چگونه با بچه ها در سفر هوایی راحت تر سفر کنیم؟

به گزارش ناق، اگرچه سفرهای خانوادگی بسیار لذت بخش است، اما گاهی سفرهای هوایی با بچه ها و نوزادان می تواند چالش برانگیز شود تا جایی که مانع سفر خانواده ها می شود.

چگونه با بچه ها در سفر هوایی راحت تر سفر کنیم؟

تعطیلات خانوادگی و گشت و گذار بسیار لذت بخش است. گاهی حتی دکترها نیز برای درمان بیماری به بیماران توصیه می کنند به سفر بروند و چند روزی را در آرامش کامل و در کنار خانواده بگذرانند. رفتن به سواحل، کوهنوردی، پیاده روی و قایق رانی فعالیت هایی خوشایند هستند که برای آرامش شما بسیار مفید هستند، اما باید بدانید که که سفر بدون برنامه نه تنها آرامشی در پی ندارد، بلکه باعث رنجش خاطر شما می شود؛ بنابراین قبل از رفتن به سفر و رسیدن به مقصد برنامه ریزی کنید. سفر برای افرادی که تا به امروز با بچه ها سفرنکرده اند، علی الخصوص در سفرهای هوایی یک چالش است، زیرا ممکن است بچه ها در هنگام پرواز در هواپیما ناآرامی کنند. سعی کنید هنگام پرواز با بچه ها یک بسته از وسایل پزشکی ضروری با خود به همراه ببرید.

مسائل متداول

کم آبی بدن

سعی کنید همیشه یک بطری آب یا نوشیدنی با خود به همراه ببرید و بچه ها تان را به مصرف نوشیدنی های معمول و منظم تشویق کنید. حداقل یک بطری آب مناسب با خود به همراه ببرید و در صورت نیاز از خدمه هواپیما بخواهید آب برایتان بیاورند. اگر در قسمت امنیت فرودگاه با مشکل روبرو می شوید، می توانید پس از گذر قسمت امنیتی نوشیدنی مناسب را خریداری کنید.

تغییر فشار در کابین هواپیما می تواند گوش های کودک شما را تحت تأثیر قرار دهد و باعث شود تجربه ناخوشایند و ترسناکی برای وی رقم بخورد. برای مقابله با این مشکل کودک خود را تشویق کنید که مقداری آب و نوشیدنی بنوشد. البته می توانید از شیرینی ها و آدامس های متناسب با سن کودک تان نیز استفاده کنید. اگر گوش کودک شما عفونت کرده است، در زمان پرواز تغییرات فشار بر روی گوش او حادتر می شود و باعث رنجش خاطر وی می شود. توصیه می شود در این مواقع تا بهبود کامل گوش کودک تان پرواز نکنید.

خوابیدن

اگرچه صدای موتور هواپیما برای آرام کردن بچه ها و به خواب رفتن آن ها کافی است، اما گاهی این چنین نیست. اگر کودک شما برای خوابیدن روال منظمی را دنبال می کند، سعی کنید در هواپیما برای او شرایط را تا جای امکان فراهم کنید، برای مثال اگر همیشه قبل از خواب موسیقی آرام بخشی گوش می کند، سعی کنید در هواپیما نیز آن آهنگ مورد نظر را برایش اجرا کنید یا اگر با اسباب بازی خاصی بازی می کند، سعی کنید با خود به همراه ببرید و در کنار کودک خود قرار دهید. زمانی که کودک وسایل و اسباب بازی هایی که در خانه با آن ها بازی می کند را در اطراف خود می بیند، احساس امنیت و آرامش می کند.

لوازم پزشکی

مقداری وسایل اضطراری پزشکی را در کیسه های پلاستیکی یا ظروف پلاستیکی بسته بندی کنید تا اگر ناخودآگاه با مسئله ای روبرو شدید، بتوانید شرایط را به حالت اولیه برگردانید. این کار باعث می شود سفر کردن با بچه ها و نوزادان با آرامش خاطر بیشتری صورت گیرد.

وسایل مورد نیاز

اقلام زیر را با خود به همراه ببرید:

  • دماسنج
  • کرم ضد عفونی کننده
  • قطره چکان
  • قطره بینی
  • قطره چشمی

بیمه

سعی کنید قبل از عزیمت خود را بیمه سفر کنید. بیمه سفر هزینه های مربوط به لغو هتل یا کنسل کردن پروازها به دلیل جراحت و بیماری را به شما برمی گرداند. برخی از بیماری های شایع که مانع پرواز بچه ها شما می شود مواردی مانند عفونت گوش، سرخک، آنفولانزا و سرماخوردگی است.

منبع: کجارو / trip.ustia.org
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1937

به "چگونه با بچه ها در سفر هوایی راحت تر سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با بچه ها در سفر هوایی راحت تر سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید