مراسم جنگلانه در کوه الهک ایذه برگزار گردید

به گزارش ناق، یکی از مسئولان برگزاری این برنامه در تبادل نظر با مهر گفت: این حضور و مشارکت گسترده در سطح کشور برای اجرای برنامه جنگلانه کم نظیر بود. حضور روسای اداره منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری، دانشگاه علمی کاربردی، خبرنگاران و عکاسان، اعضای هلال احمر شهرستان ایذه و سایر ادارت بر انگیزه شرکت کنندگان اضافه نمود.

مراسم جنگلانه در کوه الهک ایذه برگزار گردید

عبدالمحمد باقر پور اضافه نمود: چند حرکت ارزشمند در این روز مبارک شروع شد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه برای پشتیبانی حقوقی و حفاظت و پایش این عرصه که با مشارکت مردم انجام شد، اعلام آمادگی کرد و رسما ساز و کار پشتیبانی از طرح به خصوص برای پشتیبانی از طرح را خاطرنشان کرد.

باقرپور یادآور شد: همه مسئولان حاضر در این برنامه مشارکتی با کاشت بذر بلوط و بادام با شرکت کنندگان همراهی کردند. همچنین رئیس دانشگاه علمی کاربردی ایذه و رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه برای برگزاری کنفرانس محیط زیستی در شهرستان ایذه با همکاری انجمن های مردمی اعلام آمادگی کردند و مقرر شد در هفته آینده نشستی به همین منظور برگزار گردد.

این فعال محیط زیست شرح داد: شهردار ایذه و رئیس منابع طبیعی ایذه رسما خاطرنشان کردند منطقه تنگ آبزار در یک جلسه و مصوبه در آینده ای نزدیک تحت عنوان پارک گردشگری برای شهروندان ایذه ای سامان دهی می گردد.

وی گفت: ثبت نام از تمامی شرکت کنندگان انجام تا برای شرکت کنندگان کارت شناسایی و لوح تقدیر صادر گردد و در روز جهانی تالاب ها 13 بهمن از آنان تجلیل گردد. همچنین در آینده برای توانمندسازی شرکت کنندگان دوره ها و کارگاه های آموزشی برگزار گردد.

باقر پور شرح داد: رئیس منابع طبیعی شهرستان از اختصاص چند صد هکتار از اراضی ملی برای برنامه های آینده مشارکتی در شهرستان ایذه برای جلب مشارکت مردم و بسترسازی به این منظور اطلاع داد.

به گزارش خبرنگاران، پس از این برنامه، هژیر کیانی، نماینده سازمان های مردم نهاد محیط زیست و دیگر فعالان از منطقه کوه سفید در دهدز بازدید کردند تا از اراضی منطقه برای اجرای برنامه بعدی جنگلانه تدابیر لازم اتخاذ گردد.

منطقه مورد نظر برای هفته پایانی دی ماه هفته هوای پاک با حضور داوطلبانه مردم و انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست، انجمن کوهنوردان ایذه و گروه حرکت انجام پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 801

به "مراسم جنگلانه در کوه الهک ایذه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم جنگلانه در کوه الهک ایذه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید