برگزاری دومین نشست همسر وزیر امور خارجه با همسران سفرای کشور های مقیم در ایران

به گزارش ناق، دومین نشست همسر وزیر امور خارجه با همسران سفرای کشور های مقیم در ایران روز پنجشنبه 11 آذرماه برگزار گردید.

برگزاری دومین نشست همسر وزیر امور خارجه با همسران سفرای کشور های مقیم در ایران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در این نشست که به منظور آشنایی همسران سفرا و دیپلماتهای ارشد کشورهای مختلف با ریاست نو انجمن در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار گردید، خانم امیر عبداللهیان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، به تشریح بعضی زمینه های همکاری و فعالیت های مشترک پرداختند.

ایشان با بیان اهمیت همگرایی و همکاری انجمن همسران سفرا و دیپلماتهای وزارت امور خارجه ایران (DLA) با انجمن همسران سفرا و دیپلماتهای کشورهای خارجی مقیم در ایران (DSG)، این ارتباطات را به عنوان عاملی مهم در رشد و توسعه روابط محبت آمیز کشورها و انتقال تجربیات سازنده با یکدیگر دانستند.

خانم امیر عبداللهیان ضمن برشمردن برنامه های گسترده در دست اقدام، بیان داشتند که با تلاشهای همه جانبه دولت نو و فرایند پیروز واکسیناسیون عمومی در ایران، ما میکوشیم تا با بهبود شرایط، برنامه های متنوعی را با رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشیم. این برنامه ها که در بستر فرهنگ اصیل و ارزشهای ایرانی-اسلامی طراحی شده اند، چارچوب هایی را فراهم می آورند تا همسران سفرا و دیپلماتهای مقیم ایران، هر چه بهتر و بیشتر با آداب و سنن دینی، ملی و ابعاد علمی، هنری، فرهنگی و سیاسی مردمی که با انقلاب بزرگ اسلامی هویت اصیل خود را ارتقاء داده اند، آشنا گردند.

لازم به ذکر است در این ملاقات همسران سفرای کشورهای مختلف آسیایی، آمریکای لاتین، اروپایی و بعلاوه جمعی از همسران سفرا و دیپلمات های ایرانی و مدیر کل زنان و حقوق بشر وزارت امورخارجه حضور داشتند. این بانوان ضمن معرفی خود، تجربیات و احساسات بسیار خوبی که از زندگی در ایران داشتند را تشریح نموده و گزارش مختصری از فعالیت انجمن همسران کشورهای مقیم در ایران (DSG) را ارایه کردند و خواهان ارتباط هرچه بیشتر با انجمن همسران سفرا و دیپلماتهای ایرانی (DLA) شدند. شرکت کنندگان ابراز امیدواری کردند که برنامه های مشترک هر دو انجمن بتواند زمینه معرفی هرچه بهتر ایران و ارتباطات گسترده تر بین کشورها را فراهم آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1879

به "برگزاری دومین نشست همسر وزیر امور خارجه با همسران سفرای کشور های مقیم در ایران" امتیاز دهید

909 کاربر به "برگزاری دومین نشست همسر وزیر امور خارجه با همسران سفرای کشور های مقیم در ایران" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دومین نشست همسر وزیر امور خارجه با همسران سفرای کشور های مقیم در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید