نذر کتاب باید به فرهنگی فراگیر تبدیل گردد

به گزارش ناق، علی میار در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در ساری، اظهار کرد: ایده اولیه نذر کتاب را از انجمن تبری ساران به ذهنم آمد، کتاب هایی که در انجمن توزیع می شد را به خانه می بردم و فرزندم هم مطالعه می کرد و سپس کتاب را به مدرسه برای دیگر همکلاسی هایش می برد.

نذر کتاب باید به فرهنگی فراگیر تبدیل گردد

وی با بیان اینکه در آن مقطع مدرسه دخترم کتابخانه نداشت که دانش آموزان از این کتاب ها استقبال می کردند، اضافه کرد: بعضی دانش آموزان کتاب ها را به خانه می بردند و خانواده ها مطلع می شدند که کتاب هایی به زبان مازندرانی منتشر می گردد و استقبال خوبی از مطالعه کتاب های حوزه فرهنگ بومی داشتند.

عضو انجمن تبری سرایان ساری با اشاره به اینکه بعد از فوت دخترم که در حادثه تصادف رخ داد، نذر کتاب را ادامه دادم، گفت: کتاب های نویسندگان بومی را خریداری نموده و در مدرسه ها توزیع می کنم.

این فعال حوزه فرهنگ بومی، توضیح داد: نذر کتاب را با هدف حمایت از نویسندگان بومی و ترویج زبان مازندرانی انجام می دهم چرا که معتقدم مورد حمایت دستگاه های فرهنگی قرار نمی گیرند و ضروری است هر کسی به سهم خود از نویسندگان بومی حمایت کند.

میار با اشاره به اینکه امیدوارم روند نذر کتاب، به اقدامی فراگیر تبدیل گردد، ادامه داد: هدف دیگر من از نذر کتاب، زنده نگه داشتن نام و یاد دخترم بود چرا که به این کار علاقه داشت و در سایر برنامه های فرهنگی، همراهی ام می کرد.

وی با بیان اینکه الناز میار عضو نوجوان انجمن تبری سرایان بود، اعلام نمود: حضور در برنامه های فرهنگی به ویژه در نشست های کتابخوان و مرتبط با کتاب، از علاقه مندی های فرزندم بود و از اینکه در مدرسه کتابخانه نداشتند ابراز نارضایتی می کرد.

عضو انجمن تبری سرایان ساری با اشاره به اینکه کتاب باید در مرکز توجه قرار گیرد، اظهار کرد: کتابی که متناسب با سن و سلیقه افراد باشد مورد توجه جامعه هدف قرار می گیرد و نباید بدون توجه به این مسئله، صرف توزیع کتاب، هر کتابی را به مخاطب داد و باعث کتاب زدگی شد.

به گزارش ایبنا، الناز میار عضو نوجوان انجمن تبری سرایان ساری بود که سال گذشته بر اثر تصادف درگذشت. انجمن تبری سرایان برای گرامی داشت یاد او کتابی با عنوان در امتداد لبخندت منتشر کرد که شامل اشعار و دلنوشته های اعضا درباره الناز میار است. این کتاب به وسیله علی رمضانی و دانیال حبیبی گردآوری و به وسیله نشر ماتیسا در امسال منتشر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2239

به "نذر کتاب باید به فرهنگی فراگیر تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نذر کتاب باید به فرهنگی فراگیر تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید