ایده های مدرن دکوراسیون و طراحی کافه

به گزارش ناق، طراحی کافه یکی از فاکتورهای ظاهری نیست. طراحی کافه به طور مستقیم با امر بازاریابی کافه داران مرتبط می باشد. بنابراین، می توان حدس زد که طراحی داخلی و خارجی کافه ها از اهمیت زیادی برخوردار باشد. ما در این مقاله به آنالیز ایده های طراحی داخلی و خارجی کافه ها می پردازیم.

ایده های مدرن دکوراسیون و طراحی کافه

جهت دریافت خدمات مدلهای آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

المان های مهم در طراحی کافه

امروز، قهوه و نوشیدنی های از این قبیل جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. عاشقان قهوه هر روزشان را با این نوشیدنی افتتاح می نمایند. و وقفه های کوتاه بین کارشان را با این نوشیدنی می گذرانند. در این میان، کافه ها نقش موثری ایفا نموده اند. کافه ها خلاف رستوران ها اماکن و گذرگاه های سریع تری هستند. بسیاری از افراد پس از تعطیلات کاریشان به همراه دوستان و همکاران راهی کافه ها می شوند تا برای نوشیدن یک قهوه لحظه ای را در آرامش سپری نمایند. اما نکته اینجاست؛ با توجه به اینکه کافه های امروزی تقریبا در نقطه از شهر مستقر شده اند، چه چیزی می تواند نگاه مشتریان را به خود جلب کند. ما در این مقاله قصد داریم نگاه دقیق تری به محوطه داخلی اماکن و طراحی کافه ها بیاندازیم.

در ابتدای این پست به روشها و ترندهای طراحی داخلی و دکوراسیون کافه می پردازیم و در پایان تصاویر چند مورد از دکوراسیون کافه های تهران را مشاهده میکنید.

قیمت خرید 41 مدل قهوه ساز پر فروش در بازار ایران با لینک خرید اینترنتی

  • محل کافه

محل کافه بی ربط به طراحی کافه نیست. این المان مهم ترین مسئله در حوزه طراحی کافه محسوب می شود. اگر محل کافی شاپتان از راستا رفت و آمد مشتریان دور باشد، شانس سرک کشیدن عابران و یافتن مشتریان دائمی بسیار کاهش می یابد.

کافی شاپ ها مانند رستوران ها نیستند. مشتریان بیش از 30 دقیقه در کافی شاپ نمی مانند و تقریبا هیچ کافه ای ارزش سفر 30 کیلومتری را نیز ندارد. بنابراین، ایده آل ترین محل کافه مرکز شهر و جایی درست مابین راستاهای پررفت و آمد است. در چنین صورتی، کافه تان در معرض سرک کشیدن افراد بسیاری قرار خواهد گرفت و طراحی داخلی کافه ارزش بیشتری می یابد.

  • منظره کافه

امروزه بیشتر کافه ها درون شهری هستند. بنابراین، نمی توان انتظار زیادی از مناظر طبیعی کافه ها داشت. با این حال، بعضی ایده ها هستند که به شما یاری خواهند کرد چشم انداز کافه تان را از منظره شلوغ درون شهری به منظره ای آرام بخش تغییر بدهید.

بدین ترتیب، بسیاری از کافه داران در کشورهای اروپایی سعی نموده اند تا با نقاشی دیوار رو به خیابان طراحی کافه خود را هنری تر جلوه دهند.

  • محل نشیمن مشتریان

اگر مروری بر طراحی داخلی کافه داشته باشیم، متوجه سه نوع چیدمان محل نشیمن مشتریان خواهیم شد. از انواع این چیدمان ها باید به میز و جایگاه های معمول، میز و مبلمان راحتی و ترکیبی از این دو اشاره کرد.

با وجود آنکه ابعاد فضا و دکوراسیون کافه بعضا اجازه چیدمان هر دو نوع چیدمان را به صاحبان کافه نمی دهد، اما، شما می توانید با در نظر دریافت سلایق و راحتی مشتریان مناسب ترین محل نشیمن را تعبیه نمائید.

با این حال، محل نشیمن مشتریان تا حد زیادی به پیش زمینه کافه تان نیز مرتبط است.

  • باغچه خارجی

در نظر دریافت فضای اختصاصی و احداث باغچه خارجی، تا حد زیادی به محل کافی شاپتان بستگی دارد. هم اکنون، کافه های متعددی به باغچه های خارجی مجهز هستند و بسیاری از شهرنشینان ترجیح می دهند به کافه ای سرک بشکند که از چنین امکانی نیز برخوردار می باشد.

برای آن دسته از افرادی که سعی بر فرار از تکنولوژی دارند، احداث باغچه خارجی معیاری حائز اهمیت در امر طراحی کافه محسوب می شود.

احداث گلخانه می تواند فاکتوری به منزله آشتی با طبیعت باشد. و لذت نوشیدن یک فنجان قهوه در هوای آزاد روحتان را سرشار از انرژی مثبت حاصل از طبیعت هرچند کوچک می نماید.

خرید 36 مدل گلدان سفالی [فوق العاده شیک] به همراه تصاویر

  • باغچه داخلی

هم اکنون بسیاری از طراحی کافه ها دستخوش تغییرات حاصل از ترندهای طبیعی شده است. اگر از احداث گلخانه و اختصاص فضا به باغچه خارجی صرف نظر کنیم، کافه داران قادرند با بعضی از تغییرات شکل و شمایل کافه خود را طبیعی تر جلوه دهند.

همه کافی شاپ ها از فضای اختصاصی برخوردار نیستند. استند های گلدان، گلدان های آویز، درختچه های طبیعی، گلدان های کوچک رومیزی و… جزء فاکتورهای مهم طراحی کافه های امروزی هستند تا با یاری آن ها بتوان فضای داخلی را به شکل و شمایل باغچه درآورد.

  • امکانات فضای باز

با وجود آنکه بیشتر کافه های اروپایی واقع شده در پاریس و میلان مجهز به امکانات فضای باز هستند، بعضی از کافه های ایرانی نیز سعی بر ارائه چنین امکاناتی دارند.

امکانات فضای باز می تواند در محل نشیمن مشتریان خارج از فضای داخل کافه خلاصه شود. چه کسی دوست ندارد قهوه خود را حین مطالعه روزنامه آن هم در هوای آزاد میل کند؟

ارائه امکانات فضای باز یکی از المان های مهم طراحی کافه به شمار می رود. و تمام المان ها نباید به دنیای درون کافی شاپ محدود شوند.

  • فضای بازی

کافی شاپ ها مختص بزرگسالان است اما مختص مجردها نیست!

متاسفانه، کافه داران بر این تصورند که کافه باید مجهز به امکانات مجردها یا زوج ها باشد. این در حالی است که بسیاری از مراجعین مادران و پدران کارمند هستند. وقتی چنین افرادی به کافه ها مراجعه می نمایند، به دنبال امکاناتی برای فرزند کوچکشان می گردند تا حین صحبت های مهم و بحث های کاری مشغول بازی شوند.

در زیر چند نمونه از مدلهای طراحی و دکوراسیون کافه های تهران را مشاهده میکنید.

خرید 40 مدل آباژور رومیزی شیک و مدرن [طرحهای جدید ] با تخفیف

منبع: اتاق
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 952

به "ایده های مدرن دکوراسیون و طراحی کافه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های مدرن دکوراسیون و طراحی کافه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید