نسل تازه مک مینی و مک بوک پرو اوایل سال 2023 معرفی خواهند شد

به گزارش ناق، طی ماه های گذشته گزارش های زیادی در خصوص احتمال عرضه نسل نو مک مینی و مک بوک پرو در اواخر 2023 منتشر شده است. تا مدت ها افشاگران می گفتند که در ماه اکتبر و در کنار آیپدهای نو، شاهد معرفی این مک های نو خواهیم بود که البته چنین اتفاقی رخ نداد. سپس اعلام شد که در ماه نوامبر این کامپیوترها از راه می رسند. حالا مارک گورمن، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام نموده که این کامپیوترهای مک در سه ماهه نخست 2023 معرفی خواهند شد.

نسل تازه مک مینی و مک بوک پرو اوایل سال 2023 معرفی خواهند شد

همانطور که احتمالا می دانید، اپل می خواهد از نسل تازه مک بوک پرو 14 و 16 اینچی به همراه مک مینی تازه نفس رونمایی که تمام این کامپیوترها از تراشه های سری M2 بهره می برند. این افشاگر اعلام نموده که با توجه به اینکه اپل معمولا در ماه ژانویه و فوریه محصول تازهی معرفی نمی نماید، پس احتمالا اوایل ماه مارس (اواسط اسفند) با این محصولات روبرو خواهیم شد. گفته می گردد در همین محدوده زمانی macOS Ventura 13.3 و iOS 16.3 منتشر خواهند شد.

در همین زمینه یکی دیگر از افشاگران مشهور به نقل از منابع مطلع در زنجیره تامین نوشته که اپل تصمیم گرفته این محصولات را در سال 2023 عرضه کند. ظاهرا نسل تازه مدل های مک بوک پرو از نظر ظاهری تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارند ولی به لطف استفاده از تراشه های M2 پرو و M2 مکس، می توانند توان سخت افزاری بسیار بیشتری را به ارمغان بیاورند.

در خصوص مک مینی هم باید بگوییم که احتمالا شاهد معرفی دو مدل خواهیم بود. یک مدل از تراشه M2 بهره می برد و یک مدل دیگر با تراشه M2 پرو از راه می رسد. لازم به ذکر است بعد از عرضه مک مینی M1 در سال 2020، این نخستین باری است که اپل مدل تازه کامپیوتر موردنظر را راهی بازار می نماید.

در نهایت نباید نسل تازه مک پرو را از قلم بیندازیم که در مراحل نهایی توسعه قرار گرفته است و از یک تراشه بسیار قدرتمند بهره می برد. گفته می گردد تراشه موجود در این کامپیوتر از 24 هسته پردازشی استفاده می نماید که 16 هسته برای پردازش های سنگین و 8 هسته برای پردازش های سبک هستند. بعلاوه پردازنده گرافیکی موجود در این تراشه دارای 76 هسته پردازشی است و باید به بهره گیری از رم 192 گیگابایتی هم اشاره کنیم. ظاهرا این چیپست M2 اولترا یا M2 اکستریم نام دارد که حداقل 2 یا 4 برابر قوی تر از M2 مکس محسوب می گردد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2115

به "نسل تازه مک مینی و مک بوک پرو اوایل سال 2023 معرفی خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل تازه مک مینی و مک بوک پرو اوایل سال 2023 معرفی خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید