14دفتر مسافرتی پیروز به اخذ مجوز گردشگری سلامت شده اند

به گزارش ناق، مجوز 14 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در حوزه سلامت از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر شده است.

14دفتر مسافرتی پیروز به اخذ مجوز گردشگری سلامت شده اند

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ضمن اظهار امیدواری نسبت به فرایند رو به رشد گردشگری سلامت و هم افزایی دستگاه های متولی در امسال از صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی فعال در این حوزه در راستای اجرایی شدن مصوبات شورا اطلاع داد و آموزش فعالان گردشگری سلامت و نیز تدوین آیین نامه های مرتبط با این حوزه را در اولویت برنامه های شورای راهبری دانست و گفت:

شورای راهبری گردشگری سلامت مسئولیت آموزش فعالان در این حوزه را بر عهده وزارت بهداشت گذاشته که مطابق تعامل به وجود آمده، انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت نیز در این ارتباط همکاری لازم را به عمل می آورد؛ بنابراین تمامی مراکز فعال و دارای مجوز اعم از بیمارستان ها، دفاتر خدمات مسافرتی، پزشکان و مدیران مرتبط جهت هرگونه فعالیت در حوزه مذکور باید دوره های آموزشی تخصصی گردشگری سلامت را سپری نمایند.

بعلاوه معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه ضمن تأکید بر اهمیت تقویت روابط دوسویه گردشگری سلامت میان کشورها، امکان صدور ویزا گردشگری سلامت و لغو ویزا با کشورهایی را که اعلام آمادگی نموده اند در این امر مؤثر برشمرد. حسن قشقاوی ضمن تشکر از فعالیت انجمن خدمات توسعه گردشگری سلامت هر یک از بخش های فعال مرتبط همچون مراکز درمانی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را در پیشبرد اهداف کلان این حوزه مؤثر مطرح نمود و بر به کارگیری حداکثری ظرفیت های موجود تأکید کرد.

مدیرکل دفتر اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت نیز گزارشی مبسوط از فرایند فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در وزارت بهداشت ارائه کرد و گفت:

299 بیمارستان برای دریافت مجوز IPD درخواست کردند که پس از آنالیز های صورت گرفته و با احتساب اعتبارسنجی صورت گرفته، به 98بیمارستان مجوز ایجاد دفتر پذیرش بیماران بین الملل داده شده است.

محمدحسین میردهقان بعلاوه به تدوین برنامه آموزشی با هماهنگی دانشکده مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ایران اشاره و آمادگی وزارت بهداشت و دانشگاه ایران را جهت برگزاری اولین کارگاه آموزشی گردشگری سلامت ویژه فعالان این حوزه گفت.

در یازدهمین جلسه شورای راهبری گردشگری سلامت بعلاوه مشخص مکانیزم های نظارتی مبنی بر ارزیابی عملکرد شرکت های حوزه گردشگری سلامت و مراکز بیمارستانی دارای مجوز برای آنالیز ابعاد کمی و کیفی ارائه خدمات استاندارد به گردشگران، از اولویت ها و اهم برنامه های در دست اقدام شورای راهبری گردشگری سلامت نهاده شد.

معاون گردشگری کشور در حالی از لزوم آموزش تماشا برای فعالیت در حوزه توریسم سلامت سخن می گوید و به دریافت مجوز از سوی 14 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در حوزه سلامت اشاره می نماید که بسیاری از کارشناسان، آموزش ندیده بودن و عدم سامان یافتگی ورود گردشگران سلامت به کشور را علت جولان دلالان در این حوزه می دانند. به باور آن ها چنانچه گردشگران سلامت پیش از ورود به کشور برنامه مشخصی برای سفر خود داشته باشند و نوبت درمان آن ها از پیش هماهنگ شده باشد، دیگر هنگام ورود به کشور به دلالان مراجعه ننموده و سرگردان نخواهند بود.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1893

به "14دفتر مسافرتی پیروز به اخذ مجوز گردشگری سلامت شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14دفتر مسافرتی پیروز به اخذ مجوز گردشگری سلامت شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید