پاک کردن اتوماتیک از روی لباس با 4 روش ساده و سریع

به گزارش ناق، برای پاک کردن اتوماتیک از روی لباس می توان از مواد شیمیایی و مواد طبیعی استفاده کرد. در اینجا روش پاک کردن جوهر اتوماتیک از لباس با استفاده از الکل، آبلیمو، سرکه، شیر و دیگر مواد طبیعی و شیمیایی یاد داده شده است.

پاک کردن اتوماتیک از روی لباس با 4 روش ساده و سریع

خبرنگاران | سرویس خانه داری - حتما برای شما هم اتفاق افتاده لکه جوهر ، چمن یا اتوماتیک بر روی دیوار یا لباستان افتاده و در پاک کردن آن با مسائل بسکمک روبرو شدید. آن وقت سردرگم از خود پرسیده اید جوهر اتوماتیک با چی پاک میشه؟ خبرنگاران تصمیم دارد روش های پاک کردن اتوماتیک از روی لباس را با روش های مختلف و حتی با در دسترس ترین مواد به شما بیاموزد. این روش ها به سه دسته کلی لکه گیری با الکل، لکه گیری با سرکه و لکه گیری با مواد آرایشی تقسیم شده است.

1. پاک کردن اتوماتیک از روی لباس با الکل

روش اول: برای پاک کردن لکه اتوماتیک با الکل تنها کافی است قسمت اتوماتیکی شده را چند دقیقه در الکل بگذارید و بعد آن را با آب بشویید.

روش دوم: می توانید یک پارچه را به الکل آغشته کنید و روی لکه اتوماتیک ضربه بزنید تا لکه کمرنگ شود. سپس یک پارچه تمیز را با آب سرد مرطوب کرده و روی لکه ضربه بزنید تا لکه از بین برود. اجازه دهید لباس کاملا خشک شود بعد لکه را با آب بشویید.

روش سوم: برای تمیز کردن پارچه های نخی، ابریشمی و پشمی از محلول آمونیاک و الکل استفاده کنید. دو سهم الکل را با یک سهم آمونیاک ترکیب کنید سپس قسمت لکه دار لباس را در مخلوط خیس کنید. بعد یک دستمال را به سرکه آغشته کرده و روی لکه بکشید و در نهایت آن را با آب بشویید.

2. پاک کردن جوهر اتوماتیک از لباس با سرکه

روش اول: 1 فنجان سرکه را با 2 فنجان شیر مخلوط کنید، سپس لکه اتوماتیک را به مدت چند ساعت در آن خیس کنید و بعد به آب بشویید.

روش دوم: لباس را داخل محلول آب ولرم و سرکه سفید قرار دهید (یا تنها قسمت لکه دار) اجازه دهید لباس 30 دقیقه در آن بماند بعد آن را آبکشی نمایید. دقت کنید که آب نباید داغ باشد، زیرا آب داغ باعث تثبیت لکه ها خواهد شد.

روش سوم: نصف قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را با یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و آب گرم مخلوط کنید. سپس قسمتی اتوماتیکی شده لباس را در مخلوط قرار دهید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در آن بماند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تمیز کردن تشک تخت خواب و خوشخواب

توجه: قبل از هر چیز یک پارچه سفید زیر لباس و قسمتی از لباس که به لکه جوهر آغشته شده است قرار دهید. اگر لکه جوهر هنوز تازه است و خشک نشده ، باید سعی کنید مقداری از جوهر را با کمک پارچه جذب کنید.

برای اینکه مطمئن باشید پارچه به لباس شما رنگ پس نمی دهد باید پارچه سفید رنگ را برای این کار انتخاب کنید.

یک پارچه سفید دیگر بردارید و با حرکات ضربه ای روی لکه جوهر اضافه و باقی مانده جوهر را پاک کنید. اصلا پارچه را روی لکه نکشید چون با این کار باعث پخش شدن و گسترده شدن لکه خواهید شد. لباس را پشت و رو کنید و با طرف دیگر لباس هم همین کار را تکرار کنید.

3. پاک کردن اتوماتیک از روی لباس با لوازم آرایشی

روش اول: برای از بین بردن لکه های خود از روی لباس می توانید از اسپری مو (تافت) استفاده کنید. اسپری مو باعث حل شدن جوهر و حذف لکه از روی لباس می شود. قسمت لکه دار را طوری اسپری بزنید که همه لکه را کاملا بپوشاند. سپس با یک دستمال تمیز روی آن ضربه بزنید. توجه کنید که نباید پارچه را روی لباس بمالید. قبل از شستن لباس حتما باید لکه از بین رفته باشد.

نکته: اسپری مو روی لباس هایی که از جنس پلی استر هستند بهترین نتیجه را خواهد داشت. هیچ وقت از اسپری مو برای پاک کردن لکه های روی لباس های چرمی و استات استفاده نکنید.

روش دوم: از پد های لاک پاک کن می توانید برای از بین بردن لکه جوهر و اتوماتیک از روی لباس استفاده کنید. با پد لاک پاک کن روی لکه اتوماتیک ضربه بزنید تا کمرنگ شود. بعد با یک پارچه تمیز روی لکه ضربه بزنید تا از بین برود. بعد از اینکه لباس کاملا خشک شد محدوده لکه را با آب بشویید.

روش سوم: روش دیگر استفاده از استون است که مانند الکل استفاده می شود. استون را روی یک پارچه تمیز بریزید و آن را روی لکه اتوماتیک قرار دهید و به آرامی روی آن ضربه بزنید. می توانید یک دستمال کاغذی زیر لباس بگذارید تا جوهر را جذب کند. بعد با پارچه مرطوب شده با آب سرد روی آن ضربه بزنید.

4. پاک کردن لکه جوهر تازه از لباس با نمک

اگر به محض اینکه جوهر اتوماتیک روی لباس شما ریخته سریعا به داد آن برسید می توانید تنها با کمی نمک و بدون زحمت آن را پاک کنید. تنها کافی است لکه تازه جوهر را با نمک بپوشانید تا جوهرها جذب نمک شود. سپس نمک جوهری شده را به آرامی و با کمک یک حوله خیس از روی لباس بردارید و مراقب باشید روی قسمت های دیگر لباس نریزد. سپس یک بار دیگر این کار را تکرار کنید تا لکه به طور کامل از بین برود.

پاک کردن لکه اتوماتیک با رنگ های مختلف از روی لباس

بیشتر بخوانید: روش تمیز کردن دیوار گچی از لکه های مختلف

1- پاک کردن لکه اتوماتیک مشکی: می توانید لباس را به مدت نیم ساعت در شیر ترشیده یا جوشیده قرار دهید و بعد با آب و صابون بشویید. همچنین می توانید قسمت لکه شده را به مدت یک ساعت در محلول نمک سدیم و آب لیمو قرار داده سپس با آب بشویید. اگر پارچه سفید باشد می توانید از محلول اسید گزالیک استفاده کنید و سپس آن با محلول بوراکس آبکشی کنید.

2- پاک کردن لکه اتوماتیک قرمز: اگر رد جوهر تازه است می توانید برای پارچه های پنبه ای و یا کتانی سفید از آب و صابون و یا محلول بوراکس استفاده کنید. اگر جوهر قرمز خشک باشد می توانید زرده و سفیده تخم مرغ را خوب هم زده و آن را روی لکه بگذارید تا کمی بماند و سپس بشویید.

همچنین بخوانید: کاربردهای شگفت انگیز خمیر دندان

منبع: setare.com
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1374

به "پاک کردن اتوماتیک از روی لباس با 4 روش ساده و سریع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاک کردن اتوماتیک از روی لباس با 4 روش ساده و سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید