معرفی بهترین کتاب های آموزش فارکس

به گزارش ناق، خبرنگاران؛ معامله گری در بازارهای مالی و کسب درآمد از آن همواره امری مجذوب نماینده بوده که امروزه با ظهور بازارهای مالی مختلف، طرفداران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب نموده است. پتانسیل بالای درآمدزایی در این بازارها سبب گشته که افراد زیادی آن را به عنوان شغل و فعالیت اول خود انتخاب نمایند.

معرفی بهترین کتاب های آموزش فارکس

همچنین در عین حال به واسطه آزادی عملی و عدم وجود محدودیت زمانی جهت فعالیت در برخی از این بازارها (همچون بازار فارکس)، می تواند به عنوان یک فعالیت پاره وقت مناسب نیز در نظر گرفته گردد. اما همانطور که می دانید، یادگیری و کسب مهارت های معامله گری، مهمترین شرط جهت رسیدن به پیروزیت در این بازارها می باشد.

حال یادگیری می تواند از روش های مختلفی صورت پذیرد که یکی از متداول ترین آنها مطالعه کتاب می باشد. بنابراین امروز قصد داریم کمی بیشتر بر روی کتاب و کتابخوانی تمرکز نموده و به معرفی برترین کتاب های آموزش فارکس بپردازیم. اما پیش از آن باید دید جهت تبدیل شدن به یک معامله گر پیروز در فارکس به چه مهارتهایی نیازمندیم.

آنچه باید پیش از معامله گری در فارکس بیاموزیم

حال قبل از معرفی کتاب های برتر فارکس لازم است از آنچه باید پیش از معامله گری در فارکس بیاموزیم، بیشتر بدانیم. به طور کلی جهت تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای و پیروز در بازار فارکس لازم است در سه زمینه دانش و مهارت کافی را کسب نماییم. این حوزه ها عبارتند از:

1. مهارت تحلیل گری: اولین و ضروری ترین گام جهت پیروزیت در بازار، کسب دانش و مهارت معامله گری می باشد. در این بخش دو مفهوم تحلیل تکنیکال و بنیادی (فاندامنتال) وجود دارد که تسلط بر هر دوی آنها جهت معامله گری حرفه ای نیاز است.

2. مهارت مدیریت سرمایه: پس از تسلط بر مباحث تحلیل گری، مدیریت سرمایه یکی از نکات اصولی و ضروری جهت محافظت از سرمایه و بقا در بازارهای مالی می باشد.

3. مهارت روانشناسی معامله گری: بدون داشتن فکری آرام و شفاف نمی توان در معامله گری به پیروزیت رسید. به عبارت دیگر بایستی بر فکر و قلب خود مسلط شد تا در مقابله با هیجانات بازار، بتوان رویکرد سنجیده تری در پیش گرفت.

لذا بر اساس این سه مهارت کتاب های مختلفی نوشته شده که در ادامه به بررسی انواع این کتاب ها خواهیم پرداخت.

بررسی کتاب های تحلیل تکنیکال و بنیادی

در این گونه کتاب ها غالبا نکات و مسائل مختلفی از تحلیل تکنیکال و بنیادی شرح داده می گردد. در این میان، تنوع کتاب های تحلیل تکنیکال بیشتر از فاندامنتال بوده که با نگاهی ساده به بازار و کتاب های موجود می توانید با انواع شیوه های معاملاتی معروف در این زمینه آشنا شوید.

همچنین در میان کتاب های تحلیل تکنیکال موجود، برخی صرفا بر روی پرایش اکشن تمرکز نموده در حالی که برخی دیگر سایر جنبه ها همچون استفاده از اندیکاتورها را نیز شرح داده است. لذا در حین انتخاب کتاب در این زمینه بایستی به مسائل مطرح شده توجه داشته باشید.

آشنایی با کتاب های روانشناسی و مدیریت سرمایه

دسته دوم، کتاب هایی هستند که به بررسی موضوعاتی همچون روانشناسی و مدیریت سرمایه در معامله گری می پردازند. این سری کتاب ها مناسب افرادی است که مهارت های لازم در زمینه تحلیل گری را کسب نموده و حال قصد دارند بر دو مهارت دیگر تسلط یابند.

مطالعه این سری کتاب ها همراه با انجام تمرین های ارائه شده، می تواند تاثیر به سزایی در آماده سازی فکر معامله گر داشته باشد. به عبارت دیگر این کتاب ها به نوعی نقش خودسازی داشته و فرد را از لحاظ فکری و فکری برای ورود به دنیای معامله گری آماده می سازد.

معرفی چند کتاب برتر معامله گری در فارکس

در این قسمت قصد داریم به معرفی برترین کتاب ها در حوزه آموزش معامله گری در فارکس بپردازیم. البته توجه داشته باشید که بنا به سلیقه و شیوه معاملاتی هر فرد، می تواند کتاب دیگری مدنظر قرار بگیرد اما در این جا به برجسته ترین و معروفترین کتاب ها در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

1. تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه اثر جان مورفی:

یک کتاب تمام عیار و کامل جهت شروع آموزش معامله گری و آشنایی با بازار می باشد. این کتاب، مطالب و نکات بسکمک از تحلیل تکنیکال را شرح داده که به نوعی می توان از آن به عنوان یک کتاب مرجع یاد کرد. مطالعه این کتاب به تمام افراد علاقه مند به یادگیری تحلیل تکنیکال پیشنهاد می گردد.

2. معامله گر منضبط اثر مارک داگلاس:

کتاب معامله گر منضبط یک اثر بی نظیر جهت پرورش فکر برای پیروزیت در بازار می باشد. این کتاب بیشتر بر حوزه روانشناسی معامله گری تمرکز نموده و فکر مخاطب را به گونه ای پرورش داده که برای پذیرش حقایق بازار آماده گردد. مطالعه این کتاب و عمل به دستورات آن، به شما کمک نموده تا در بازار کمتر درگیر هیجانات شده و سنجیده تر رفتار کنید.

3. استراتژی های معاملاتی با بیشترین احتمال پیروزیت اثر رابرت ماینر:

داشتن استراتژی در معامله گری امری ضروری بوده که لازم است بدان توجه ویژه ای داشته باشیم. در این کتاب می توانید استراتژی های معاملاتی پیروزی که از طریق رابرت ماینر بیان شده را بررسی و مورد استفاده قرار دهید.

در نهایت از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم و امیدواریم با معرفی برخی از برترین کتاب های معامله گری توانسته باشیم نقشی هر چند کوچک در ارتقا دانش معامله گری شما عزیزان داشته باشیم.

منبع: amoozesh-boors.com

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1946

به "معرفی بهترین کتاب های آموزش فارکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین کتاب های آموزش فارکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید