افزایش حملات سریالی به سازمان های بشردوستانه در جنوب یمن

به گزارش ناق، در هفته جاری به چند سازمان بین المللی یاری رسانی در استانی در جنوب یمن حمله شده و سازمان های مذکور به دلیل این حملات فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورده اند.

افزایش حملات سریالی به سازمان های بشردوستانه در جنوب یمن

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صبح امروز (سه شنبه) انفجاری شدید درمانگاه ابن عباس را در استان ضالع واقع در جنوب یمن به لرزه درآورد.

بر اساس گزارش یمن پرس، سازمان بین المللی آکسفام ویژه یاری رسانی، از این درمانگاه به عنوان مقر رسمی خود استفاده می کرد و درمانگاه مذکور در نزدیکی بیمارستان النصر قرار داشت.

یک منبع محلی گفت، صدای این انفجار شدید بود به نحوی که در مناطق مختلف استان ضالع شنیده شده است.

این انفجار چند روز پس از هدف دریافت تعداد دیگری از سازمان های بین المللی در این منطقه صورت می گیرد.

خبرگزاری آناتولی، در این زمینه گفت، سه سازمان بین المللی ویژه یاری رسانی پس از اینکه مقرهایشان توسط طرف های ناشناس هدف گرفت، این استان را ترک کردند.

سازمان آکسفام گفت، مقرش در ضالع با آرپی جی هدف گرفته شده اما خسارت انسانی نداشته است.

مقر دو سازمان یاری رسانی دیگر به نام های مرسی کورپس ( Mercy Corps) و اکتد (ACTED) نیز یکشنبه هدف جاری هدف حمله افراد ناشناس نهاده شد و آنها فعالیت های خود در ضالع را متوقف کردند.

کارمندان محلی به آناتولی گفتند، این حملات پس از آن انجام شد که امامان جماعت تندرو در بعضی مساجد آدینه هفته گذشته سخنرانی های تندی علیه سازمان های یاد شده داشتند و ادعا کردند، این سازمان ها به اختلاط میان پسران و دختران شاغل در نهادهای مذکور تشویق می نماید و آنها را به سمت خروج از اسلام سوق می دهد.

در همین ارتباط یک مقام سازمان ملل به نام مارک لوکوک هماهنگ کننده امدادرسانی در شرایط های فوق العاده گفت، باید تحقیقات گسترده ای درباره حملات مذکور انجام گردد و این حملات باعث شده دوازده سازمان انسانی فعالیت خود در استان ضالع را به حالت تعلیق درآورند.

استان ضالع تحت کنترل دولت مستعفی یمن است و این دولت اعلام نموده، عناصر حمله کننده به سازمانهای بین المللی را شناسایی خواهد نمود.

مشخص عبدالملک نخست وزیر دولت مستعفی در ملاقات با علی مقبل استاندار ضالع بر پیگیری این موضوع تأکید کرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 668

به "افزایش حملات سریالی به سازمان های بشردوستانه در جنوب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حملات سریالی به سازمان های بشردوستانه در جنوب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید