معترضان خواهان آزادی خبرنگاران محبوس رویترز در میانمار شدند

به گزارش ناق، ده ها تن از مردم میانمار در یانگون، پایتخت این کشور دست به راهپیمایی زده و خواهان آزادی دو خبرنگار محبوس خبرگزاری رویترز شدند که به اتهام جمع آوری اسرار دولتی محاکمه گردیده اند.

معترضان خواهان آزادی خبرنگاران محبوس رویترز در میانمار شدند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این معترضان با در دست داشتن بنرها، پرچم ها و بادکنک هایی که چهره های این دو خبرنگار رویترز بر رویشان نقش بسته بود، در خیابان های پایتخت میانمار دست به راهپیمایی زده و علاوه بر درخواست از دولت برای آزادی این دو نفر، خواهان آزادی رسانه ای در کشور نیز شدند.

آنها همچنین شعار حق داریم اخبار را بدانیم! این حق مردم است! این حق مردم است! سر می دادند.

برخی هم بنرهایی در دست داشتند که رویشان عبارت به سرعت خبرنگاران محبوس را آزاد کنید. سریعا آنها را آزاد کنید. نوشته گردیده بود.

دادگاهی در یانگون روز دوشنبه احتمالا حکم این دو خبرنگار محبوس رویترز را که وا لون 32 ساله و کی یاو سئو او 28 ساله هستند، اعلام میکند.

مدافعان آزادی رسانه، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر شامل آمریکا، کانادا و استرالیا نیز خواهان آزادی این دو خبرنگار محبوس رویترز در میانمار گردیده اند.

سخنگوی دولت میانمار در گذشته درباره پرونده ها علیه این دو خبرنگار گفته بود که دادگاه های کشور مستقل عمل می نمایند و به این پرونده براساس قوانین میانمار رسیدگی می گردد.

این دو خبرنگار در زمان دستگیری بر روی تحقیقاتی در ارتباط با کشتار 10 پسر و مرد مسلمان روهینجایی در روستایی در راخین، واقع در غرب میانمار کار می کردند.

این کشتار در جریان سرکوب از سوی نیروهای دولتی و امنیتی میانماری رخ داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 32

به "معترضان خواهان آزادی خبرنگاران محبوس رویترز در میانمار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان خواهان آزادی خبرنگاران محبوس رویترز در میانمار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید