پیتون را فراموش کنید، این مار بزرگترین طعمه ها را می بلعد ، عکس

به گزارش ناق، مار گانس تخم خوار گونه ای بومی آفریقا است که نسبت به میزان بدنش بزرگترین طمعه ها را می بلعد و در این زمینه حتی از مار پیتون پیشی می گیرد.

پیتون را فراموش کنید، این مار بزرگترین طعمه ها را می بلعد ، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، همه مارها با آرواره های خاص خود طعمه های بزرگ را می بلعند اما در میان آن ها یک گونه از همه پیشی می گیرد و نسبت به مقدار بدنشان بزرگترین طعمه ها را می بلعد.

شاید با شنیدن این تعاریف ناخودآگاه یاد مار پیتون بیفتید اما مار رکوردشکن این داستان پایتون نیست.

اتفاقا بدن بزرگی ندارد و گونه ای تقریبا کوچک و غیرسمی در آفریقا به نام مار گانس تخم خوار است. این مار همانطور که از نامش پیداست در بلعیدن تخم پرندگان تخصص داد و با وجود مقدار کوچک تخم های بزرگ را فرو می دهد.

بر اساس اطلاعات مقاله ای که 8 اوت در Journal of Zoology منتشر شد، توانایی این مار در خوردن طعمه های ریشه در شکل آرواره و جنس پوست مار دارد. آرواره آن ها حتی از مار پیتون های برمه ای انعطاف بیشتر برای بلعیدن طعمه های بزرگ تر از خود دارد.

در این پژوهش معین شد که مار تخم خوار گانس در مقایسه با یک مار پیتون برمه ای با وزن مشابه می تواند طعمه ای با سطح مقطع بیش از دو برابر را بخورد. این گونه از مارها می توانند طعمه هایی سه یا چهار برابر بزرگ تر از خود را بخورند.

هنگامی که این مارها یک تخم مرغ را می بلعند، ماهیچه های درون گلوی خود را منقبض می نمایند تا برآمدگی ها به سمت تخم مرغ تحریک شده و پوست آن در داخل بدنشان شکسته گردد.

به محض اینکه پوست تخم مرغ شکسته شد، مارها تمام مایع درون تخم مرغ را با فشار دادن خارج نموده و آن را هضم می نمایند. سپس، با به دست آوردن تمام مواد مغذی موجود، پوست خالی تخم مرغ را که غیر قابل هضم است، برمی گردانند. این شیوه تغذیه، اندازه مصرف غذای مار را بهینه می نماید.

منبع: لایوساینس

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2244

به "پیتون را فراموش کنید، این مار بزرگترین طعمه ها را می بلعد ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیتون را فراموش کنید، این مار بزرگترین طعمه ها را می بلعد ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید