ضرورت توسعه کشاورزی با فناوری

به گزارش ناق، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: توسعه کشاورزی بدون فناوری امکان پذیر نیست و درصدد هستیم از پتانسیل شرکت های دانش بنیان بهره ببریم.

ضرورت توسعه کشاورزی با فناوری

جانعلی بهزاد نسب امروز در رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه کشاورزی و صنایع وابسته که در صندوق نوآوری وشکوفایی برگزار گردید با بیان اینکه بخش کشاورزی اهمیت زیادی در عرصه مالی کشور دارد ، گفت: کشاورزی نقش بارزی در فراوری ناخالص داخلی و توسعه مالی کشور دارد.

وی اضافه نمود: بخش کشاورزی رشد مثبت داشته و توانسته ایم علاوه بر امنیت غذایی، امنیت کشاورزان را نیز داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشاورزی سیاست هایی را در نظر گرفته است، گفت: یکی از این سیاست ها، سیاست های اصولی تکمیل زنجیره فراوری و عرضه است.

بهزاد نسب گفت: شرکت های دانش بنیان علاوه بر پوشش حلقه های مفقوده در این زمینه می توانند به خلق محصولات فناورانه یاری نمایند.

وی با تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان عنوان نمود: در بخش کشاورزی، توسعه بدون فناوری امکان پذیر نیست؛ با توسعه فناوری در کشاورزی می توانیم علاوه بر جایگزینی محصولات وارداتی در این حوزه باعث خلاقیت در فراوری محصولات داخلی شویم و بدون واسطه ارزش اضافه نموده محصولات کشاورزی را بالا ببریم.

بهزاد نسب ادامه داد: ماشین آلات، ادوات ، فراوری انواع بذر، سموم، روش های علمی بیولوژیک مقابله با آفات و احیای شرایط سنتی برای بالابردن راندمان بخش کشاورزی از جمله نیازهای کشاورزی است که شرکت های دانش بنیان می توانند به فراوری آن ورود پیدا نمایند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: این صندوق محل تلاقی منابع دولت و بخش غیر دولتی است که بر اساس مقررات موجود سرمایه صندوق 51 درصد از ناحیه غیر دولتی و 49 درصد از ناحیه دولت به عنوان مشارکت در صندوق های تامین می گردد.

وی گفت: در این صندوق ها بسترهایی برای دانش بنیان کردن کشاورزی فراهم است. این صندوق ها علاوه بر اینکه بخشی از شرکت ها یا خود شرکت را دارند می توانند صندوق ها را به سمت تخصیص بخشی از سرمایه خود به شرکت های دانش بنیان سوق دهند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1109

به "ضرورت توسعه کشاورزی با فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توسعه کشاورزی با فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید