توافق آمریکا و مکزیک برای ممنوعیت سفرهای غیرضروری در مرز مشترک

به گزارش ناق، ایالات متحده و مکزیک توافق کرده اند تا سفرهای غیرضروری در مرز مشترک خود را محدود کنند.

توافق آمریکا و مکزیک برای ممنوعیت سفرهای غیرضروری در مرز مشترک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز جمعه گفت: ایالات متحده و مکزیک توافق کردند تا سفرهای غیرضروری در مرز مشترک خود را با هدف تلاش برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، محدود کنند.

وی اضافه نمود: دولت آمریکا با اتخاذ شرایط ویژه بهداشت و سلامت مانع از ورود مهاجران خارجی غیرقانونی به خاک ایالات متحده خواهد شد. مهاجرت غیرقانونی یک تهدید است که می تواند یک طوفان سهمگین و کامل ایجاد کند.

تدابیر مربوط به سفرهای غیرضروری موجب محدود شدن گردشگری در مرز آمریکا و مکزیک خواهد شد. تدابیر علیه مهاجرت غیرقانونی به این معناست که آمریکا می تواند به سرعت مهاجران مکزیکی و آمریکای مرکزی را که بازداشت کرده، اخراج کند.

مارسلو ابرارد وزیر خارجه مکزیک نیز گفت: من با همکاران آمریکایی موافق هستم که سفرهای تجاری و دارویی و پزشکی در مرز مشترک دو کشور نباید محدود شود.

بر اساس آمارهای رسمی، حدود 3 میلیون خودروی شخصی در هر ماه 2019 میلادی از طریق مرزهای سان دیگو، کالیفرنیا و شهر تیجوانای مکزیک عبور کرده اند.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت: محدودیت های اعمال شده شامل حمل و نقل ریلی در مرز دو کشور نخواهد شد.

ترامپ پیش از این باره گفته بود که قصد دارد محدودیت هایی را با هدف مقابله با ویروس کرونا در مرزهای جنوبی اعمال کند، شیوع این ویروس به نگرانی ها درباره تلاش های ترامپ برای مقابله با مهاجرت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020 دامن زده است.

تعداد موارد ابتلا و فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به مراتب بیشتر از مکزیک است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 854

به "توافق آمریکا و مکزیک برای ممنوعیت سفرهای غیرضروری در مرز مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق آمریکا و مکزیک برای ممنوعیت سفرهای غیرضروری در مرز مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید