بازیگران مشهور به دنبال لغو نامزدی رومن پولانسکی در جوایز فیلم اروپا

به گزارش ناق، رزانا آرکت به جمع کسانی پیوست که خواهان لغو نامزدی فیلم یک افسر و یک جاسوس در جشنواره فیلم اروپا شده اند.

بازیگران مشهور به دنبال لغو نامزدی رومن پولانسکی در جوایز فیلم اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار به نقل از هالیوود ریپورتر، رزانا آرکت به جمع فرانسوی های فمنیست و حرفه ای های صنعت فیلمسازی این کشور پیوست که خواهان لغو و فسخ نامزدی فیلم یک افسر و یک جاسوس رومن پولانسکی در جشنواره فیلم اروپا شدند. این جشنواره در تاریخ 7 دسامبر (16 آذر) برگزار می گردد.

آندرا بسکاند و اریک متایر که برندگان جوایز سزار هستند با کاترین زاولاو به همراه کلمنتینه وگنی در بین امضا کنندگان این نامه هستند. وگنی در سال 2017 با درخواست نامه ای خواهان جلوگیری از حضور رومن پولانسکی به عنوان رئیس جوایز سزار شده بود.

فیلم یک افسر و یک جاسوس که نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد، جایزه بزرگ هیئت داوران این جشنواره را دریافت کرد. این فیلم در خصوص یک فرمانده به نام آلفرد دریفوس است که در قرن 19 میلادی به اشتباه به خیانت علیه کشور فرانسه محکوم شده بود.

جاسوس در بخش های مختلف فیلم اروپا از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه نامزد شده است که این نامزد ها مستقیماً به پولانسکی مربوط می گردد. در بخش بهترین بازیگر مرد نیز ژان دوژاردن برای نقش آفرینی در این فیلم نامزد شده است.

نامزد های این جوایز در حالی اعلام شدند که چند روز قبل از آن یک بازیگر فرانسوی مدعی شده بود، پولانسکی او را در سال 1975 مورد تعرض قرار داده است.

پیش از این هم عده ای از حامیان حقوق زن کشور فرانسه باعث لغو و اختلال اکران این فیلم شدند. با وجود این اعتراض ها فیلم پولانسکی صدرنشین گیشه فرانسه شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 528

به "بازیگران مشهور به دنبال لغو نامزدی رومن پولانسکی در جوایز فیلم اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگران مشهور به دنبال لغو نامزدی رومن پولانسکی در جوایز فیلم اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید