پله پله تا دیدار بهشت؛ مسیرهای اَمن کوهنوردی پرهیجان اروپا

به گزارش ناق، بر فراز صخره ها و دیوارهای سنگی با هر قدمی که بر روی پله های نردبان های معلق یا جاپایی های فلزی تعبیه شده بردارید، یک گام به آسمان آبی و تسلط بر بهشت اروپا نزدیک تر می شوید؛ البته نه شمایی که قلب ضعیفی دارید و هیجان زیاد برایتان خوب نیست.

پله پله تا دیدار بهشت؛ مسیرهای اَمن کوهنوردی پرهیجان اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

پله های فلزی، پل های کابلی و چوبی و نردبان های مستقر که ویا فراتا(via ferrata) نامیده می گردد(در زبان ایتالیایی:راه آهن)، یادگار رزم سربازان ایتالیا در جبهه های کوهستانی جنگ دنیای اول است ولی این روزها این جهتهای ایمن سازی شده در دل کوه های سراسر دنیا و به ویژه اروپا ساخته شده است.

مشتاقان تجربه هیجان فراموش نشدنی در طبیعت در حالی که به یک کابل ایمنی فلزی قوی متصل هستید و صعودشان تحت پوشش نظارت تیم های پزشکی مستقر واقع شده است، خود را به فراز صخره ها و دیوارهای سنگی می رسانند تا ترشح آدرنالین خونشان به اوج برسد.

ایتالیا

در بخش ایتالیایی بیش از 600 جهت ایمن سازی شده مختلف برای صعود تا ارتفاع هزار و دویست متری از سطح دریا تعبیه شده است. کلبه های کوهستانی کوچکی هم ساخته شده تا عاشقان هیجان در آنها غذایی بخورند، استراحتی نمایند و یا دوشی بگیرند و به تماشای منظره ها بکر کوهستانی بنشینند.

فرانسه

مانند ایتالیا، برترین جهتهای ایمن سازی شده در فرانسه هم در قلب کوه های آلپ قرار داد. زیباترین آنها در لو روشر دو سن ژولین در منطقه دروم واقع شده است. جهتی با طول 1.6 کیلومتر که تا ارتفاع 288 متری کشیده شده و در انتهای آن هم نمایی پانارومایی از مون بلان و لِز اِوِت قابل مشاهده است.

سوئیس

جهت 2.2 کیلومتری شما را با استفاده از منگنه های فلزی، نردبان ها، طناب ها، پل های معلق و یک سیستم زیپ از قعر دره تا ارتفاع هزار و هشتصد متری بالا می برد تا بر دره زیبای لاوتربرون مسلط شوید؛ دره ای که در مورن سوئیس واقع شده است.

اسلوونی

منظره ها کوهستانی اسلوونی یکی از برترین ها در اسرار اروپا است. در حالی که بیشتر مردم برای کوهنوردی و اسکی به دامنه های آلپ در فرانسه، سوئیس و ایتالیا می فرایند، جولیانِ آلپ در اسلوونی زیبایی منحصربفرد و آرامش خاص خود را دارد. صعود به قله کوه تریگلاو با ارتفاع 2864 متر از سطح دریا یکی از چالش برانگیزترین و محبوب ترین ها به وسیله جهتهای ایمن سازی شده است.

اتریش

در حالی که بعضی کوه های دولومیتی ایتالیا را به اسم زادگاه جهتهای ایمن سازی شده صخره نوردی می دانند، اتریش با 900 جهت سطح بندی شده برای نوآموزان و حرفه ای ها دارای بیشترین جهت کوهستانی است. با توجه به فراوانی منطقه ها کوهستانی در اتریش، هر یک از این جهتها حال و هوا و منظره ها منحصربفرد خود را دارد.

رومانی

رومانی دیرتر از بسیاری از کشورهای اروپایی به فکر تدارک جهتهای هیجان انگیز کوهستانی افتاده ولی به سرعت توانسته جهتهای بسیاری را احداث کند، جهتهایی که با عبور از تنگه های روزنوآوا و توردا تری تا بالای صخره هایی که به میزان 5 برابر برج های 10 طبقه ارتفا دارند، کشیده شده اند.

اسپانیا

اسپانیا هم 50 جهت هیجان انگیز ساخته که بیشتر آنها در کوه های پیرنه در کاتالونیا و تپه های اندلس قرار دارند. تقریباً همه جهتهای صعود کوهستانی اسپانیا در فاصله کمی از شهرهای بزرگی همانند بارسلونا، خیرونا و مالاگا واقع شده اند. در حالی که بیشتر به سمت قله ها کشیده شده اند ولی یکی از مجذوب کننده ترین آنها بر فراز تنگه تاجو در نزیکی شهر تپه ای فرایندا احداث شده است.

منبع: یورونیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1715

به "پله پله تا دیدار بهشت؛ مسیرهای اَمن کوهنوردی پرهیجان اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پله پله تا دیدار بهشت؛ مسیرهای اَمن کوهنوردی پرهیجان اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید