کتابی که به آنالیز منفورترین شخصیت جنگ بعد از هیتلر در آمریکا می پردازد

به گزارش ناق، حمیدرضا آزادی درباره کتاب عملیات انتقام به خبرنگاران گفت: این کتاب با پرش های زمانی، روایتگر داستان یک کمین هوایی در آوریل 1943 است که به وسیله 18 خلبان ایالات متحده و در عین ناباوری همه جهان انجام گرفته است. از جهت تخصص هوانوردی و نظامی، انجام این عملیات با امکانات و محدودیت های اطلاعاتی و تکنیکی آن موقع بسیار حیرت آور، و شجاعت خلبانانی که آن را عملی کردند، کاملا مثال زدنی است.

کتابی که به آنالیز منفورترین شخصیت جنگ بعد از هیتلر در آمریکا می پردازد

وی اضافه کرد: این کتاب در 12 فصل تنظیم شده و با پشتوانه تحقیقی، روایتی متفاوت از داستان این عملیات را که طی این سال ها با ابهامات و روایات غیر معتبر زیادی مطرح شده، شرح می دهد و مابین داستان نیز ریشه های تاریخی و سیاسی ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم و مواجهات دریایی و هوایی آمریکا و امپراطوری ژاپن در اقیانوس آرام به همراه تحلیل های تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فلسفی رویارویی این دو کشور مورد بحث قرار می گیرد.

آزادی ادامه داد: این عملیات برای ترور مهم ترین و کاریزماتیک ترین طراح نظامی وقت ژاپن -که طراح عملیات حمله به بندر مروارید (پرل هاربر) بوده و به منفورترین شخصیت جنگ، بعد از هیتلر در آمریکا تبدیل شده بود- طراحی و اجرا شد که در این کتاب کوشیده ام با ارائه شرحات بیشتر فضای فکر خواننده را با دلایل اصلی اتفاقات این برهه از تاریخ که علیرغم اهمیت زیادشان برای ایرانیان کمتر شناخته شده است، آشنا کنم.

وی ادامه داد: ترور این فرد در واقع سرنوشت جنگ جهانی دوم را تغییر داد؛ چراکه پس از حذف این فرمانده 90 درصد عوامل انسانی و منابع لجستیکی ژاپن در جنگ جهانی دوم از بین رفت و ایالات متحده بر جبهه اروپا و بر آلمان متمرکز شد و انتها جنگ به نفع متفقین خاتمه یافت. در واقع در کنار خاتمه محاصره استالینگراد و فتح فرانسه به وسیله متفقین، این رویداد، اثرگذارترین رویداد تاریخی و اجتماعی برای خاتمه جنگ محسوب می گردد که تا اکنون ایالات متحده رسما صدور دستور انجامش به وسیله رئیس جمهور وقت را تایید ننموده است.

مترجم کتاب شرح داد که این داستان برای اولین بار به صورت یک کتاب فارسی به رشته تحریر درآمده و با شرحاتی که در خصوص مکاتب سیاسی و فکری تاثیرگذار بر فرهنگ های دو کشور اضافه نموده ام، درک خوبی از راستا اتفاقات آن روزها و تاریخ جنگ و حتی آینده را ایجاد می نماید.

کتاب عملیات انتقام به زودی به وسیله انتشارات هوانورد منتشر می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1912

به "کتابی که به آنالیز منفورترین شخصیت جنگ بعد از هیتلر در آمریکا می پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابی که به آنالیز منفورترین شخصیت جنگ بعد از هیتلر در آمریکا می پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید