آلمان: اروپا در پروژه فشار حداکثری ترامپ علیه ایران مشارکت نمی کند

به گزارش ناق، وزیر دفاع آلمان به صورت غیر مستقیم تهدیدهای آمریکا علیه اروپا برای خروج از برجام را تایید نموده و سیاست فشار حداکثری واشنگتن بر ایران را رد کرد.

آلمان: اروپا در پروژه فشار حداکثری ترامپ علیه ایران مشارکت نمی کند

در سفر با بهترین تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، آنگرت کرامپ-کارن بائر، وزیر دفاع آلمان که روز گذشته (پنج شنبه) به لندن سفر نموده بود با بن والاس، همتای انگلیسی خود ملاقات و مصاحبه کرد.

همکاری های سیاسی-امنیتی بین بروکسل-لندن بعد از برگزیت از موضوعاتی بود که این دو مقام اروپایی درباره آن بحث و مصاحبه کردند.

وزیر دفاع آلمان در سفر به لندن همچنین با وزیر امور خارجه این کشور درباره موضوعاتی مانند تحولات ایران و عراق مصاحبه کرد.

کارن بائر تاکید نمود که برلین منتظر دریافت پاسخی از طرف بغداد درباره لزوم عقب نشینی نیروهای بین المللی از این کشور است. وی در عین حال از آمادگی کشورش برای ادامه یاری ها به عراق اطلاع داد.

کارن بائر همچنین در لندن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آلمان در اقدام خود برای فعال سازی مکانیسم حل اختلافات در برجام تحت فشار و تهدید آمریکا قرار گرفته است، پاسخ جسته و گریخته ای داده و البته وجود این گونه تهدیدها از طرف ترامپ را تایید کرد.

به این ترتیب وی به شکل غیر مستقیم گزارش واشنگتن پست در باره تهدید ترامپ به تحریم تجاری سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا را تأیید کرد . وی در پاسخ به خبرنگاری که در این باره سوال نموده بود، گفت: این موضوع به نسبت آن که شما آن را چطور تفسیر کنید یک بحث یا یک تهدید تلقی می گردد .

آلمان، فرانسه و انگلیس روز سه شنبه گذشته با انتشار بیانیه ای از فعال کردن ساز و کار حل اختلاف در برجام به بهانه نقض این توافق از طرف ایران اطلاع دادند .

فعال شدن این ساز و کار گام نخست فعال شدن مکانیسم ماشه محسوب می گردد که می تواند در صورت نرسیدن طرفین به توافق، پرونده را به شورای امنیت کشانده و باعث بازگشت اتوماتیک تمامی تحریم های بین المللی در نظر گرفته شده در قطعنامه های پیشین سازمان ملل علیه ایران گردد .

وزیر دفاع آلمان همچنین در لندن مدعی شد که اتحادیه اروپا بخشی از میدان مبارزه فشار حداکثری آمریکا علیه ایران نبوده و به وظایف خود در این مناقشات عمل می نماید.

وی همچنین به مسئله برگزیت پرداخته و از یک مشارکت ممتاز با انگلیس در پروژه های تسلیحاتی بعد از برگزیت سخن گفت.

وی این طور شرح داد که این بدین مفهوم است که بعد از برگزیت، انگلیس از برنامه های تسلیحاتی اتحادیه اروپا مستثنی نخواهد شد، چرا که هیچ گونه مقررات منطقی برای کشور ثالث در این باره وجود ندارد.

با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، لندن دسترسی به بسیاری از پروژه های تسلیحاتی اروپا را از دست خواهد داد و در حال حاضر کشورهای اروپایی در این باره با هم مصاحبه می نمایند که آیا و چگونه لندن بعد از برگزیت در این پروژه ها مشارکت خواهد داشت.

وزیر دفاع آلمان تاکید نمود که اروپا باید انگلیس را در این همکاری ها به عنوان یک کشور ثالث و البته شریک ممتاز بپذیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 648

به "آلمان: اروپا در پروژه فشار حداکثری ترامپ علیه ایران مشارکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: اروپا در پروژه فشار حداکثری ترامپ علیه ایران مشارکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید