طرز تهیه سرکه انگور خانگی؛ معجونی برای سلامتی و معجزه گر در غذا

به گزارش ناق، سرکه ازجمله مواد خوراکی است که معمولا برای تهیه انواع ترشی و شور و یا سس سالاد از آن استفاده می گردد. سرکه ها انواع گوناگونی دارند و با میوه های مختلف تهیه می شوند. سرکه انگور، سرکه سیب، سرکه انجیر و... از انواع مشهور سرکه ها هستند. در این میان سرکه انگور سفید یا قرمز بسیار پرکاربردتر است و معمولا برای تهیه انواع ترشی و خیارشور از آن استفاده می گردد.

طرز تهیه سرکه انگور خانگی؛ معجونی برای سلامتی و معجزه گر در غذا

به گزارش فرادید، سرکه انگور سرشار از آنتی اکسیدان و بعلاوه دارای خواص بسیار زیادی برای بدن است. ازجمله خواص سرکه انگور می توان به کاهش خطر سکته قلبی، موثر برای کاهش وزن و کنترل اشتها، پیشگیری از رشد سلول های سرطانی، پیشگیری از سکته مغزی، یاری به بهبود فراوری گلبول های قرمز خون و خواص ضد باکتریایی اشاره نمود. اگر دوست دارید سرکه انگور خانگی و سالم را با روشی آسان در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با آموزش تهیه سرکه انگور خانگی با ما همراه باشید.

مواد لازم

انگور شیرین زرد یا قرمز

نخود آبگوشتی

آب جوشانده

نمک

طرز تهیه

برای آغاز کار ابتدا انگور ها را خوب بشویید و روی پارچه تمیز پهن کنید تا کاملا خشک شوند؛ سپس انگور ها را داخل یک کاسه بریزید و با گوشتکوب برقی یا دستی کمی انگور ها را بکوبید تا له شوند. با این کار انگور ها زودتر به سرکه تبدیل می شوند.

در مرحله بعد شیشه، دبه پلاستکی یا کوزه خشک و تمیز را آماده کنید. (بهتر است هرگز از ظرف فلزی برای تهیه سرکه استفاده نکنید) انگور های له شده را داخل ظرف مورد نظر بریزید و چند عدد نخود خام آبگوشتی را لابه لای آن بگذارید. حالا مقداری آب جوشیده سرد شده داخل ظرف بریزید، به طوری که روی انگور ها را بپوشاند.

یک پارچه نازک روی شیشه یا دبه بگذارید و دورش کش بیاندازید؛ سپس درب شیشه را ببندید. بهتر است شیشه را در محلی بگذارید که دمای هوای آن بین 20 تا 25 درجه باشد؛ یعنی نه زیاد گرم و نه زیاد سرد باشد، در غیر این صورت سرکه کپک می زند. هفته ای یک یا دوبار به سرکه سر بزنید. در شیشه را باز کنید و سرکه را هم بزنید؛ سپس دوباره در شیشه را ببندید.

سرکه باید به مدت 40 روز بماند تا برسد. بعد از گذشت این مدت زمان سرکه را صاف کنید و آب صاف سرکه را یکبار دیگر از پارچه نازک یا توری عبور بدهید تا یک سرکه کاملا شفاف داشته باشید. حالا کمی نمک به سرکه اضافه کنید و سرکه انگور آماده را داخل شیشه تمیز و خشک بریزید و در محل خنک و سایه نگهداری کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2243

به "طرز تهیه سرکه انگور خانگی؛ معجونی برای سلامتی و معجزه گر در غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سرکه انگور خانگی؛ معجونی برای سلامتی و معجزه گر در غذا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید