مهر اصالت یونسکو بر 7 اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان

به گزارش ناق، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: تا به امروز هفت اثر از صنایع دستی این استان توانستند مهر اصالت یونسکو را دریافت کنند.

مهر اصالت یونسکو بر 7 اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بهروز عیسی زهی شنبه 7 تیر اضافه کرد: در سال 91 چهار اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان شامل 2 اثر سفال کلپورگان از مروارید دهواری، خامه دوزی شهین شهرکی و سوزن دوزی زرخاتون عظیمی از این استان پیروز شدند نشان یونسکو را دریافت کنند.

وی گفت: 2 اثر سوزن دوزی از فرنگیس جمالزهی و حور بی بی جمالزهی و یک اثر خامه دوزی سیستان از مریم قادری در سال 97 اصلت یونسکو را دریافت کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: 25 اثر صنایع دستی این استان نیز در سال 98 نشان ملی مرغوبیت را دریافت کردند و امسال از میان این آثار برترین ها برای دریافت مهر اصالت یونسکو کاندید می شوند.

عیسی زهی ادامه داد: نشست اعطای نشان ملی مرغوبیت و مهر اصالت یونسکو هر 2 سال یکبار برگزار می شود که به احتمال زیاد این نشست امسال برگزار خواهد شد.

وی گفت: آثار برای دریافت مهر اصالت باید ویژگی هایی مانند نوآوری، حفظ اصالت، استفاده از مواد اولیه ارگانیک و طبیعی و استفاده نکردن از مواد غیرطبیعی داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1059

به "مهر اصالت یونسکو بر 7 اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهر اصالت یونسکو بر 7 اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید