5G تحولی عظیم در تقویت شبکه ملی اطلاعات محسوب می گردد

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان گفت: نسل پنجم تلفن همراه برای اولین بار در کشور، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با اعلام رسمی ریاست جمهوری شروع به کار کرد.

5G تحولی عظیم در تقویت شبکه ملی اطلاعات محسوب می گردد

وی گفت: این پژوهشگاه به عنوان قطب علمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنجاهمین سالگرد تأسیس خود افتخار همکاری و میزبانی راه اندازی این طرح را دارد.

یزدانیان اضافه نمود: نسل پنجم تلفن همراه با افزایش سرعت اینترنت تحولی بسیار عظیم در تقویت شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک خواهد داشت که از رویکردهای بسیار مهم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به توسعه لبه فناوری در حوزه ICT ادامه داد: خوشبختانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه ویژه ای به نقش پژوهشگاه ICT در توسعه فناوری های نوین داشته و همین امر نیز باعث شده است پژوهشگاه در این حوزه پیشران و پیشتاز باشد.

صبح امروز رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: در حال ورود به اینترنت نسل پنجم هستیم و از روزهای آینده این نسل کار خود را در تهران شروع می نماید و به تدریج گسترش پیدا خواهد نمود.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 1349 با عنوان مرکز تحقیقات مخابرات شروع به کار کرد و طی 50 سال فعالیت نقش مهمی در فراوری تجهیزات و نرم افزارهای مورد احتیاج بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1085

به "5G تحولی عظیم در تقویت شبکه ملی اطلاعات محسوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5G تحولی عظیم در تقویت شبکه ملی اطلاعات محسوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید