نمایش عکس های پانوراما از تمامی بوستان های مرکز در سامانه نهال

به گزارش ناق، خبرگزاری خبرنگاران-سازمان فاوای شهرداری تهران اقدام به عکس برداری 360 درجه از تمامی بوستان های تهران نموده است.

نمایش عکس های پانوراما از تمامی بوستان های مرکز در سامانه نهال

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، توسعه مدیریت و هوشمندسازی شهری با استفاده از زیرساخت های موجود و پتانسیل های ICT، از مهم ترین برنامه های سازمان فاوای شهرداری تهران است و در این راستا، عکسبرداری 360 درجه از تمامی بوستان های شهر انجام و این تصاویر در سامانه نهال بارگذاری شده است.

گزارش معاونت اطلاعات مکانی سازمان فاوای شهرداری تهران حاکی از آن است که این تصاویر با دوربین های فوق تخصصی اینستا 360 درجه در 50 هزار نقطه از بوستان های شهر تهران تهیه شده است و دربرگیرنده مساحتی حدود پنج هزار و 400 هکتار از بوستان های منطقه ها 22گانه شهری است.

لازم به ذکر است؛ با اتمام عکس برداری پانوراما از بوستان های شهر تهران، هم اکنون این تصاویر به وسیله سامانه نهال به آدرس nahal.tehran.iri در دسترس کاربران داخل شهرداری تهران قرار گرفته است و ناظران و کارشناسان فضای سبز می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، برای احصای اطلاعات مورد احتیاج در مورد بوستان ها، به این تصاویر مراجعه نمایند.

بر اساس این گزارش، تصاویر پانوراما (360 درجه) تهیه شده از دو هزار و صد بوستان تهران علاوه بر آن که تاریخچه بسیار غنی از المان ها و فضاهای سبزعمومی شهری را در اختیار متخصصین قرار می دهد، امکان جدیدی برای دسترسی شهروندان و گردشگران شهری را به تور مجازی بوستان های تهران فراهم خواهد نمود. بعلاوه سازمان فاوای شهرداری تهران در نظر دارد به زودی، تصاویر پانوراما (360 درجه) از دو هزار و صد بوستان تهران را به وسیله سامانه های اینترنتی در اختیار تمامی شهروندان قرار دهد و امکان بهره برداری از این تصاویر را برای عموم علاقه مندان فراهم کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2025

به "نمایش عکس های پانوراما از تمامی بوستان های مرکز در سامانه نهال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش عکس های پانوراما از تمامی بوستان های مرکز در سامانه نهال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید