20 نکته جالب درباره لباس پوشیدن که هر خانمی باید بداند

به گزارش ناق، فرض کنید اکنون زمانی است که در کمد لباس خود در پی لباس های مختلف برای ست کردن با هم هستید، اما به نظر می رسد لباس هایی که بتوانید با هم ست کنید را پیدا نمی کنید. این موضوع مسئله ای در زمینه لباس پوشیدن است که همه خانم ها با آن روبرو هستند؛ اما آنقدرها هم که به نظر می رسد پیچیده نیست. با توجه به یک سری نکات می توانید این مشکل را حل کرده و در هر موقعیتی بهترین استایل را داشته باشید. این امکان وجود دارد که بر اساس استایل شخصی، فرم بدن و شخصیت خود، لباس هایتان را انتخاب کنید. در این مطلب از مجله خبرنگاران نکته هایی در همین رابطه بیان می کنیم برای همه خانم ها مفید و کاربردی هستند.

20 نکته جالب درباره لباس پوشیدن که هر خانمی باید بداند

1. لباس های کهنه و قدیمی را دور بریزید

این همان نقطه شروع کار است. در صورتی که خودتان تغییر را ایجاد نکنید هیچ فضایی برای آن وجود نخواهد داشت. کمد لباس را باز کرده و لباس های خود را بررسی کنید. در این مرحله باید از خودتان یک سوال ساده بپرسید که اگر اکنون در یک مغازه بودید کدام یک از لباس های کمد لباس خود را می خریدید؟ این یک بازی بسیار ساده و موثر است که باید هر چند مدت یک بار باید بازی کنید. در صورتی که دیگر نمی خواهید ساعت ها در مقابل کمد لباس خود بایستید، باید لباس های خود را مرتب کرده و بر اساس رنگ بچینید. لباس های انباشته همیشه منجر به آشفتگی و نامنظم بودن می شوند. همه لباس هایی که به نظر شما باید دور انداخته شوند را معین کرده و آن ها را وقف افراد نیازمند کنید.

2. آیا یک اتفاق مهم پیش رویتان است؟ با برنامه خرید کنید

اگر به مراسم خاصی دعوت شده اید، به احتمال زیاد زمان زیادی را در پی پیدا کردن لباس مناسب صرف خواهید کرد. برای داشتن یک انتخاب خوب و موثر، باید با داشتن استایل مو، آرایش و کفش مناسب به خرید بروید تا تصویر بزرگ تری از استایل خود داشته باشید. همچنین پوشیدن لباس زیر مناسب را هم فراموش نکنید زیرا تاثیر بسیاری بر جلوه لباس دارد.

  • راهنمای کامل انتخاب پیراهن مجلسی بر اساس شکل اندام

3. طول عمر پارچه کشمیر خود را افزایش دهید

اولین گام در افزایش طول عمر پارچه کشمیر این است که هنگام خرید نوع با کیفیت آن را انتخاب کنید. این پارچه می تواند به روش های مختلف پردازش شود؛ بنابراین ممکن است به آسانی هزینه بسیار زیادی را صرف لباس بی کیفیت از جنس کشمیر کنیم. اگرچه، برخی نشانه ها می توانند کیفیت پارچه را معین کنند. در ابتدا، باید در پی پارچه های بافتنی ضخیم بوده و سپس سعی کنید آن را بکشید اگر پارچه به حالت عادی برگشت یعنی پارچه کشمیر با کیفیتی است. این احتمال وجود دارد که پول خوبی را برای هر نوع پارچه کشمیر پرداخت کنید، بنابراین باید به خوبی از آن مراقبت کرده و آن را با آب سرد و با دست بشویید.

4. کفش های تازه را بدون درد بپوشید

روش های مختلفی برای جلوگیری از پینه زدن و پوسته شدن پا وجود دارند. بسیاری از این مسائل مربوط به پینه زدن پا از کفش های پاشنه بلند ناشی می شوند. برای از بین بردن این مشکل راهکارهای زیادی وجود دارد و موثرترین آن ها به این صورت است که چند کیسه فریز را از آب پر کرده و داخل کفش قرار داده سپس آن ها را یک شب در فریزر قرار دهید. صبح روز بعد تفاوت بسیاری را مشاهده خواهید کرد.

  • 25 مدل کفش پاشنه بلند که هر خانمی باید بشناسد

5. هنگام خرید کت هوشمندانه عمل کنید

خرید کت فقط یک قانون دارد که باید متناسب با شانه هایتان باشد. در صورتی که کت خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد، باید از خرید آن صرف نظر کنید زیرا کت لباسی است که تغییر آن حتی از طریق یک خیاط ماهر هم سخت است.

6. با خودتان مثل یک ملکه رفتار کنید

زیبایی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید با سلامتی مرتبط است. مراقبت از سلامتی با استراحت شروع می شود. فرقی نمی کند که در طول روز چقدر کار داشته باشید، نباید اجازه بدهید که کارهایتان با زمان خوابتان تداخل داشته باشد. به احتمال زیاد اصطلاح خواب زیبایی را شنیده اید. بنابراین روی زیبایی و سلامت خود با پوشاندن تخت خواب خود با ابریشم خالص سرمایه گذاری کنید.

7. لباس های خود را استفاده کنید

آیا می دانید راز اینکه برخی افراد به سادگی می دانند که چگونه لباس های مناسب بپوشند، چیست؟ هیچ رازی در این زمینه وجود ندارد و در حقیقت می توانید این مشکل را تنها با کمی بیشتر فکر کردن درباره ی اینکه چه لباسی بپوشید حل کنید. این کار به فرم بدن بستگی دارد. باید ویژگی های بدن را به شیوه مناسب برجسته سازی کنید. به عنوان مثال، پوشیدن یقه V شکل باعث بلندتر به نظر رسیدن تنه بدن می شود. فرم بدن خود را بپذیرید و یاد بگیرید که همه ی نواقص آن را دوست داشته باشید.

8. آیا با پوشیدن جین مشکل دارید؟

بدون جین نمی توانید مجموعه لباس شیک و زیبا داشته باشید. اما ست کردن لباس های مد روز با لباس هایی که به صورت کامل متناسب هستند، سخت است. اولین قانون خرید جین این است که فرقی ندارد که چه نوعی باشد، هنگامی که درباره میزان آن شک دارید همیشه باید میزان ای که کوچک تر است را انتخاب کنید زیرا پس از یک یا دو بار شست و شو کش می آید و بزرگ می شود. در صورتی که در استایل روزانه ی خود اغلب از شلوار جین استفاده می کنید باید به خاطر داشته باشید لبه های شلوار باید تا بالای کفش ها باشند.

9. به لکه های آرایشی و دئودرانت نه بگویید

این مدل از لکه ها نه تنها ناخوشایند هستند بلکه به سختی شسته می شوند. فرقی نمی کند که برای اجتناب از این لکه ها چقدر تلاش کنید، آن ها تمایل بسیار زیادی به نمایان شدن دارند. هنگام استفاده از وسایل گران قیمت، توصیه می شود قسمت لکه دار را با آب گرم بشویید و در صورتی که این کار چاره ساز نبود، پارچه را با به همراه میزانی ماده ی شوینده در آب خیس کنید. بسیاری از لکه های تازه تنها با استفاده از ساییدن دستمال مرطوب کودک روی لکه از بین می فرایند.

10. از اکسسوری هایی که رنگ برجسته و مجذوب کننده دارند استفاده کنید

استفاده از اکسسوری در حقیقت چیزی است که به استایل، ظاهری شخصی می بخشد. روش استفاده از اکسسوری ها بخش مهمی از استایل است. بسیاری از پارچه ها بهتر است به رنگ های خنثی باشند. در این صورت می توانید آن ها را به شیوه ای مناسب ترکیب کنید. بنابراین هنگام خرید اکسسوری باید در خرید آن ها در رنگ های جیغ آزاد باشید. همچنین از ترکیب جنس های مختلف با هم نترسید. یک افزونه جالب که بسیاری از افراد آن را فراموش می کنند، دکمه است. سعی کنید دکمه های لباستان را با دکمه های دلخواهتان جایگزین کنید. این کار به مهارت خیاطی خاصی هم نیاز ندارد.

  • هرآنچه باید درباره اصول ست کردن کیف و کفش بدانید

11. شال های زیادی بخرید

حال که از اکسسوری صحبت کردیم باید بگوییم که شیک ترین اکسسوری ای که می توانید استفاده کنید شال است. شال ها در شکل ها، رنگ ها، میزان ها، جنس ها و نوع های مختلفی وجود دارند و به احتمال زیاد مدل مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد. استفاده از شال سریع ترین روش برای استفاده از اکسسوری است و می تواند هر استایلی را بسیار تغییر دهد.

12. با بودجه محدود استایل خود را بسازید

سخت ترین قسمت خرید این است که تصمیم بگیرید چه زمانی خرید کردن کافی است و باید آن را پایان دهید. زیاده روی کردن در خرید بسیار آسان است اما با کمی برنامه ریزی قادر خواهید بود آن را کنترل کنید. کار را با تهیه لیستی از موارد مورد نیاز خود شروع کنید. سپس در پی تخفیف های موجود بگردید. اگرچه نباید لباسی را فقط به دلیل اینکه مقرون به صرفه است بخرید. به خاطر داشته باشید که مقرون به صرفه بودن با مقرون به صرفه بودن فرق دارد. بسیار مهم است که طبق برنامه عمل کنید و با خود قرارداد داشته باشید. همچنین همیشه کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید. در صورتی که برای خرید یک کالای گران شک دارید، آستر آن را بررسی کرده و در صورت باکیفیت بودن آن را بخرید. یک آستر خوب علامت لباس با کیفیت است.

13. همه زاویه ها را بررسی کنید

هنگام خرید لباس وقت بگذارید. همه زاویه های لباس پوشیدن خود را در مقابل آینه بررسی کنید. اگر احساس راحتی و مجذوب کننده بودن داشتید، آنگونه به نظر خواهید رسید. علاوه بر این، برخی پارچه ها ممکن است در طول روز شفاف به نظر برسند، بنابراین برای اطمینان آن ها را در نورهای مختلف امتحان کنید.

14. ایده های مختلف را دریابید

داشتن تنها یک دست لباس در کمد در طول زمان باعث خستگی می شود. در مورد لباس یا اکسسوری چیزهایی را بپوشید که فکر می کنید مجذوب کننده هستند. رنگ ها و چیزهای تازه را با آرایش امتحان کنید.

15. کمربند را فراموش نکنید

یک کمربند مناسب می تواند باعث شود هر استایلی بهتر به نظر برسد. در صورتی که کمربند به شیوه صحیح استفاده شود، با باریک تر نشان دادن کمر ظاهر را برجسته تر می سازد. بنابراین باید روش مناسبی برای بستن کمربند پیدا کنید و بهترین روش برای انجام این کار این است که جنس کمربند با جنس پارچه متفاوت باشد.

16. همیشه همراه خود یک لباس اضافی داشته باشید

اتفاق همیشه رخ می دهد و نمی توان از آن اجتناب کرد. مهم نیست که چقدر مراقب هستید، گاهی اوقات ممکن است زمانی که انتظارش را ندارید چیزی روی لباستان بریزد. بنابراین همیشه یک لباس اضافی همراه خود داشته باشد. این کار را با بردن لباس اضافی به محل کار خود شروع کنید.

17. هیچ چیزی بهتر از لباس دوخته شده سفارشی نیست

دلیل خوبی برای قیمت بالای لباس های دوخته شده وجود دارد و آن هم این است که به صورت کامل متناسب هستند. برای سفارش لباس های خود به خیاط مردد نشوید زیرا حتی چند سانتی متر هم تفاوت بسیاری در استایل ایجاد می کند.

18. کیف هایی در میزان های کوچک، میانه و بزرگ داشته باشید

کیف دستی یکی از کاربردی ترین و مهم ترین اکسسوری هایی است که یک خانم می تواند داشته باشد. فقط باید توجه داشته باشید که کدام نوع کیف دستی مناسب است. البته درست است که برای موقعیت های مختلف به کیف های متفاوتی نیاز است؛ اما در ابتدا سه مدل مختلف کیف باید داشته باشید: کوچک، میانه و بزرگ. پس از آن باید باید روی مدلی که بیشتر استفاده می کنید متمرکز شوید. دلیل اینکه باید چندین کیف داشته باشید این است که در صورت تعویض مداوم عمر طولانی تری خواهند داشت.

  • 11 ترند جسورانه دنیای مد در سال 2022 برای خانم ها

19. لباس های خود را به درستی بسته بندی کنید

همیشه سعی کنید لباس های خود را به صورت جداگانه در کیسه فریزر قرار داده پس از آن در چمدان بگذارید؛ زیرا این کار از مچاله شدن لباس ها جلوگیری کرده و آن ها را تمیز و مرتب نگه می دارد.

20. از لباس های خود مراقبت کنید

در صورتی که از لباس هایی که با دقت انتخاب کرده اید به خوبی مواظبت نکنید، اختصاص دادن این همه زمان به کمد لباس غیر ضروری خواهد بود. تمام چیزی که نیاز دارید، یک اتوی باکیفیت، یک ماده شوینده خوب و اختصاص دادن چند ثانیه به بررسی دستورالعمل های روی لباس است.

در پایان

در این مطلب نکات کاربردی ای برای لباس پوشیدن و استایل خانم ها بیان شد. در حقیقت با مسلط شدن بر برخی اصول ساده مد امکان ایجاد سبک منحصربه فرد هر شخص که مناسب و برازنده اوست وجود دارد. به نظر شما چه نکات مهم دیگری در رابطه با استایل خانم ها وجود دارد؟

منبع: Lifehack

منبع: دیجی استایل
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1975

به "20 نکته جالب درباره لباس پوشیدن که هر خانمی باید بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 نکته جالب درباره لباس پوشیدن که هر خانمی باید بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید