مورالس از شرکت در انتخابات آینده بولیوی منع می شود

به گزارش ناق، رئیس جمهور موقت بولیوی روز پنجشنبه گفت رئیس جمهور مستعفی این کشور از شرکت در انتخابات آینده منع خواهد شد.

مورالس از شرکت در انتخابات آینده بولیوی منع می شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور موقت بولیوی امروز (پنجشنبه) گفت اوو مورالس، رئیس جمهور سابق این کشور که بعد از استعفا به مکزیک پناهنده شده از شرکت در انتخابات آینده این کشور منع خواهد شد.

ژیناین آنز که روز سه شنبه خودش را رئیس جمهور موقت بولیوی خاطرنشان کرد مدعی شده مورالس صلاحیت شرکت در انتخابات برای چهارمین دوره را ندارد.

آنز روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: اوو مورالس صلاحیت نامزد شدن برای چهارمین دوره را ندارد. به خاطر کارهای او است که این همه تشنج در کشور اتفاق افتاده و این همه مردم بولیوی در خیابان ها تظاهرات کرده اند.

رئیس جمهور موقت بولیوی گفت که حزب مورالس به نام جنبش سوسیالیسم که اکثریت کرسی ها در کنگره بولیوی را در اختیار دارد می تواند برای انتخابات نامزد معرفی کند. او گفت: آنها باید دنبال فردی برای معرفی به عنوان نامزد خودشان بگردند.

او به تاریخ مشخصی برای برگزاری انتخابات اشاره نکرد، اما طبق قانون اساسی، رئیس جمهور موقت باید حداکثر 90 روز بعد از به عهده دریافت این سمت انتخابات برگزار کند.

مورالس که از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر اعلام شده بود، پس از اعتراضات خشونت آمیز مخالفان و اتهامات آنها علیه وی روز یکشنبه از سمتش استعفا داد.

دولت های کوبا و ونزوئلا فشارها برای کناره گیری مورالس از قدرت را کودتا علیه وی خوانده و خواستار حمایت جامعه بین المللی از رئیس جمهور منتخب بولیوی شده اند.

طبق آمارهای کمیسیون انتخابات بولیوی و رأی دادگاه عالی این کشور مورالس در انتخابات ریاست جمهور اکتبر پیروز به کسب 47 درصد آرا شد. رقیب او، کارلوس مسا 36 درصد آرا را به دست آورد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 574

به "مورالس از شرکت در انتخابات آینده بولیوی منع می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورالس از شرکت در انتخابات آینده بولیوی منع می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید