هند، ساکنان مسلمان کشمیر را از حقوق خود محروم کرده است

به گزارش ناق، گروه های حقوق بشری می گویند، قوانین جدید اعمال شده از سوی دولت هند در جامو و کشمیر باعث شده تا بسیاری از ساکنان مسلمان این منطقه از حقوق خود محروم شوند و به گفته سکنه، حزب حاکم هند بر اکثریت مسلمان منطقه غلبه کرده است.

هند، ساکنان مسلمان کشمیر را از حقوق خود محروم کرده است

به نقل از خبرگزاری آناتولی، سکنه جامو و کشمیر، دهلی نو را به ارتکاب بی عدالتی های گسترده شامل آدم ربایی و شکنجه اقلیت ها برای از بین بردن هویت و شخصیت مردم منطقه متهم کرده اند.

در گزارش 196 صفحه ای اعضای گروه همبستگی جامو و کشمیر و نشست مردم پاکستان-هند برای صلح و دموکراسی با عنوان محاصره: یکسال از لغو شرایط ویژه گذشت که روز جمعه منتشر شد، وقایع از دید شاهدان عینی و یافته هایی گزارش شده که بر اساس آن، دولت هند قوانین پایه ای و ارزش های قانون اساسی و آزادی های تضمین شده مردم در جامو و کشمیر را نقض کرده است.

ریتا مانچاندا، مولف گزارش گفته که تیم های حقیقت یاب در قالب کمیسیون تحقیق و تفحص شامل خبرنگاران، فعالان حقوق بشر و اجتماعی در کنار محققان کار کرده اند.

در پنجم اوت 2019، دولت هند شرایط ویژه جامو و کشمیر را لغو کرد که بر اساس این شرایط کشمیر می توانست قانون اساسی، پرچم و مجلس خود را داشته باشد و این یعنی استقلال قانونی از مجلس هند. این اقدام با انتقادهای شدیدی همراه شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1112

به "هند، ساکنان مسلمان کشمیر را از حقوق خود محروم کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند، ساکنان مسلمان کشمیر را از حقوق خود محروم کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید