کشف هاله نامرئی در اطراف بدن انسان

به گزارش ناق، گجت نیوز نوشت: محققان در جدیدترین پژوهش های خود پیروز به کشف هاله نامرئی در اطراف بدن انسان شدند که این هاله قادر است هوای تنفسی ما را تمیز کند.

کشف هاله نامرئی در اطراف بدن انسان

تحقیقات و پژوهش های بشری روز به روز درهای تازه ای از دنیای ناشناخته ها را باز می نماید و بر دانش آدمی می افزاید. به تازگی محققان متوجه شده اند وقتی اوزون موجود در هوا با روغن و پوست بدن انسان واکنش نشان می دهد، مه نامرئی به وسیله بدن انسان فراوری می گردد که حاوی مولکول های پاک کننده هوا است.

دلیل ایجاد هاله نامرئی در اطراف بدن انسان چیست؟

نور خورشید مضر و حاوی مولکول های سمی است که می تواند به پوست انسان آسیب برساند. مولکول های رادیکال OH اگرچه عمر کوتاهی دارند، اما باعث تشکیل هاله پاکسازی کننده ای می شوند که مولکول های سمی خورشید را خنثی می نماید. به این مولکول های رادیکال، شوینده اتمسفر می گویند.

بیشتر بخوانید: کشف روشی برای درمان یکی از مرگبارترین انواع سرطان ریه

هم اکنون کشف هاله ای عجیب در اطراف بدن انسان نشان می دهد که یک میدان اکسیداسیون دور بدن انسان ها ایجاد می گردد و این هاله همان مولکول های رادیکال OH هستند که البته به وسیله بدن انسان ها فراوری می شوند. محققان نمی دانند که آیا چنین میدانی مفید است یا مضر، چرا که تأثیر آن برای انسان ناشناخته است.

به گفته پروفسور جاناتان ویلیامز از موسسه شیمی ماکس پلانک در آلمان، میدان مذکور احتمالا هوا را قبل از تنفس تمیز می نماید، اما اطلاع دقیقی از آن نداریم. احتمالات دیگری هم وجود دارد که نگران کننده تر هستند. برای مثال ممکن است یک ترکیب که تصور می گردد بدون خطر است، پس از اکسید شدن در میدان OH سمی تر گردد. ویلیامز گفته به تازگی این میدان کشف شده و باید تحقیقات بیشتری روی آن صورت پذیرد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2089

به "کشف هاله نامرئی در اطراف بدن انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف هاله نامرئی در اطراف بدن انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید