اتباع خارجی صاحب کارت شناسه ملی و سیم کارت می شوند

به گزارش ناق، عضو کمیسیون شورا های مجلس از تصویب طرح ساماندهی مهاجران در این کمسیون اطلاع داد و گفت: طرح در نوبت آنالیز درجلسه علنی واقع شده است.

اتباع خارجی صاحب کارت شناسه ملی و سیم کارت می شوند

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با تسنیم، با اشاره به طرح ساماندهی مهاجران، گفت: این طرح در کمیسیون شورا ها آنالیز و به تصویب رسیده و جهت آنالیز در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی مهاجران با 100 ماده و تبصره در نوبت جلسه علنی قرار گرفته است، اضافه نمود: 2 سال بر روی طرح ساماندهی اتباع خارجی مطالعه و آنالیز اجرا شده است. بعلاوه این طرح با استفاده از مطالعات و تجارب پیروز دیگر کشور ها تهیه و تدوین شده که با تصویب و اجرای درست آن مهاجران در کشور ساماندهی خواهند شد.

عضو کمیسیون شورا های مجلس در شرح بخشی از جزئیات این طرح گفت: براساس طرح مذکور، اتباع باید دارای کارت شناسه ملی باشند که حاوی معینات بیومتریک از جمله اثر انگشت، چهره نگاری، شناسایی DNA، اثبات نسَب (رابطه فرزندی با پدر و مادر) است. سپس از آن ها مصاحبه به عمل می آید که باید منبع عایدی، محل زندگی، محل کار معین گردد و در صورت تغییر به سازمان مربوطه اطلاع دهند.

ابوترابی ادامه داد: با تصویب و اجرایی شدن طرح مذکور، اتباع خارجی علاوه بر سیمکارت مخصوص، مشمول پرداخت مالیات می شوند و کارفرما نیز اگر معینات نیروی تبعه خود را اعلام نکند یا تبعه بدون کارت بکارگیری کند جریمه می گردد.

عضو کمیسیون شورا های مجلس با بیان اینکه در حال حاضر 14 دستگاه، متولی امور اتباع خارجی هستند، گفت: بعلاوه تمام این امور در سامانه ای واحد تحت نظر مرکز ملی مهاجرت که ذیل وزارت کشور و سازمان ملیِ مهاجرت تعریف شده، انجام می گردد.

پیش از این دولت نیز لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت را به مجلس ارائه داده که هم اکنون در کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس در حال آنالیز است.

منبع: فرارو
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2112

به "اتباع خارجی صاحب کارت شناسه ملی و سیم کارت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتباع خارجی صاحب کارت شناسه ملی و سیم کارت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید