فناوری تازه انویدیا برای تبدیل تصاویر دو بعدی به مدل های سه بعدی

به گزارش ناق، پس از تبدیل تصاویر دو بعدی به صحنه ها و ویدئو های سه بعدی، انویدیا این بار تمرکز خود را بر روی ویرایش معطوف کرده است.

فناوری تازه انویدیا برای تبدیل تصاویر دو بعدی به مدل های سه بعدی

به گزارش خبرنگاران، این غول پردازنده های گرافیکی، به تازگی یک روش هوش مصنوعی نو برای تبدیل تصاویر ثابت به اشیاء سه بعدی معرفی کرده است. این تکنیک که 3D MoMa نامیده می شود، راه حلی ساده برای تغییر تصاویر و صحنه ها به استودیو های بازی ارائه می دهد.

قبلا این کار نیازمند فتوگرامتری وقت گیر برای مقدار گیری از تصاویر بود. 3D MoMa سرعت این کار را از طریق رندر معکوس افزایش می دهد. این فرآیند از هوش مصنوعی برای تخمین ویژگی های فیزیکی صحنه (از هندسه تا نور صحنه) با تجزیه و تحلیل تصاویر ثابت استفاده می کند و سپس تصاویر را به صورت سه بعدی واقعی بازسازی می کند.

دیوید لوبکه معاون تحقیقات گرافیکی انویدیا، این تکنیک را به عنوان یک جام مقدس که بینش کامپیوتر و گرافیک کامپیوتری را متحد می کند توصیف می کند. تکنیک نو Nvidia 3D MoMa تصاویر را با سه مشخصه بازسازی می کند: مدل مش سه بعدی، محتویات محیط و نورپردازی. مدل مش سه بعدی از واحد های سه ضلعی ساخته می شود. محتویات محیط، دو بعدی هستند و روکش مدل مش سه بعدی را می پوشانند. تکنیک 3D MoMa رفتار نور در محیط را تشخیص می دهد.

3D MoMa اشیاء را به صورت مش های مثلثی تولید می کند؛ قالبی که ویرایش آن با ابزار های پرکاربرد ساده است. این مدل ها در عرض یک ساعت با استفاده از یک پردازنده گرافیکی NVIDIA Tensor Core ساخته می شوند. پس از آن می توان مواد را مانند پوست روی مش ها کشید. نور صحنه نیز از قبل پیش بینی شده است که به سازندگان اجازه می دهد تا اثرات آن را بر روی اشیا تغییر دهند.

3D MoMa این هفته در کنفرانس بینایی کامپیوتری و تشخیص الگوی (CVPR) در نیواورلئان به نمایش گذاشته شد. تیم طراحی ابتدا صد ها تصویر از ساز های ترومپت، ترومبون، ساکسیفون، طبل و کلارینت جمع آوری کردند. پس از آن 3D MoMa توانست این تصاویر را به صورت سه بعدی بازسازی کند. این ساز ها مجددا ویرایش شدند، به عنوان مثال بدنه ترومپت از پلاستیک ارزان قیمت به طلا تبدیل شد. در نهایت این اشیاء سه بعدی در یک صحنه متحرک رندر شدند. 3D MoMa همچنان در حال توسعه است، اما انویدیا معتقد است که می تواند توسعه دهندگان بازی و دیگر طراحان را قادر سازد تا به سرعت اشیاء سه بعدی را تغییر داده و سپس آن ها را به هر صحنه مجازی اضافه کنند.

منبع: thenextweb

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2052

به "فناوری تازه انویدیا برای تبدیل تصاویر دو بعدی به مدل های سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری تازه انویدیا برای تبدیل تصاویر دو بعدی به مدل های سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید