بازرسان AFC مردادماه به ایران می آیند، نفت ساختارهایش را اصلاح کند، سرخابی ها و تراکتورسازی مراقب باشند

به گزارش ناق، باشگاه نفت تهران می تواند با اصلاح ساختارهای خود مسائل حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را مرتفع و از منحل شدن و واگذار شدن سهمیه اش جلوگیری کند. در این میان فدراسیون فوتبال هم می تواند به بخش خصوصی یاری کند.

بازرسان AFC مردادماه به ایران می آیند، نفت ساختارهایش را اصلاح کند، سرخابی ها و تراکتورسازی مراقب باشند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ آنلاین تراکت از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، نامه اخطار سازمان لیگ به باشگاه نفت تهران برای ارائه مستندات و الزامات قانونی، مسئولان این باشگاه را بر آن داشته تا مسائل خود را برای کسب پروانه فعالیت حرفه ای مرتفع نمایند. نفتی ها علاوه بر اینکه باید پروانه فعالیت خود را که یک ساله بوده دریافت نمایند، باید صورت های اقتصادی حسابرسی شده، معین تکلیف مالکیت، سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره خود را هم به سازمان لیگ ارائه کند تا مسئله ای برای سهمیه آسیایی این باشگاه به وجود نیاید. این تأکید سازمان لیگ به گلرخسار، مالک باشگاه نفت تهران است که در این خصوص به او و باشگاهش فرصتی یک هفته ای داده شده است.

اینکه سازمان لیگ به باشگاه نفت در این خصوص اخطار داده، نه لجبازی با این باشگاه است و نه موضوع خاصی در میان بوده؛ موضوع از این قرار است که بازرسان AFC سوم مردادماه به ایران سفر می نمایند و پیش از این تاریخ، فدراسیون فوتبال باید نمایندگان خود در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 را معرفی کند.باشگاه نفت با قهرمانی در جام حذفی سهمیه صعود مستقیم به این رقابت ها را کسب نموده، اما در صورتی که این باشگاه مسائل ساختاری داشته باشد، بازرسان AFC از حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا جلوگیری خواهند کرد و به این صورت سهمیه فوتبال ایران از بین می رود.

باشگاه نفت مدتی است که مدیرعامل ندارد و حتی اعضای هیئت مدیره این باشگاه تعیین نیستند. پس از استعفای حسین شهریاری، مدیرعامل این باشگاه سرپرستی برای باشگاه نفت معین نشده و تمام این اتفاقات می تواند برای نفت و فوتبال ایران در آسیا مشکل ساز گردد. اکنون نفتی ها باید هرچه زودتر مسائل ساختاری خود را حل نمایند و پیش از هر چیزی باید تکلیف مالکیت این باشگاه تعیین گردد. مالک باشگاه نفت باید مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره را هم تعیین کند و سپس صورت های اقتصادی به سازمان لیگ ارائه گردد تا فدراسیون فوتبال مسئله ای برای معرفی این باشگاه به AFC نداشته باشد. البته این فقط آغاز کار است و نفتی ها در زمان حضور بازرسان AFC باید ساختارهای خود را در فرمی که به آنها ارائه می گردد معرفی نمایند و صورت های اقتصادی این باشگاه باید به صورت ترجمه شده در اختیار بازرس ها قرار بگیرد. صدور پروانه حرفه ای باشگاه نفت برای فصل جدید، در گروی تسویه حساب اقتصادیاتی این باشگاه است که البته از این جهت مشکل زیادی نیست و این مشکل به زودی حل خواهد شد.

در این میان آنچه باید از سوی فدراسیون فوتبال هم مدنظر قرار بگیرد، مسائل مالکیت باشگاه نفت است. شرکت نفت پس از واگذاری این باشگاه به گلرخسار هنوز مالکیت این باشگاه را انتقال نداده است. از سوی مالک این باشگاه هزینه های زیادی اجرا شده که این اتفاق می تواند برای فوتبالی که سال ها دولتی بوده و همچنان باشگاه های بزرگ آن دولتی هستند، اتفاق خوبی قلمداد گردد اگر چه مسئولان باشگاه نفت اعتقاد دارند با وجود هزینه های زیادی که نموده اند هنوز چیزی به نامشان نیست. در واقع یکی از مسائلی که باعث به وجود آمدن این مسائل برای نفتی ها شده این است که آنها بلاتکلیف هستند و تکلیف هزینه هایی که نموده اند تعیین نیست چرا که هنوز مالکیت قطعی باشگاه را در اختیار ندارند. با این شرایط فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای اینکه بخش خصوصی دلسرد نگردد و اسپانسرها همچنان علاقه مند به سرمایه گذاری در فوتبال باشند باید مساعدت هایی با بخش خصوصی انجام دهند. حالا که در این فوتبال دولتی بخش خصوصی گام به میدان گذاشته باید به آن یاری کرد.

فدراسیون حتی اگر می تواند باید سوبسیدهایی به بخش خصوصی بدهد تا آنها برای سرمایه گذاری در فوتبال ترغیب شوند. مسلماً مکانیزم های تشویقی می تواند با یاری ویژه فدراسیون باشگاه های خصوصی را برای ادامه فعالیت در فوتبال ترغیب کند. در عوض بخش خصوصی هم باید با قاعده و نظام مند باشد، ساختار و تشکیلات، هیئت مدیره و مدیرعامل و... تعیین باشد تا براساس قوانین بخش خصوصی پس از مدت کوتاهی محو نگردد.

آنچه باشگاه های لیگ فزونی باید به آن توجه ویژه داشته باشند، حل کردن مسائل و ارائه مستندات لازم برای دریافت پروانه فعالیت است. حتی باشگاه هایی چون پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی که دیگر نماینده های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود، باید به این مسائل توجه داشته باشند تا مسائل نفت گریبان آنها را هم نگیرد. این باشگاه ها هم باید مراقب باشند تا اتفاقی بد گریبان فوتبال ایران را نگیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 742

به "بازرسان AFC مردادماه به ایران می آیند، نفت ساختارهایش را اصلاح کند، سرخابی ها و تراکتورسازی مراقب باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازرسان AFC مردادماه به ایران می آیند، نفت ساختارهایش را اصلاح کند، سرخابی ها و تراکتورسازی مراقب باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید