نقاط حیرت انگیز امارات، که حتما باید دیده شوند

به گزارش ناق، همانطور که می دانید امارات بدلیل اجرای ایده های نو و ایجاد جاذبه هایی که خیلی ها حتی آن را رویایی می دانند، به منبع الهامی برای کشورهای دیگه بدل شده است .گردشگرانی که بی پیروا از اقصی نقاط دنیا به امارات سرازیر می شوند تا شاهد پیشرفت این کشور حاشیه خلیج فارس باشند و سال به سال بر محبوبیت تورهای دبی افزوده می شود.با ما نگاهی به جاذبه های مهم امارات بیندازید.

نقاط حیرت انگیز امارات، که حتما باید دیده شوند
  • برج خلیفه

برج خلیفه یکی از شاهکارهای بدیع معماری و مهندسی است. در طبقات 124 و 148 این برج مکان های مخصوصی برای مشاهده مناظر زیبای بیرون و در طبقه 122 رستوران و بار نوشیدنی قرار گرفته است. این برج که بلندترین ساختمان دنیا است، 828 متر (معادل هفت برابر بیگ بن در لندن) ارتفاع دارد و پس از شش سال ساخت، در 4 ژانویه سال 2010 افتتاح شد. بیش از 13000 کارگر و مهندس شبانه روز بر روی این پروژه کار کردند تا بتوانند هر سه روز یک طبقه از این برج را بالا ببرند.

  • دنیای فِراری

دنیای فِراری ابوظبی یک پارک موضوعی است که در حوزه تفرجگاه ساحلی جزیره یاس در ابوظبی در امارات متحده عربی ساخته شده است. دنیای فِراری اولین و تنها پارک موضوعی با برند فراری و بزرگترین پارک موضوعی فضای بسته دنیاست. مساحت دنیای فِراری 86000 مترمربع برابر با مساحت 7 زمین فوتبال است.

اگر دنیای فراری را سرپا کنیم، با داشتن بیش از 300 طبقه بلندترین سازه ساخت بشر دنیا می شود.

دنیای فراری با داشتن حدود 172000 قطعه که در ساخت سازه آن به کار رفته، بزرگترین ساختمان با اسکلت فضایی است که تا به حال ساخته شده است. رولر کوستر معروف این پارک فرمولا روسا نام دارد و سریع ترین رولر کوستر دنیاست. وقتی سوار این وسیله بازی دیوانه کننده هستید همان نیروی جی به شما وارد می شود که هنگام رانندگی با حداکثر سرعت و ترمز دریافت در یک ماشین فرمول یک به شما وارد خواهد شد.

  • آکواریوم بازار دبی

بازار دبی، یکی از بزرگترین مجتمع های خرید دنیا، در بالای برج 20 میلیارد دلاری دبی قرار گرفته است. نگین درخشان بازار آکواریوم عظیم آن است که گنجایش 10 میلیون لیتر آب را در خود دارد. بیش از 33000 گونه جانوری از جمله 400 کوسه در این آکواریوم زندگی می کنند. آکواریوم بازار دبی تحت عنوان بزرگترین پانل آکریلیک دنیا در کتاب گینس به ثبت رسیده است. اندازه پانل آکواریوم 8.3 در 32.88 متر و ضخامت آن 75 سانتی متر است که با این حساب آکواریوم چورامی اوکیناوا ژاپن را پشت سر می گذارد.

  • مسجد جامع شیخ زاید

مسجد شیخ زاید ، با گنجایش 41000 نفر نمازگزار ، یک شاهکار تمام عیار طراحی و معماری نوین اسلامی است. این مسجد 80 گنبد مرمر دارد. سقف مسجد توسط 1000 ستون برافراشته شده و در چهارگوشه آن چهار مناره 107 متری قرار گرفته است. برای ساخت مسجد ازبیش از 100،000 تن مرمر خالص یونانی و مقدونی استفاده شده است. از طراحی های گل مدرن همراه با سنگ های قیمتی همچون لاجورد اصل، عقیق قرمز، یاغوت ارغوانی، صدف، یَشَم و مروارید برای تزئین مرمرها استفاده شده است. استفاده از این سنگ های رنگارنگ در کنار کاشی های هندسی سنتی معماری اسلامی باعث بوجود آمدن تضادی چشم نواز شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 779

به "نقاط حیرت انگیز امارات، که حتما باید دیده شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط حیرت انگیز امارات، که حتما باید دیده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید