صاحب فراری 200 میلیون تومانی کیست؟!

به گزارش ناق، در حالی که خودرو فراری شروط لازم برای ثبت سفارش واردات به ایران ندارد و در لیست خودروهای مجاز وارداتی نیز نامی از آن برده نشده، اما از این نوع خودرو به ایران وارد شده است.

صاحب فراری 200 میلیون تومانی کیست؟!

براساس آمارهای گمرک کشور در آبان ماه سال جاری یک دستگاه خودروی سواری فراری 854 ایتالیا 4500 سی سی مدل 2012 به ارزش 1.7 میلیارد ریال (معادل 166 هزار دلار در آن موقع) با وزن 1500 کیلوگرم از کشور امارات متحده عربی وارد ایران شده است.

این در حالی است که این خودرو به دلیل اینکه نمایندگی در ایران ندارد دارای شرط خدمات پس از فروش برای واردات به ایران نیست.

به گفته رییس سازمان توسعه تجارت ایران، شروط واردات برای خودرو چهار مورد نو بودن، دارای خدمات پس از فروش، گواهی موسسه استاندارد و گواهی مصرف بهینه سوخت است.

از سوی دیگر مراجعه به لیست خودروهای مجاز به ثبت سفارش واردات به ایران نیز نشان می دهد که اصلا نامی از خودروی فراری برده نشده است.

از آنجایی که هر محصول وارد شده ای حداکثر شش ماه قبل ثبت سفارش شده است ، بنابراین می توان به لیست های منتشر شده طی شش ماهه گذشته آبان ماه که خودروی فراری وارد شده مراجعه کرد که این مراجعه نشان می دهد هم در لیست خودروهای مجاز وارداتی به ایران در 18 خرداد ماه سال جاری و هم در لیست منتشر شده در 18 شهریور سال جاری نامی از خودروی فراری برده نشده است.

واردات بدون ثبت سفارش، موضوعی است که توسط مدیر ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران نیز تایید می گردد و وی امکان این چنین اتفاقی را به واسطه مصوبه های دولت امکان پذیر می داند.

ساسان خدایی در این مورد به ایسنا شرح داد: ما یک سری مصوبات از دولت داریم که به اشخاصی مانند ورزشکار، هنرمندان یا جانبازان خاصی اجازه داده می گردد که این کار را انجام دهند. در آنجا اعلام نشده که مثلا خودروی فراری بدهید، بلکه ذکر شده یک خودرو خارج از ضوابط فنی واردات خودرو داده گردد.

این است که دیگر مولفه های چهارگانه که برای واردکنندگان دیگر آنالیز می گردد، برای آن فرد مورد اشاره آنالیز نمی گردد.

وی نیز با یادآوری شروط واردات خودروها شامل گواهی مصرف بهینه سوخت، خدمات پس از فروش و داشتن نمایندگی برای تعمیر و گواهی موسسه استاندارد متذکر شد: این اتفاق شاید در حد دو، سه مورد در طول کل سال باشد.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 318

به "صاحب فراری 200 میلیون تومانی کیست؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاحب فراری 200 میلیون تومانی کیست؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید