مرهمی بر زخم بیکاری

به گزارش ناق، نسیم زمانی - اصفهان- خبرنگار: با وجود مزایای فراوانی که صنعت پوشاک به همراه دارد، اما معضلاتی بر سر راه پیشرفت این صنعت وجود دارد که باعث دلسردی فعالان آن شده است.

مرهمی بر زخم بیکاری

به عنوان مثال عرضه پوشاک تولید داخل با برند خارجی در ایران از جمله مسائلی است که به دلیل گرایش شدید جوانان به پوشاک خارجی در این سال های اخیر به شدت رایج شده است. پوشاکی باکیفیت که توسط فعالان داخلی تولید می شود اما با برندی خارجی به فروش می رسد و البته این ظلمی آشکار به فعالان این صنعت است. دراین باره با حسین سیستانی، فرماندار شهرستان اصفهان گفت وگو کردیم که در ادامه می خوانید.

  • بزرگ ترین مزیت صنعت پوشاک داخلی چیست؟

با استفاده از ظرفیت های صنعت پوشاک می توان موجب اشتغال زایی در کشور شد تا بخشی از معضل بیکاری رفع شود، به ویژه آن که اصلی ترین معضل کشور اشتغال است و به طور قطع صنعت پوشاک و نساجی می تواند مشکل اشتغال کشور را حل نماید. اما متأسفانه بسیاری از پوشاک تولید داخل با برند خارجی در ایران عرضه می شود که ظلم بزرگی به فعالان این صنعت است.

  • برای رفع موانع پیشرفت صنعت پوشاک چه باید کرد؟

متأسفانه این صنایع به دلایلی هنوز به صورت سنتی عمل می کنند و از پیشرفت آنها خبری نیست. باید شرایط رشد و پیشرفت استان مهیا شود، برای رسیدن به این پیشرفت علاوه بر ظرفیت های دولت باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود. از سوی دیگر نیازمند ارتباط صنعت و دانشگاه هم هستیم، ضمن آن که اگر تن به پژوهش دهیم، بسیاری از مسائل صنایع از جمله نساجی قابل حل خواهد بود و گام بلندی در جهت اشتغال زایی برمی داریم. گفتنی است که اگر مجتمعی با داشتن ویژگی های تولید، توزیع، پژوهش و بازرگانی در بخش نساجی فعال شود، به طور قطع کارآیی لازم را برای پیشرفت خواهد داشت.

  • با شرایط کنونی می توان به قطب پوشاک منطقه تبدیل شد؟

صنعت نساجی و پوشاک ما می تواند زبانزد همه شود و می توانیم با حمایت فعالان بخش خصوصی و دولت به عنوان قطب صنعت پوشاک در منطقه فعال شویم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 352

به "مرهمی بر زخم بیکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرهمی بر زخم بیکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید