هند و سه کشور دیگر در دریای جنوب چین رزمایش آبی برگزار کردند

به گزارش ناق، دهلی نو-خبرنگاران- هند، آمریکا، ژاپن و فیلیپین رزمایش شش روز دریایی را در آب های مورد اختلاف دریای جنوب چین شروع کردند.

هند و سه کشور دیگر در دریای جنوب چین رزمایش آبی برگزار کردند

نشریه تایمز او ایندیا، روز آدینه به نقل از دی کی شرما سخنگوی نیروی دریایی هند گفت:این رزمایش دریایی با هدف گسترش همکاری ها میان نیروهای دریایی کشورهای شرکت نماینده انجام می شود. شرکت در این رزمایش نشان دهنده تعهد هند برای حفظ یک محیط دریایی مناسب و امن می باشد.

با توجه به اختلافات چین با کشورهای همسایه خود در دریای جنوب چین، دهلی نو بارها اعلام نموده است که کشورها باید به قوانین بین المللی دنیای احترام بگذارند.

سخنگوی نیروی دریایی هند اضافه کرد: کشتی های جنگی چهار کشور در تمرین های مختلف دریایی از جمله آرایش نظامی مشترک و یاری رسانی شرکت کردند.

با توجه به افزایش حضور چین در اقیانوس هند در سال های اخیر، دهلی نو سعی نموده است روابط دفاعی و دریایی خود با کشورهایی چون ژاپن، سنگاپور، میانمار، ویتنام، مالزی و اندونزی را گسترش دهد.

از سوی دیگر، هند، آمریکا و ژاپن در سال های اخیر برای کنترل نفوذ چین در منطقه اقیانوس هند همکاری های خود را در سطوح مختلف گسترش داده اند.

این همکاری ها به وسیله برگزاری رزمایش های دریایی مشترک، انتشار بیانیه های مشترک و تاکید بر آزاد بودن کشتی رانی در آب های دریای جنوب چین نمودار شده اند.

اکنون بزرگترین چالش کشورهای حوزه دریای جنوبی چین شامل ، مالزی ، فیلیپین ، تایوان و ویتنام ادعای مالکیت حدود 90 درصدی این پهنه آبی است که همین امر سبب شده پکن نه تنها بیشترین بهره برداری را از منابع غذایی و نفت این منطقه داشته باشد بلکه طلایه دار بزرگترین خطوط کشتیرانی این منطقه باشد.

ویتنامی ها دریای جنوبی چین را دریای شرق و فیلیپین از آن به نام دریای لوزان یاد می نمایند. این پهنه آبی بخشی از اقیانوس آرام به وسعت حدود سه و نیم میلیون کیلومتر مربع است که محدوده مرزهای آبی سنگاپور تا تنگهٔ تایوان را دربر می گیرد و پس از پنج اقیانوس این دریا با صدها جزیره بزرگترین ناحیهٔ دریایی دنیا محسوب می شود.

در واقع مناقشه اصلی بر سر محدوده قلمرو و تمامیت مرزی مناطقی از اقیانوس و جزایر پاراسل و اسپراتلی به عنوان دو مجمع الجزایر با منابع نفت است که چند کشور ادعای مالکیت تمام یا بخشی از آن را دارند.

منطقه بزرگ مورد ادعای چین از استان جنوبی هینان این کشور تا صدها کیلومتر در جهت جنوب و شرق ادامه دارد. پکن می گوید حق مالکیت چین بر این منطقه 2000 سال قدمت دارد و به زمانی برمی شود که مجمع الجزایر پاراسل و اسپراتلی بخشی جداناشدنی از چین بودند.

علاوه براین این منطقه یکی از پر رفت و آمدترین آب راه های دنیا است و هر ساله محموله های تجاری به ارزش چند هزار میلیارد دلار با کشتی از این منطقه عبور می نماید.

آساق**267**1600

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.
منبع: ایرنا
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 184

به "هند و سه کشور دیگر در دریای جنوب چین رزمایش آبی برگزار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند و سه کشور دیگر در دریای جنوب چین رزمایش آبی برگزار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید