بازگشایی تدریجی خانه موزه نویسندگان معروف انگلیسی

به گزارش ناق، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بازگشایی تدریجی خانه موزه نویسندگان معروف انگلیسی صورت می گیرد.

بازگشایی تدریجی خانه موزه نویسندگان معروف انگلیسی

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

داستان چیست؟

با شیوع کرونا خانه موزه بعضی از بزرگترین نویسندگان انگلیسی تعطیل شد و راهروهایی که زمانی امثال جین آستن و خواهران برونته در آنها قدم می گذاشتند، در چهار ماه گذشته در سکوت کامل فرورفت. حال با پشت سر گذاشتن تهدید تعطیلی دائم ناشی از همه گیری کرونا، این موزه ها خود را برای بازگشایی آزمایشی آماده می نمایند.

این مراکز ادبی و فرهنگی در دوره بحران با حمایت بی دریغ مردم روبه رو شدند و ده ها هزار پوند یاری مالی جمع آوری کردند. حمایتهای بخش دولتی نیز به سرپاماندن این مراکز یاری شایانی کرد.

سیندی سورو (Cindy Sughrue)، مدیر موزه ای که چارلز دیکنز روزی در آن کتاب الیور تویست را نوشت، در دوره تعطیلی این مرکز دائما در اتاقهای خالی آن بالا و پایین می رفت. موزه دیکنز پس از یک تعطیلی چهار ماهه، از 25 ژوئن بازگشایی شده و سه روز در هفته پذیرای بازدیدنمایندگان است.

سورو می گوید: چهار ماه (تعطیلی) برای یک خانه تاریخی زمانی طولانی بود. به ویژه خانه ای که یک محفل خانوادگی بوده و بر پایه یک شخصیت پایدار است. چیزی که به این بنا روح می بخشد، حضور مردم در آن است.

بسته حمایتی دولت و بیش از 40 هزار پوند یاری مردمی این خانه موزه را از خطر تعطیلی همیشگی نجات داد اما به گفته سورو خطر هنوز برطرف نشده است.

خانه محل تولد شکسپیر در شهر استراتفورد انگلیس، اول اوت بازگشایی شد و خانه موزه جین آستن در روستای چاوتون در جنوب شرقی انگلستان نیز از 8 اوت پذیرای بازدیدنمایندگان خواهد بود. بازدید از کلبه ای که آستن هر 6 رمان خود را در آن نوشت، ویرایش و منتشر کرد، در دوره پساکرونا تجربه ای جدید خواهد بود.

لیزی دانفورد (Lizzie Dunford) مدیر خانه موزه آستن در این باره می گوید: برای هر یک ساعت تنها 12 بلیت صادر می گردد، بنابراین بازدیدنمایندگان زمان کافی برای کشف خانه را دارند. می دانیم بازدیدها در این دوره، با وجود فاصله گذاری اجتماعی و ژل های ضدعفونی نماینده تجربه ای عجیب و متفاوت خواهد بود اما، تمام کوشش ما بر این است فضایی ایجاد کنیم که بازدیدنمایندگان حس ورود به یک خانه را داشته باشند.

با شیوع کرونا خانه موزه آستن از خطر تعطیلی دائمی این مرکز فرهنگی گفت اما با جمع آوری 95 هزار پوند یاری مالی و بهره مندی از بسته حمایتی دولت از این بحران عبور کرد.

متولیان خانه موزه برونته در روستای هاورث انگلیس نیز امید دارند درهای این مرکز تا سرانجام ماه اوت به روی بازدیدنمایندگان گگردده گردد. این موزه برای برون رفت از بحران مالی ناشی از کرونا از مردم درخواست یاری 100 هزار پوندی کرد اما تا به امروز تنها 5 هزار پوند جمع آوری نموده و با استفاده از بسته حمایتی دولت نیز تنها تا ماه سپتامبر (شهریور-مهر) می تواند سرپا بماند.

ربکا یورک از متولیان خانه موزه برونته در این باره می گوید: آنقدر عشق و علاقه به این موزه و خواهران برونته وجود دارد که در ذهنم نمی گنجد 12 ماه آینده ممکن است دیگر اینجا نباشیم. گفتنش سخت است اما آینده نامشخص است و نمی دانیم تا کی اقدامات پیشگیرانه ادامه خواهد داشت و چه وقت دوباره صدای قدمهای بازدیدنمایندگان در راهروها خواهد پیچید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1068

به "بازگشایی تدریجی خانه موزه نویسندگان معروف انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی تدریجی خانه موزه نویسندگان معروف انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید