پولادگر: تعویق المپیک شوک بزرگی بود، امیدوارم تکواندو در توکیو پیروز شود

به گزارش ناق، رییس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه تعویق المپیک شوک بزرگی به ورزش جهان بود، گفت: امیدوارم تکواندوی ایران در المپیک بهترین نتیجه را کسب کند.

پولادگر: تعویق المپیک شوک بزرگی بود، امیدوارم تکواندو در توکیو پیروز شود

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد پولادگر درباره عملکرد فدراسیون تکواندو در سال 1399 گفت: با وجود همه گیری کرونا، محدودیت ها و شرایط خاصی که وجود دارد خدا را شکر قلب تکواندو ایران همچنان منظم در حال تپیدن است. شاید تلخ ترین اتفاق کرونا تعطیلی باشگاه ها و رویدادهای ورزشی بود اما تکواندو ایران به برکت همدلی و وفاق و عنایت خداوند حکیم توانست از بحران کرونا سربلند بیرون آید و از آن مهم تر با کسب رتبه برترین فدراسیون در جهان توانایی خود را بر جهانیان ثابت کند.

وی افزود: با شعار تکواندو تعطیل نیست برنامه ریزی هدفمندی انجام و پیروز شدیم بحران کرونا را مدیریت و رکورد برگزاری 24 دوره آزمون ارتقای کمربند را با حضور38,407 تکواندوکار ثبت کنیم. دوره های هماهنگی مربیان و داوران با شرکت 9811 نفر و 89 دوره آموزش مربیگری و داوری هم با حضور 2855 نفر پیگیری شد. در سال گذشته مجموعا 13758 نفر تحت آموزش های تخصصی فدراسیون قرار دریافتد. همچنین در راستای سیاست ها و مأموریت فدراسیون اقدام به برگزاری همایش علمی تخصصی تکواندو با بیش از 110 مقاله علمی پژوهشی داخلی و خارجی برای اولین بار به صورت غیرحضوری کردیم.

رییس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه تعویق بازی های المپیک توکیو شوک بزرگی برای همه ورزشکاران بود و تکواندوکاران هم از این قاعده مستثنی نیستند، شرح داد: بچه ها در جهت آماده سازی متوقف شدند. از تعویق و لغو اردوها لطمه دیدیم اما شرایط برای همه کشورها یکسان است و چاره ای جز پذیرش نداریم. خدا را شکر با پیگیری توانستیم جواز آغاز اردوهای تیم ملی را از شهریور بگیریم و همین موضوع باعث ایجاد انگیزه دوچندان میان ملی پوشان شد. قبل از اخذ مجوز، تمرینات از طریق شبکه های مجازی زیر نظر کادرفنی پیگیری می شد.

وی ادامه داد: تلاش خود را می کنیم تا از این سرمایه های ملی محافظت کنیم و امیدوارم این جوانان با غیرت که زندگی خود را در این راه گذاشته اند بتوانند بهترین نتیجه را در بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان کسب کنند. حفظ شرایط فیزیکی با توجه به حضور این دو تکواندوکار در اوزان پایین و همچنین آمادگی روحی از سختی های جهت است که برای حضوری پیروز در المپیک توکیو بایستی این مسائل را پشت سر بگذاریم.

پولادگر با اشاره به تلاش ایران برای بدست دریافت رقابت های بین المللی گفت: سال 2020 میزبانی سومین دوره مسابقات آزاد آسیایی و دهمین دوره رقابت های تکواندو جام باشگاه های آسیا را گرفتیم ولی با توجه به شیوع این ویروس منحوس نتوانستیم مسابقات را برگزار کنیم و ان شاءالله بعد از بازی های المپیک در صورت مهیا بودن شرایط این مهم اتفاق می افتد. به لطف خدا جواز میزبانی پنجمین دوره مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا، چهارمین دوره رقابت های آزاد آسیایی و یازدهمین دوره جام باشگاه های آسیا را نیز به دست آوردیم که این مسابقات را در سال 2022 برگزار می کنیم.

وی افزود: در رقابت های پومسه آنلاین قهرمانی جهان و آسیا، دانش آموزی و ناشنوایان شرکت کردیم که خدا را شکر با وجود شرایط خاص موجود نتایج خوبی حاصل شد. اسفند هم تیم ملی مردان و زنان در تورنمنت های صوفیه و ترکیه حضور پیدا کرده و بعد از دوری طولانی از شیاپ چانگ عملکرد قابل قبولی را شاهد بودیم. رقابت های کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک قاره آسیا اردیبهشت برگزار خواهد شد که دختران تکواندو و پاراتکواندو در این دو رویداد شرکت خواهند کرد. امیدوارم بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند. بعد از آن رقابت های قهرمانی آسیا، بازی های المپیک، قهرمانی جهان و گرندپری را در پیش داریم که برای حضوری پیروز در این رویدادها برنامه ریزی های لازم اجرا شده است.

پولادگر درباره برگزاری لیگ تکواندو گفت: لیگ تکواندو نیز در این سال با شرایطی متفاوت و به صورت متمرکز انجام شد که خدا را شکر با پیروزیت همراه بود و باعث ایجاد پویایی و انگیزه میان تکواندوکاران شد. لیگ های پومسه و کیوروگی نوجوانان و بزرگسالان را با حضور بیش از 2000 ورزشکار دختر و پسر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم. رقابت های متعدد غیر حضوری از جمله قهرمانی کشور پومسه و چالش های رقابتی نیز با حضور بیش از 5000 تکواندوکار برگزار شد.

رییس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه در شرایط خاصی به سر می بریم و باید به فکر یکدیگر باشیم گفت: ستاد رزمایش همدلی در فدراسیون تحت عنوان پویش دست های خدایی از ابتدای اردیبهشت کار خود را آغاز کرد و 20 استان به صورت فعال در این رزمایش شرکت کردند. با اجرای این طرح 700 میلیون تومان جمع آوری و در قالب بسته های معیشتی تقدیم خانواده های تکواندوکار و همینطور سایر خانواده های آسیب دیده در سراسر کشور شد. مسابقات غیرحضوری پومسه هم که تحت عنوان جام بزرگ مهربانی برگزار شد از استقبال بسیار خوبی برخوردار بود و عواید حاصله از آن برای پویش کمک های مومنانه صرف شد.

وی با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن تخصصی تکواندو گفت: این کار با هدف ارائه خدمات سریع تر، راحت تر و گسترده تر و ارتقای کیفیت به جامعه تکواندو طراحی و رونمایی شد. تلاش ما این است که این اپلیکیشن تمام نیازهای خانواده تکواندو را در زمینه های آموزش، اخبار، اطلاعات و ... برطرف کند و یک قدم رو به جلو برداریم.

وی گفت: کسب عنوان برترین فدراسیون جهان از سوی فدراسیون جهانی افتخار ارزشمندی است که می توان گفت برای مدیریت ورزش ایران در دوران بعد از انقلاب رقم خورد و این نکته بسیار مهمی است به ویژه اینکه این افتخار زمانی به دست آمد که ورزش جهان به به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا کاملا زمین گیر شده بود.

رییس فدراسیون تکواندو در خاتمه گفت: بدون تردید پیروزیت های تکواندو ثمره تلاش و همت شبانه روزی خانواده بزرگ تکواندو است. من معتقدم هم صدایی و همراهی خانواده بزرگ تکواندو کشور مهم ترین عامل در کسب این افتخارات است. وقتی چنین پیروزیتی در گستره جهانی به دست می آید، حاصل تلاش همگانی است و مربوط به یک یا چند نفر نیست. آرزوی سلامتی و تندرستی برای همه مردم جهان دارم و امیدوارم هرچه زودتر ویروس منحوس کرونا ریشه کن شود تا همگی بتوانند با آرامش خاطر در کنار یکدیگر باشند. از مردم می خواهم در این روزهای ابتدایی سال برای تمامی ورزشکاران که در این روزهای سخت تلاش می کنند دعا کنند تا ان شاءالله بهترین نتیجه را در بازی های المپیک توکیو به دست آوریم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1513

به "پولادگر: تعویق المپیک شوک بزرگی بود، امیدوارم تکواندو در توکیو پیروز شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پولادگر: تعویق المپیک شوک بزرگی بود، امیدوارم تکواندو در توکیو پیروز شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید