آموزش دو مدل فینگرفود زیبا و خوشمزه یلدایی

به گزارش ناق، خبرنگارانـ فینگر فود یا غذای انگشتی در اصطلاح به غذا هایی گفته می گردد که بسیار کوچک و لقمه ای هستند و می توان آن ها را بدون استفاده از قاشق، کارد و چنگال تنها با دو انگشت برداشت و به دهان گذاشت. امروز فینگرفود ها نوعی سبک غذایی خاص به شمار می روند که به علت تنوع در رنگ، طعم و شکل وقتی کنار هم در یک سینی قرار می گیرند، بسیار چشم نواز و اشتها برانگیز هستند. خلاقیت در آشپزی یکی از مهم ترین عوامل در تهیه انواع فینگرفود است. فینگرفود ها انواع مختلفی دارند: فینگرفود های گرم، سرد، دریایی و.... فینگرفود ها امروز به خاطر راحتی سرو و پذیرایی در بسیاری از مهمانی ها، جشن تولد، سمینارها، میز های بار رستوران، جشن های مهد کودک و مدرسه و... حضور فعال دارند. در این مطلب می خواهیم دو مدل فینگرفود ساده و بسیار خوشمزه را آموزش بدهیم که دارای تم یلداست و برای پذیرایی در شب چله بسیار مناسب است؛ پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آموزش دو مدل فینگرفود زیبا و خوشمزه یلدایی

چیزبال انار

مواد لازم برای تهیه چیز بال انار

پنیر ماسکارپونه (یا هر نوع پنیر خامه ای کم نمک): 200 گرم

پنیر فتا: 100 گرم

گردوی خرد شده: نصف فنجان

نعناع خشک: 1 قاشق مرباخوری

بیسکوییت ترد یا کراکر نمکی: به اندازه لازم

دانه انار: به اندازه لازم

طرز تهیه چیزبال انار

1 ـ برای آغاز کار ابتدا پنیر ماسکارپونه، پنیر فتا، گردوی خرد شده و پودر نعناع خشک را داخل یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

2 ـ حالا دستکش پلاستیکی بپوشید و از مایه آماده شده به مقدار نارنگی بردارید و کف دستتان گرد کنید. حالا توپک آماده را با کیسه فریزر یا کمی سلفون بپوشانید و داخل یک سینی بگذارید. همه توپک ها را به این صورت آماده کنید؛ سپس سینی توپک ها را به مدت یک ساعت داخل فریزر بگذارید.

3 ـ بعد از گذشت این مدت زمان توپک ها را از فریزر خارج کنید و نایلون یا سلفون دورش را باز کنید. حالا دورتا دور توپک ها را با دانه انار بپوشانید. کف ظرف سرو مورد نظرتان بیسکوییت ترد بچینید و چیزبال های آماده را روی بیسکوییت ها بگذارید. می توانید اطراف ظرف را هم با بیسکوییت ترد تزیین کنید.

راتای لبو

مواد لازم برای تهیه راتای لبو

لبو پخته: 2 عدد

سینه مرغ پخته: نصف یک عدد

سیب زمینی آبپز: 1 عدد

پنیر خامه ای: 3 قاشق غذاخوری

مغز گرد خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

سس مایونز: 5 قاشق غذاخوری

نان تست: به اندازه لازم

نمک و فلفل: به اندازه لازم

پودر ژلاتین: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه راتای لبو

1 ـ ابتدا لبوی پخته را رنده کنید و داخل یک کاسه بریزید؛ سپس سینه مرغ پخته و خرد شده را همراه با سیب زمینی آبپز رنده شده به لبو اضافه کنید و هم بزنید. در مرحله بعد پنیر خامه ای، مغز گردوی خرد شده، سس مایونز و نمک و فلفل را اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. حالا پودر ژلاتین را با دو قاشق آب سرد مخلوط کنید و روی بخار کتری بگذارید تا به روش بن ماری حل گردد؛ سپس پودر ژلاتین حل شده و شفاف را به مایه راتا اضافه کنید. (اضافه کردن پودر ژلاتین باعث می گردد که رنگ و شکل راتای شما برای مدت طولانی ثابت بماند و تغییر نکند.)

2 ـ قالب و یا کاتر مورد نظر را روی نان تست بگذراید و فشار بدهید تا نان قالب زده گردد؛ سپس آن را کنار بگذارید.

3 ـ حالا قالب یا کاتر موردنظرتان را روی یک سینی که کف آن را با سلفون پوشانده اید، بگذارید و از مایه آماده شده راتا با قاشق داخل قالب یا کاتر بریزید و خوب فشرده کنید؛ سپس قالب را روی نان تستی که از قبل با همان کاتر قالب زده اید، بگذارید و آرام کاتر را تکان بدهید تا مواد راتا از قالب خارج گردد و روی نان تست قرار بگیرد. حالا راتا های لبو آماده را داخل ظرف سرو کنار هم بچینید. اگر قالب یا کاتر مخصوص فینگرفود را در منزل ندارید، می توانید به جای آن از قوطی تن ماهی بهره ببرید، به این صورت که درب قوطی و ته قوطی را با در بازکن ببرید و قوطی شما سر و ته نداشته باشد. بعلاوه می توانید مایه لبو را به جای نان تست با قاشق روی بیسکوییت های معروف به ترد یا کراکر نمکی بریزید.

منبع: فرارو
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2138

به "آموزش دو مدل فینگرفود زیبا و خوشمزه یلدایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش دو مدل فینگرفود زیبا و خوشمزه یلدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید