گوشی های تاشو به این زودی ها همه گیر نمی شوند

به گزارش ناق، گوشی های تاشو که تابه حال معرفی شده اند قیمت بسیار زیادی دارند و ظاهرا تا چند سال آینده هم نمی توانند نظر تعداد زیادی از کاربران را جلب نمایند. شرکت تحلیلی Gartner علاوه بر اشاره به چالش های مربوط به فراوری این گونه گوشی ها و قیمت بالای قطعات آن ها، خاطرنشان نموده که این گوشی ها به اندازه قیمت بسیار بالایشان جذابیت ندارند. طبق پیش بینی این شرکت، در سال 2023 گوشی های تاشو تنها 5 درصد از کل بازار گوشی های هوشمند را تشکیل خواهند داد که تقریبا معادل 30 میلیون گوشی است.

گوشی های تاشو به این زودی ها همه گیر نمی شوند

اگر نظر تحلیلگران Gartner درست باشد، پس به احتمال زیاد اپل هم طی این دوران رشد آهسته دست به فراوری گوشی تاشو نخواهد زد. البته این فقط یک فرض است، اما شرکت Gartner چنین تحلیلی را بر اساس شریط موجود در بازار و صنعت ارائه داده است. با توجه به اقدامات گذشته شرکت اپل، می توانیم بگوییم که این شرکت زمانی آیفون تاشو را روانه بازار می نماید که گوشی های تاشو از مرحله آزمایشی فاصله گرفته باشند و شرکت های مختلف برای دستیابی به بهترین رویکردی که نسبت به قیمت تمام شده مزایای بیشتری داشته باشد، به توافق رسیده باشند.

برای کلیت بازار گوشی های هوشمند، شرکت Gartner انتظار تغییر و تحول اساسی ندارد. طبق آمار ارائه شده از جانب این شرکت، عرضه 1.81 میلیارد گوشی در سال 2018، در امسال به 1.8 میلیارد می رسد و در سال 2020 با دستیابی به آمار 1.82 میلیارد، شاهد رشد خواهیم بود اما در سال 2021 بار دیگر آمار افت می نماید و به 1.79 میلیارد گوشی می رسد.

اساسا، این شرکت می گوید که بازار گوشی های هوشمند در چند سال آینده هم بزرگ تر نخواهد شد و این یعنی حتی انقلاب 5G هم نمی تواند تغییر چندانی در این وضعیت ایجاد کند. مانند گوشی های تاشو، گوشی های 5G هم اگرچه جذابیت زیادی دارند، ولی احتمالا نمی توانند فروش گوشی ها را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 182

به "گوشی های تاشو به این زودی ها همه گیر نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های تاشو به این زودی ها همه گیر نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید