راهنمای خرید برترین قرص ماشین ظرفشویی به همراه پرفروش ترین برندها

به گزارش ناق، یکی از کاربردی ترین اختراعات بشر برای آسان تر کردن شستن ظروف ابداع وسیله ای مانند ماشین ظرفشویی است. به طور کلی ماشین های ظرفشویی از مایع عادی برای شست وشو استفاده نمی نمایند، چراکه در صورت استفاده از مایع، فاجعه ای کفی در خانه شما رخ می دهد. به همین علت هم این دسته از لوازم برقی و خانگی معمولا از قرص ماشین ظرفشویی، ژل یا مایع مخصوص خود استفاده می نمایند. در میان محصولات متنوع به منظور شست وشوی ظرف ها، قرص های ماشین ظرفشویی هواداران بیشتری دارند، زیرا قدرت تمیزکاری بهتری را به کاربران ارائه می دهد. از طرفی آنقدر مقرون به صرفه قیمت نیستند که در صورت انتخاب گزینه ای اشتباه بتوانید به راحتی محصولی از برند دیگر را خریداری کنید. به همین علت هم در این مقاله از سری راهنماهای خرید خبرنگاران مگ این بار به سراغ آنالیز نکات لازم برای خرید برترین قرص ماشین ظرفشویی می رویم.

راهنمای خرید برترین قرص ماشین ظرفشویی به همراه پرفروش ترین برندها

آشنایی با انواع قرص های ماشین ظرفشویی

در میان انواع قرص های ماشین ظرفشویی در بازار ایران و دنیا، برخی از برندها از مواد گیاهی برای ساخت این دسته از محصولات پاک نماینده ظروف استفاده می نمایند. در حالی که در اغلب موارد این نوع از کالاهای بازار از مواد شیمیایی ساخته شده اند. چراکه قرص های ظرفشویی ساخته شده از مواد شیمیایی، پاک سازی موثرتری دارند. قرص های ظرفشویی گیاهی، حاوی مواد طبیعی مانند لیمو هستند. به همین خاطر ضروری است بدانید که اگرچه قرص های گیاهی به اندازه مواد شیمیایی موثر نیستند، اما برای افرادی که به مواد شیمیایی حساسیت دارند می توانند گزینه ای کاربردی باشند.

جدا از بحث گیاهی یا شیمیایی بودن قرص ماشین ظرفشویی، هر قرص معمولا با ویژگی های مفیدی همراه است، که کاربران باید با توجه به شرایط، برترین قرص ماشین ظرفشویی را برای دستگاه خود انتخاب نمایند. به طور کلی انواع قرص های ظرف شویی دارای مشخصه هایی همانند موارد زیر است:

  • قرص هایی با قابلیت چربی زدایی
  • قرص هایی با امکان لکه زدایی
  • قرص های براق نماینده و سفید نماینده
  • قرص های مخصوص جلوگیری از رسوبات آهکی در ماشین ظرفشویی
  • قرص های جرم زدا

چگونه برترین قرص ماشین ظرفشویی را انتخاب کنیم؟

همانند هر محصول دیگری توجه به یکسری مشخصه های مهم در زمان خرید می تواند کیفیت انتخاب و خرید شما را بالا ببرد. به همین علت هم در این بخش 5 فاکتور مهم در خرید و انتخاب برترین قرص ماشین ظرفشویی را به شما معرفی می کنیم.

1. تک کاربره یا چند منظوره؟

به طور کلی منظور از خرید قرص های تک کار، این است که این دسته از محصولات تنها برای شست وشوی ظروف به کار می روند و در جهت محافظت از دستگاه و صیقل دادن ظروف باید از نمک به صورت جداگانه استفاده گردد. این در حالی است که منظور از قرص های ظرفشویی چند منظوره، کاربرد فراوان آن ها در عملیات همزمان شست وشو و درخشان کردن ظروف است. بعلاوه این دسته از محصولات می توانند به از بین بردن حالت سختی در آب یاری شایانی نمایند. در حالت کلی توصیه می کنیم که اگر از بابت بودجه مسئله ای ندارید، قرص های چند منظوره را برای خرید انتخاب کنید چرا که علاوه بر مواردمطرح شده، با استفاده از آن در هزینه های آب و برق شما هم صرفه جویی می گردد.

2. توجه به اندازه حل شوندگی قرص ماشین ظرفشویی

یکی از فاکتورهای مهم در زمان خرید این دسته از محصولات شست شوی ظروف توجه به اندازه و قدرت حل شوندگی قرص ها در دمای پایین و انواع برنامه های شست وشوی ماشین ظرفشویی است. به منظور آنالیز این فاکتور توجه به مواد تشکیل دهنده قرص می تواند مفید باشد. به عنوان مثال قرص های چندمنظوره، قرص های فیری به ویژه مدل پلاتینوم و قرص های برند فینیش مدل کوانتوم، به علت برخورداری از مواد ژلی داخل محفظه خود در دماهای پایین آب و در برنامه های زمانی کوتاه مدت به راحتی در آب حل می شوند. اما این مساله برای قرص های جامد همانند قرص های کلاسیک فینیش، فرق دارد و در صورت استفاده از برنامه های شست وشو با چرخه زمانی کوتاه مدت، قرص به خوبی حل نمی گردد و علاوه بر باقی ماندن آلودگی ها بر روی ظروف، مقادیری از ماده شوینده هم هدر می گردد.

درواقع استفاده از ماشین های ظرفشویی به خودی خود باعث صرفه جویی در مصرف آب می گردد، اما نوع ماده شوینده هم تاثیر زیادی در اندازه مصرف آب دارد. قرص ماشین باکیفیت در حداقل میزان آب به طور کامل حل می گردد. بنابراین در ابتدای کار احتیاجی به آب فراوان برای حل شدن آن نیست. علاوه بر این میزان کف یک قرص باکیفیت کاملا کنترل شده و متناسب با آلودگی ظروف است. به همین علت هم برای آبکشی ظروف احتیاج به آب فراوان نیست و پس از شست وشو ظرف ها بوی قرص شست وشو نمی دهند.

3. اهمیت حفظ سلامت ظروف و ماشین در زمان شست شو

در حالت کلی ترکیبات قرص ماشین ظرفشویی باید به گونه ای انتخاب شوند که به خودی خود به لیوان ها و ظرف ها آسیب نرسانند. در زمان خرید قرص ظرفشویی باید در نظر داشته باشید که برخی از محصولات نباید برای ظروفی که ترکیباتی از طلای سفید، نقره، فیبر، چدن و برنج در خود دارند، استفاده شوند. زیرا ترکیبات برخی از قرص های معمول ممکن است این دسته از ظروف را از بین ببرد یا حتی باعث اکسید شدن یا تجزیه آن ها گردد. ظروف شما بعد از شست وشو نباید لک یا خش بیافتند یا کدر شده و تغییر رنگ دهند. درواقع در صورت مشاهده چنین مواردی احتمالا قرص ماشین ظرفشویی شما باکیفیت نیست و باید عوض گردد. نکته مهم دیگر در زمان خرید برترین قرص ماشین ظرفشویی، توجه به برند دستگاه شما است. معمولا برترین قرص های موجود در بازار با انواع برندهای مطرح ماشین ظرفشویی سازگاری دارند و نگرانی ای از این بابت وجود ندارد.

4. برند کالا را در نظر داشته باشید

به طور کلی آنالیز های مختلف بر روی قرص های ماشین ظرفشویی نشان می دهد که واقعا تفاوت زیادی بین مارک های مختلف این محصول وجود دارد. برخی از آنها لکه ها را بهتر از چربی رفع می نمایند در حالی که برخی دیگر، موجب درخشندگی بهتر ظروف می شوند، اما فاقد پاک نمایندگی کافی هستند و احتمالا ظرف شما را با آخرین بقایای قورمه سبزی شب قبل به شما تحویل می دهند. در میان انواع برندهای پیروز در این بازار، قرص ماشین ظرف شویی هوم پلاس مدل Lemon یک قرص با قدرت است که محبوبیت زیادی هم برخوردار است. این محصول علاوه بر قدرت پاک نمایندگی بالا حاوی پلیمر ضد خش است و سریعاً در آب حل می گردد.

بعلاوه اگر نگاهی به نظرات خریداران محصولات برند فینیش بهم یندازید، کمتر کسی را پیدا می کنید که از عملکرد قرص های این برند ناراضی باشد. فینیش از جمله محصولاتی است که در فهرست پرفروش ترین و برترین قرص ماشین ظرفشویی قرار گرفته است، چراکه این قرص های این برند علاوه بر خاصیت پاک نمایندگی، چربی زدایی و جلا دهندگی قابلیت جلوگیری از رسوب هم دارند. تنوع محصولات فینیش بسیار بالا است و همین ویژگی باعث می گردد که شما بتوانید متناسب با احتیاج و بودجه خود یک محصول کاربردی را بخرید. در کنار این موارد مارک های دیگری همانند ناتار، کلارو، پریل، فدیشه، لودویک، کلین تبز و نوولتی هم از کیفیت بالایی در شست وشو برخوردار هستند.

5. نوع مصرف و قیمت برترین قرص ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در زمان خرید باید در نظر داشته باشید، قیمت و هزینه آن است. به طور معمول این روزها می توان هر عدد قرص ظرف شویی از برندی معتبر را در رنج قیمت 20 تا 23 هزار تومان دید. به همین خاطر برای مقایسه قرص های ماشین ظرفشویی از نظر قیمت تنها کافیست تعداد قرص های موجود در بسته بندی را در نظر بگیرید و به این ترتیب با یک تبدیل ساده هزینه یک قرص را حساب کنید. در حال حاضر مقرون به صرفه ترین محصولات بازار، کپسول هایی با عملکرد تک شست وشو هستند.

برترین برند ایرانی و خارجی قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

اگر در پی برترین قرص ماشین ظرفشویی خارجی هستید، برند های فینیش و فیری در صدر پرفروش ترین های بازار هستند. بعلاوه از میان برترین برندهای تولیدنماینده قرص های ظرفشویی در بازار ایران می توان به برند هوم پلاس و ناتار اشاره نمود.

معرفی پرفروش ترین قرص های ماشین ظرفشویی

حال که با کلیه نکات مهم در خصوص خرید قرص های ظرفشویی آشنا شدید وقت آن است که نگاهی به پرفرو شترین مدل ها از دید کاربران خبرنگاران بیاندازیم.

جمع بندی

در انتها باید تاکید داشته باشیم که برترین قرص ماشین ظرفشویی می تواند انواع لکه و چربی را حتی بعد از گذشت ساعت ها از خشک شدن آن ها بر روی ظروف از بین ببرد. ولی این نوع از کیفیت در شست وشو چیزی است که هر برندی نمی تواند به شما هدیه دهد. چرا که ممکن است بعد از شست وشوی ظروف با یک قرص معمولی و البته مقرون به صرفه قیمت، با دست کشیدن روی ظروف متوجه آثار چربی و آلودگی بر روی آن بشوید و حتی مجبور شوید که خودتان به شکل دستی آن را دوباره بشویید. در عین حال خرید یک قرص ظرفشویی باکیفیت و از برندی معتبر نه تنها همه این اثرات را از بین می برد، بلکه بوی نامطبوع مواد غذایی به جامانده بر روی ظروف را هم ریشه کن می نماید. بنابراین شاید ارزشش را داشته باشد که این بار با دقت نظر و مطالعه بیشتری اقدام به خرید قرص ماشین ظرفشویی کنید.

منبع: AradBranding

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مهر 1402 بروزرسانی: 2 مهر 1402 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2249

به "راهنمای خرید برترین قرص ماشین ظرفشویی به همراه پرفروش ترین برندها" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید برترین قرص ماشین ظرفشویی به همراه پرفروش ترین برندها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین قرص ماشین ظرفشویی به همراه پرفروش ترین برندها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید