بابل تی یا چای حبابدار؛ امتناع چینی ها و اقبال جهانی

به گزارش ناق، گروه خبرنگاران زندگی- این روزها چای حبابی که به بابل تی(bubble tea) معروف است، شامل حدود 500000 تعداد زیادی برند و نقاط فروش زیادی در سراسر دنیا است. تا جایی که نام بعضی از این برندها در بورس اوراق بهادار نیز وارد شده است و در چند سال گذشته شاهد رشد سریعی در کشور چین بوده است.

بابل تی یا چای حبابدار؛ امتناع چینی ها و اقبال جهانی

این محصول در بین نوجوانان که به طور طبیعی تمایل دارند هر چیز تازهی را امتحان نمایند، جایگاه و محبوبیت زیادی پیدا نموده است. خیلی ها معتقدند که این موضوع به علت طعم شیرین و در دسترس بودن رنگ های شاد و طعم های مختلف آن است.

چای حباب دار یک نوشیدنی دم کردنی شبیه چای سیاه است که حاوی گلوله های تاپیوکا است و در طیف وسیعی از طعم ها، با یا بدون شیر، محبوبیت زیادی به دست آورده است. این اتفاق در کنار رونق مالی که این کشور در دهه های اخیر تجربه نموده است اتفاق افتاده و از این منظر بسیار قابل توجه است. اغلب این نوشیدنی ها از چای بوبا یا چای شیر مروارید که متشکلند از چای، شیر و شیرین نماینده ها تهیه می گردد و معمولاً مرواریدهای تاپیوکا که همان ویژگی متمایز این نوشیدنی است، حاوی صمغ گوار است.

افزایش بی سابقه درخواست و ارائه خدمات فروش عمده و جزئی این چای که استیسی چنچینی با تعداد دنبال نماینده ها در شبکه های اجتماعی که معرف انحصاری آن است چیزی حدود 180000 نفر است، در ماههای اخیر به گونه عجیبی توجه اقتصاددانان را جلب نموده است تا جایی که از نظر کارشناسان، بازار کشور چین و بسیاری از کشورهای متقاضی از این محصول اشباع شده اند.

از آنجا که یکی از راههای ادامه مسیر تجاری برای روی بورس ماندن کالا و محصول، پایین آوردن قیمت آن است یکی از شرکت هایی که بیشتر از همه قیمت ها را کاهش داد، برند Mixu Pingqing بود که در اصل فقط یک شرکت بستنی بود که به وسیله دو برادر در سال 1997 تاسیس شده بود. لوگوی این شرکت که یک آدم برفی خندان است و یک بستنی قیفی در دست دارد، به طور گسترده در سراسر چین دیده می گردد.

استیسی چن، ستاره شبکه های اجتماعی، که به خاطر پست هایش درباره چای حباب دار مشهور است، می گوید: پیش از این، همه (در چین) قهوه را یک محصول وارداتی و لوکس می دانستند.

نه تنها در چین بلکه در تمام دنیا

چای حباب دار در بسیاری از کشورهای دنیا که با نام های مختلفی مانند چای حباب دار و چای بابا شناخته می گردد رواج دارد و توانسته مرزها را بشکند و تبدیل به یک خوراکی پرطرفدار بین المللی گردد. یکی از نوشیدنی های مهم برای نسل تازه.

در سال 2020، چای حباب دار به نماد رسمی تایوان تبدیل شد و در 30 آوریل برای آن عنوان روز ملی معین شد. به گزارش شبکه سی ان ان آمریکا در حال حاضر این نوشیدنی تازه به عنوان جایگزینی برای نوشابه و نوشیدنی همراه با فست فود عرضه می گردد.

مضرات چای حباب دار

چای بوبا از چای، شیر و شیرین نماینده هایی تهیه می گردد که آن را سرشار از قند و کالری می نماید. این در حالیست که مصرف بیش از حد این چای ممکن است باعث چاقی یا حتی دیابت گردد. از آنجایی که مروارید تاپیوکا موجود در آن حاوی صمغ گوار است، ممکن است باعث یبوست گردد.

به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، پزشکان از کلیه یک زن 20 ساله در تایوان که به علت تب و کمردرد شدید در بیمارستان بستری شده بود، بیش از 300 سنگ از کلیه خارج کردند. پزشکان سنگ هایی شبیه بسیار ریز و کوچک را در کلیه او کشف کردند که به نظر آنها در اثر نوشیدن بیش از حد چای حباب دار در بدن زن جوان به وجود آمده است.

مرکز پزشکی چی می در شهر تاینان در وب سایت خود اعلام نمود که سی تی اسکن این زن نشان داد که میزان سنگ ها بین 5 میلی متر تا 2 سانتی متر بود و آزمایش خون او افزایش تعداد گلبول های سفید خون را نشان داد. آنالیز ها نشان داد که زن جوان نوشیدن چای حباب دار را به آب ترجیح می داده و نوشیدن آن تنها به علت لذت بردن از طعم چای نبوده و همین امر منجر به تشکیل سنگ شده است.

منبع : الجزیره + فرانسه

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 آذر 1403 بروزرسانی: 10 آذر 1403 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2326

به "بابل تی یا چای حبابدار؛ امتناع چینی ها و اقبال جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بابل تی یا چای حبابدار؛ امتناع چینی ها و اقبال جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید