با یادگیری این اصطلاحات، مثل یک مسافر حرفه ای بلیط هواپیما خریداری کنید!

به گزارش ناق، اصطلاحات بلیط هواپیما

اگر تا به حال با هواپیما سفر نموده باشید هنگام خرید بلیط هواپیما با اصطلاحات خاصی روبرو شده اید. بسیاری از مسافران به علت عدم آشنایی با این اصطلاحات دچار سردرگمی و ابهام می شوند و نمی دانند کدام بلیط واقعا برایشان مناسب است. اگر کمی انگلیسی بلد باشید مفهوم و معنی این اصطلاحات را می توانید تا حد زیادی متوجه شوید، اما به هرحال تصمیم گرفتیم در این مطلب اصطلاحات رایج در هنگام خرید بلیط هواپیما را برای شما شرح بدهیم. چه انگلیسی بلد باشید یا نه، آشنایی با مفهوم اصطلاحات بلیط هواپیما می تواند به شما یاری کند دفعه بعد مثل یک مسافر حرفه ای و مطلع بلیط خود را رزرو کنید. پس با خبرنگاران همراه باشید.

با یادگیری این اصطلاحات، مثل یک مسافر حرفه ای بلیط هواپیما خریداری کنید!

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما اینجا را کلیک کنید

کلاس های پروازی

از جمله پرکاربردترین اصطلاحات بلیط هواپیما که هنگام خرید بلیط زیاد با آن روبرو می شوید کلاس پروازی و انواع مختلف بلیط هواپیماست. به طور کلی سه نوع کلاس پروازی داریم: فرست کلاس، بیزنس کلاس و اکونومی. البته هر ایرلاین ممکن است علاوه بر این سه نوع، کلاس های دیگری مثل پرمیوم اکونومی، پرمیوم بیزنس کلاس و …. نیز داشته باشد. تفاوت این کلاس ها در نوع جایگاه ها، تعداد جایگاه ها و فضای اختصاصی هر مسافر و سرویس دهی و خدمات در طول پرواز است. البته یکی از بارزترین تفاوت های این کلاس های پروازی در قیمت بلیط هواپیماست. بلیط فرست کلاس در مقایسه با سایر کلاس ها قیمتی به مراتب بالاتر و گران تر دارد و بلیط هواپیمای اکونومی نیز مقرون به صرفه ترین بلیط هر ایرلاین است. در ادامه هریک از این کلاس ها را جداگانه شرح می دهیم:

فرست کلاس | First Class

اگر تا به حال برای خرید بلیط ماهان اقدام نموده باشید با اصطلاحات بلیط هواپیما مثل پرواز فرست کلاس و بلیط فرست کلاس روبرو شده اید. جایگاه هایی که در قسمت جلوی هواپیما قرار دارند فرست کلاس نامیده می شوند. جایگاه های بخش فرست کلاس علاوه بر کیفیت و راحتی بیشتر، فاصله بیشتری از یکدیگر دارند و به این ترتیب، فضای اختصاصی بیشتری در اختیار مسافران قرار می دهند. مسافران فرست کلاس در طول پرواز از سرویس های ویژه ای برخوردار خواهند بود. امکان انتخاب غذا از منو، سفارش نوشیدنی و حریم خصوصی بیشتر از جمله این امکانات هستند. البته امکانات بخش فرست کلاس بسته به نوع ایرلاین فرق دارد. بعضی از شرکت های هواپیمایی مثل امارات و قطر ایرویز در پروازهای فرست کلاس خود امکانات و پذیرایی بسیار مجلل و لوکسی به مسافران خود ارائه می نمایند. تا حدی که فرست کلاس این ایرلاین ها بیشتر به یک هتل 5 ستاره شباهت دارد تا جایگاه هواپیما! البته ناگفته نماند که به علت ارائه این امکانات ویژه، قیمت بلیط هواپیمای فرست کلاس نیز بسیار گران است و شاید هرکسی از پس هزینه آن برنیاید. یکی از مزیت های مسافران فرست کلاس این است که قبل از سایرین سوار هواپیما می شوند و در فرودگاه نیز می توانند از سالن های استراحت فرست کلاس به طور رایگان استفاده نمایند.

بیزنس کلاس | business class

جایگاه های بیزنس کلاس بعد از بخش فرست کلاس قرار گرفته است و در لغت به معنای کلاس تجاری است. این پرواز مخصوص افرادی است که در سفر کاری هستند و در طول پرواز نیازمند سرویس های خاصی هستند. سرویس دهی و خدمات بیزنس کلاس به میزان فرست کلاس نیست، اما مسلما از بخش اکونومی بهتر است. در این بخش نیز فضای اختصاصی مناسبی در اختیار مسافر قرار می گیرد تا مسافرانی که در سفر کاری هستند بتوانند در طول پرواز به خوبی استراحت نمایند. قیمت بلیط بیزنس کلاس کمی از فرست کلاس مقرون به صرفه تر است، اما به نسبت اکونومی همچنان گران محسوب می گردد.

کلاس اکونومی | economy class

بلیط اکونومی متداول ترین و رایج ترین اصطلاحات بلیط هواپیما است و گاهی بلیط مالی نیز نامیده می گردد. بیشتر مسافرانی که با هواپیما سفر می نمایند بلیط اکونومی را خریداری می نمایند. قیمت به صرفه و در دسترس بودن بیشتر این بلیط ها آن را به پرفروش ترین بلیط هواپیما در بیشتر ایرلاین ها تبدیل نموده است. در این پرواز امکانات و سرویس دهی در حد میانه است و جایگاه ها در ردیف های پشت سرهم قرار گرفته اند، بنابراین مسافران فضای اختصاصی زیادی در اختیار ندارند.

جایگاه کنار راهرو | aisle seats

جایگاه کنار راهرو که اِیزل سیت نامیده می گردد جایگاه هایی هستند که کنار راهروی هواپیما قرار دارند. اگرچه این جایگاه ها به علت رفت و آمد مکرر مهمانداران و مسافران پرسر و صداست اما هواداران خاص خود را دارد. جایگاه هایی که به راهروی بین هواپیما نزدیک تر هستند جایگاه کنار راهرو نامیده می شوند و در صورت نشستن روی این جایگاه ها می توانید به راحتی و بدون دردسر از جای خود بلند شوید و به سرویس بهداشتی بروید!

جایگاه کنار پنجره | window seats

جایگاه کنار پنجره یا ویندو سیت همان طور که از نامش معین است به جایگاه هایی گفته می گردد که کنار پنجره هواپیما قرار دارند. این جایگاه را می توان به جرات محبوب ترین و پرطرفدارترین جایگاه هواپیما دانست. بسیاری از مسافران دوست دارند در طول پرواز از پنجره چشم انداز ابرها و شهرها را دیدن نمایند. برای آنکه بدانید کدام جایگاه کنار پنجره قرار گرفته به این شکل عمل کنید: ردیف های جایگاه در هواپیما از سمت چپ به راست با حروف انگلیسی نامگذاری می شوند. به این ترتیب جایگاه های کنار پنجره که در سمت چپ هواپیما قرار دارند با حرف A معین می شوند. به همین ترتیب جایگاه های بعدی با حروف B,C,D و … نامگذاری می شوند. بسته به نوع و بزرگی هواپیما این حروف ممکن است بیشتر یا کمتر باشند، اما آخرین حرف در بلیط های هر ایرلاین مربوط به جایگاه کنار پنجره در منتهی الیه راست هواپیماست. بنابراین با دانستن این نکته می توانید در صورت امکان انتخاب جایگاه، جایگاه کنار پنجره هواپیما را رزرو کنید.

ردیف کنار خروج اضطراری | exit row

ردیف جایگاه هایی که به درهای خروج اضطراری نزدیک ترند اگزیت رو یا ردیف کنار خروج اضطراری نامیده می شوند. مسئولین صدور بلیط همواره دقت می نمایند که افراد سالم، جوان و سلامت را در این جایگاه ها قرار دهند! به طور مثال، افراد مسن و سالخورده، بچه ها و افراد با محدودیت حرکتی را باید در ردیف های دیگر نشاند. در صورتی که موقعیت اورژانسی و اضطراری به وجود بیاید ضروری است همه مسافران در کمترین زمان ممکن از هواپیما خارج شوند. به همین علت افرادی که در این قسمت می نشینند باید بتوانند به سرعت از هواپیما خارج شوند و مانع از خروج سایر مسافران نشوند.

جایگاه استاندارد | standard

این مورد هم یکی از اصطلاحات بلیط هواپیما است که ممکن است هنگام رزرو بلیط و سفر هوایی زیاد شنیده باشید. جایگاه استاندارد به جایگاه های معمولی گفته می گردد که هیچ گونه محدودیتی ندارند (مثل جایگاه نزدیک خروج اضطراری که بعضی مسافران نباید در آن قسمت بنشینند) و سرویس دهی خاص مثل فضای اختصاصی بیشتر نیز در اختیار ندارند.

منبع: fluentu.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2086

به "با یادگیری این اصطلاحات، مثل یک مسافر حرفه ای بلیط هواپیما خریداری کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یادگیری این اصطلاحات، مثل یک مسافر حرفه ای بلیط هواپیما خریداری کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید