یکی از وزرای دولت سابق مکزیک به فساد اقتصادی متهم شد

به گزارش ناق، در راستای عزم رئیس جمهور مکزیک برای ریشه کن کردن فساد، یک وزیر سابق این کشور به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شد.

یکی از وزرای دولت سابق مکزیک به فساد اقتصادی متهم شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دستور یکی قضات مکزیک، یک وزیر دولت سابق این کشور به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کوشش آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک برای مقابله با ریشه های فساد در دولت انریکه پنا نیتو رئیس جمهور سابق این کشور، به بازداشت رزاریو رابلز، وزیر سابق توسعه اجتماعی منتج شد.

اوبرادور در کمپین انتخاباتی خود گفته بود قصد ندارد وجود فساد در گذشته این کشور را مطرح کند اما در نهایت تحت فشار طرفدارانش، از چند ماه پیش تحقیقاتی را درباره چهره های مهم دولت پیشین شروع کرد.

وی در کنفرانس خبری روز سه شنبه اعلام نمود از بازداشت رابلز آگاه است و مقامات قضایی درباره دست داشتن افرادی دیگر در این پرونده نیز تصمیم خواهند گرفت.

اوبرادور گفت: اما این مسئله به ما (دولت کنونی) ربطی ندارد و من هم پونتئوس پیلاتس (فرماندار رومی دخیل در محاکمه حضرت مسیح) نیستم.

هنگامی که از او پرسیده شد آیا دستگیری رابلز دستاوردی برای دولت محسوب می گردد پاسخ داد: معتقدم این که بخگرددگی در کار نیست یک موفقیت است.

طبق گزارش رسانه های محلی، ربلز هفته گذشته در دادگاه حاضر شد تا به ادعای دادرسی در مورد مفقود شدن 5 میلیون پزو (258 میلیون دلار) بودجه ای که باید صرف برنامه های رفاهی می شد رسیدگی گردد.

خولیو هرناندز وکیل رابلز به یکی از شبکه های تلویزیونی مکزیک گفت موکلش با این اتهامات مقابله خواهد نمود. او گفت: حقیقتاً رزاریو رابلز بی گناه است.

بسیاری از چپ گرایان مکزیکی، قبول دریافت سمت وزارت از سوی رابلز را در دولتی که به فساد مشهور بود مورد سرزنش قرار دادند و آن را مصداق خیانت می دانستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 269

به "یکی از وزرای دولت سابق مکزیک به فساد اقتصادی متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از وزرای دولت سابق مکزیک به فساد اقتصادی متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید