آصفری: مجلس با هرگونه افزایش تعرفه خدمات پزشکی مخالف است

به گزارش ناق، یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: امروز مردم حتی برای یک درمان ساده باید هزینه بالایی بپردازند حال چند برابر شدن تعرفه خدمات درمانی فشار را بر مردم مضاعف خواهد نمود.

آصفری: مجلس با هرگونه افزایش تعرفه خدمات پزشکی مخالف است

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد افزایش 60 درصدی تعرفه پزشکان در سال آینده، بیان نمود: هر گونه افزایش تعرفه های پزشکی منجر به فشار مضاعف بر مردم خواهد شد. امروز مردم بخشی از هزینه های پزشکی و درمانی به وسیله مالیات ارزش بر اضافه کرده و پرداخت پول به بیمه ها از مردم کسر می گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: افزایش تعرفه های پزشکی فشار را بر مردم دو چندان نموده و منجر به نارضایتی می گردد. بر اساس قانون اساسی حتی دولت مکلف است که خدمات پزشکی را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهد. نه تنها خدمات درمانی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار نمی گیرد بلکه روز به روز شاهد افزایش هزینه خدمات درمانی و پزشکی در کشور هستیم

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: حال افزایش تعرفه های پزشکی در این شرایط جز نارضایتی مردم نتیجه دیگری در پی ندارد. مجلس اعتبارات لازم را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده و هرگونه افزایش تعرفه های خدمات درمانی مورد تایید مجلس نمی باشد.

مردم توان پرداخت هزینه بالا خدمات درمانی را ندارند

وی در ادامه تاکید نمود: توقع از دولت و وزارت بهداشت این است که اجازه هرگونه افزایش قیمت در حوزه تعرفه های درمانی را ندهند. امروز مردم برای یک درمان ساده باید هزینه بالایی را پرداخت نمایند. حتی پول بعضی از داروها از سوی بیمه ها پرداخت نمی گردد. همه این ها منجر به فشار بر مردم شده است.

وی اضافه کرد: اگر در چنین شرایطی وزارت بهداشت اقدام به افزایش تعرفه های پزشکی کند قطعا مجلس به طور جد به این موضوع ورود خواهد نمود و از همه ابزارهای نظارتی خود برای ممانعت از این اقدام استفاده خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1940

به "آصفری: مجلس با هرگونه افزایش تعرفه خدمات پزشکی مخالف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آصفری: مجلس با هرگونه افزایش تعرفه خدمات پزشکی مخالف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید