صنعت گردشگری برای پیشرفت، به ثبات و امنیت احتیاج دارد

به گزارش ناق، با وجودی که بخش زیادی از اتفاقات هنگ کنگ فقط مختص همین مکان است، اما مهم ترین درسی که از اعتراضات این شهر می توان گرفت، لزوم ثبات و امنیت برای پیشرفت صنعت گردشگری است.

صنعت گردشگری برای پیشرفت، به ثبات و امنیت احتیاج دارد

با اینکه ماجرای گردشگری در هنگ کنگ پرتلاطم 2019، مختص به همین خطه از جهان بوده، اما در عین حال به ناپایداری در کل صنعت جهانی گردشگری نیز اشاره داشته است. داستان هنگ کنگ در سالی که گذشت، شامل موارد مختلفی می شد: حق مشخص سرنوشت، هزینه ای که برای دموکراسی باید پرداخت و بلوغ ابرقدرتی جهانی به نام چین. البته که گردشگری نیز بخشی از این داستان است و نشان می دهد، یک اقتصاد گردشگری مستحکم و سازماندهی شده تا چه مقدار به ثبات، امنیت و پیش بینی پذیر بودن مقصد خود وابسته است.

اعتراضات و ناآرامی های مدنی، تا پیش از این همواره باعث به هم ریختن اوضاع در مقاصد گردشگری می شد؛ استمرار اعتراضات در هنگ کنگ که به تداوم احساسات دموکراسی خواهانه اشاره دارد، نیز بدان معنا است که معروفیت و امنیت این شهر به سطحی سقوط نموده است که برگشت سریع آن به شرایط گذشته بسیار سخت خواهد بود.

دست کم برای آینده قابل پیش بینی، صنعت گردشگری هنگ کنگ به شکل جبران ناپذیری تغییر یافته است. این داستان تلخ با عدد و رقم بیان شده، به این ترتیب که ورود گردشگران بین المللی بیش از 40 درصد کاهش یافته؛ فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در ماه نوامبر نزدیک به یک میلیون مسافر خود را از دست داد که نسبت به سال گذشته از افتی 16 درصدی حکایت داشت.

کاتای پسیفیک، شرکت هواپیمایی حامل پرچم هنگ کنگ، در گزارش خود به چهارمین ماه متوالی کاهش در ترافیک ورودی مسافران اشاره داشت که نسبت به نوامبر سال گذشته، کاهشی 46 درصدی را نشان می داد. داستان هنگ کنگ در تابستان شتاب بیشتری گرفت، تا جایی که اسکیفت، یک شرکت رسانه ای مستقر در نیویورک که خدمات پژوهشی و بازاریابی برای صنایع مسافرتی ارائه می نماید، این سؤال جنجال برانگیز را پرسید: اگر هنگ کنگ سقوط کند، چه می گردد؟ بدترین سناریویی که می توان برای سفر متصور شد. درنظرگرفتن هنگ کنگ به عنوان یکی از شهرهای چین شاید دور از واقعیت به نظر برسد؛ اما در طی ماه های گذشته، رویکرد یک کشور، دو سیستم به شدت حالت تصنعی به خود گرفته است. گزارش هایی مبنی بر درخواست یاری صنعت سفر از دولت، دردسرهای بزرگ ترین شرکت هواپیمایی هنگ کنگ، بعلاوه پیامدهای منطقه ای ناشی از متزلزل شدن صنعت قدرتمند گردشگری وجود دارد.

نزاع های سیاسی و ناآرامی های مدنی، هیچ گاه سنخیتی با اهداف گردشگری نداشته اند، چراکه گردشگران ترجیح می دهند در طول سفر، اوقات آرام و لذت بخشی داشته باشند؛ یکی از دلایلی هم که منجر به رشد جهانی سریع در سفرهای بین المللی شده، ثبات نسبی در بخش زیادی از جهان بوده است.

درسی که می توان از اتفاقات هنگ کنگ گرفت، این است که ثبات و موفقیت می تواند با سرعتی شگفت آور از بین برود. این موضوع با توجه به معضل هایی نظیر تغییرات اقلیمی، بیشتر رنگ واقعیت به خود می گیرد. معترضان هوادار دموکراسی در هنگ کنگ که برای تحقق موضوعاتی بسیار مهم تر از عایدی گردشگری و فراوری ناخالص داخل قدرتمند مبارزه می نمایند، به طور ناخواسته به صنعت گردشگری یادآور شده اند که متحمل چه خساراتی خواهند شد.

منبع: کجارو / skift.com
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2034

به "صنعت گردشگری برای پیشرفت، به ثبات و امنیت احتیاج دارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "صنعت گردشگری برای پیشرفت، به ثبات و امنیت احتیاج دارد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری برای پیشرفت، به ثبات و امنیت احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید