ای تازه داشته باشید. با خبرنگاران همراه شوید و جاذبه های این کشور را بشناسید:

شگفتی های آذربایجان

یانارداگ (Yanardag)

به یانارداگ بیایید تا آنچه به عنوان خروجی های شعله سوزان شناخته می شود را ببینید. یانارداگ به کوه سوزان ترجمه می شود و به نظر می آید که تپه های اینجا به علت وجود ذخایر گازی در زیر سطح ماسه سنگ های آن به طور دائم مشتعل هستند. بازدیدنمایندگان در هنگام غروب وقتی که شعله ها با بیشترین وضوح قابل مشاهده هستند، برای دیدن این پدیده طبیعی شگفت انگیز به اینجا می آیند، این منطقه پر از چایخانه های به سبک قدیمی است و شما می توانید راحت بنشینید و در حالی که نوشیدنی های محلی اینجا را مزه مزه می کنید این منظره ها باشکوه را دیدن کنید. یانارداگ با گل فشان های آذربایجان تفاوت دارد، چون اینجا هیچ ذخایری از گدازه یا گل نیست که از تپه ها به بیرون پرتاب شود. بعلاوه این منطقه از نظر مذهبی بسیار اهمیت دارد. گفته می شود این آتش ها الهام بخش ستایشگران آتش در دین زرتشتی بوده است.

پارک ساحلی باکو

کسانی که به دیدن مرکز این کشور می آیند، می توانند از پارک ساحلی باکو یا بلوار باکو دیدن نمایند، در اینجا می توانید فعالیت های زیادی را تجربه کنید، از جمله کافه ها و چایخانه های سنتی که برای وقت گذرانی عالی هستند یا یکی از خوراکی های کلاسیک ساحلی را امتحان کنید مثل بستنی های سنتی. بلوار باکو بیش از 5 کیلومتر در امتداد خط ساحلی امتداد دارد، از میدان پرچم ملی (National Flag Square) تا بندرگاه بین المللی باکو، و مکان بسیار خوبی برای دیدن جاذبه های ساحلی آذربایجان است. در اینجا انواع بازی های تفریحی وجود دارد که برای همه اعضای خانواده سرگرم نماینده خواهد بود، بعلاوه موزه هایی چون موزه فرش آذربایجان برای آنهایی که دوست دارند بیشتر درمورد تاریخ پربار صنعت نساجی در آذربایجان بدانند. بازدیدنمایندگان سالن کریستال باکو را نیز خواهند یافت ، که از میزبانی مسابقات آواز یورو ویژن 2012 معروفیت یافت، به طور مرتب کنسرت ، برنامه های موسیقی و نمایشگاه های هنری در این سالن برگزار می شود.

آتشگاه

جمهوری آذربایجان، به علت سوختن نفت و گازهای طبیعی در زیرزمین، تا مدت ها به عنوان سرزمین آتش شناخته می شد و گفته می شود الهام بخش ستایشگران آتش بوده است که بعدها مذهب زرتشتی را پایه ریزی کردند. در گذشته به نظر می آمد که این گازهای خروجی سوزان شواهدی بر حضور موجودات الهی هستند، گفته می شود آتشگاه به قرن هفدهم باز می شود . این مجموعه به شکل یک شش ضلعی ساخته شده است. در وسط این شش ضلعی یک جایگاه آتش واقع شده است. هرچند گازهای طبیعی که منجر به ساخت بنای اصلی این مکان شدند حالا تمام شده اند و آتش به وسیله خط لوله گازی که از باکو می آید فراوری می شود.

یانار بولاگ (Yanar Bulag)

اگر می خواهید آب سوزان را ببینید، نباید سفر به یانار بولاگ را از دست بدهید، پدیده طبیعی نادری که در جهت میان شهرهای آستارا و لانکاران واقع است. آب از لوله ای به بیرون پمپ می شود و به علت وجود سطوحی از متان طبیعی همراه با آن می تواند سوزان نگه داشته شود و به تناقض آب شعله ور واقعیت بخشد. بومیان آذربایجان عقیده دارند که آب اینجا خواص درمانی دارد و مقادیر بسیاری از آن به عنوان آب آشامیدنی و برای درمان بسیاری از بیماری ها ذخیره می شود.

آستارا

شهر آستارا ، در ناحیه آستارا رایون آذربایجان، درست در مرز آستارا در همسایگی ایران واقع شده است. این شهر که از زیباترین منطقه ها کشور است و از این بابت معروفیت دارد ، با جنگل و کوه هایی احاطه شده است. خود شهر آستارا کافه ها و رستوران های محلی دیدنی و همین طور یک موزه دارد. این موزه به یافته های باستان شناسی منطقه اختصاص دارد. شامل سکه ها و آثار سنگی چون مجسمه هایی به شکل انسان ها و حیوانات که گفته می شود بیش از 2000 سال قدمت دارند. درست در خارج از آستارا ، دهکده های کوهستانی مجذوب کننده را خواهید یافت که مساجد، قلعه ها، حمام ها و آرامگاه های قدیمی آنها نمایان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1924

به "شگفتی های آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفتی های آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید