شیائومی در ماه آگوست نسخه آزمایشی خودروی الکتریکی خود را رونمایی می نماید

به گزارش ناق، اینطور که به نظر می رسد، شیائومی دارد آماده می گردد که در ماه آینده میلادی (آگوست) از نخستین نسخه آزمایشی خودروی الکتریکی خود رونمایی کند.

شیائومی در ماه آگوست نسخه آزمایشی خودروی الکتریکی خود را رونمایی می نماید

اگر بخواهیم خیلی دقیق حساب کنیم، این نخستین گجت الکتریکی نخواهد بود که شیائومی می خواهد از آن رونمایی کند. شرکت چینی نخستین بار با اسکوتر برقی M365 پا به این عرصه گذاشت. اما در زمینه فراوری خودرو، این نخستین باری خواهد بود که چنین تلاشی را از سوی این شرکت می بینیم. سال گذشته بود که شیائومی اظهار داشت حدودا 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری نموده تا در ده سال آینده در زمینه فراوری خودروی الکتریکی حرفی برای گفتن داشته باشد.

شیائومی اگرچه در زمینه فراوری گوشی های هوشمند فعالیت دارد اما دنیای علم و فناوری دارد به سمتی می رود که فقط فراوری گوشی برای کسب عایدی کفایت نمی کند و شرکت ها پیوسته در پی روش یا روش هایی هستند که بتوانند به وسیله آن، عایدی خود را چندین برابر نمایند.

کمتر دیده بودیم شرکتی که در زمینه فراوری گوشی، تا این مقدار به صورت جدی فعالیت دارد، بیاید و در بخش خودروهای الکتریکی فعالیت کند اما ورود اپل به این بازار سبب شد شیائومی هم تصمیم بگیرد این کار را انجام دهد. طبیعتا هم مسیری که اپل در آن قدم گذاشته برای شیائومی سودآور خواهد بود.

اما برمی گردیم به خودروی الکتریکی شیائومی، محصولی که لی جون، مدیرعامل شرکت قرار است در ماه آگوست از نخستین نسخه آزمایشی آن رونمایی کند. این خودرو به وسیله شرکت طراحی خودرودی HVST طراحی شده تا بدین ترتیب صفر تا صد مراحل فراوری اصلا در شرکت های شیائومی صورت نگرفته باشد.

البته مدل های نهایی این خودرو به این زودی ها راهی بازار نخواهند شد. اگر بخواهیم خیلی خوشبین باشیم، نخستین خودروهایی که کاربران بتوانند به آن ها دسترسی داشته باشند، از سال 2024 به فراوری انبوه خواهند رسید. گفته می گردد ظرفیت شرکتی که شیائومی می خواهد برای فراوری خودروی الکتریکی احداث کند، 300.000 خودرو در هر سال خواهد بود که بسیار مناسب به نظر می رسد. البته این در شرایطی است که شرکت با تمام قوا به کار بپردازد.

در ابتدا باید شاهد فراوری 150.000 خودرو در هر سال باشیم چون فعلا کارمندان شرکت فقط 1000 نفر هستند اما انتظار می رود رفته رفته به تعداد آن ها اضافه گردد. خودروهای شیائومی در چهار مدل از +A و B خواهند بود که مدل های +A در بازه قیمتی 22.200 تا 29.600 و مدل های B هم در بازه قیمتی 29.600 تا 44.400 دلار در دسترس قرار می گیرند. توجه داشته باشید قیمت اعلام شده از تبدیل واحد به دست آمده و خیلی دقیق نیست.

متأسفانه اطلاعات زیادی در رابطه با مشخصات فنی یا قیمت دقیق این محصولات به دلار در اختیار نداریم اما قطعا در ماه آگوست باید اطلاعات بیشتری به دستمان برسد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2058

به "شیائومی در ماه آگوست نسخه آزمایشی خودروی الکتریکی خود را رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی در ماه آگوست نسخه آزمایشی خودروی الکتریکی خود را رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید